معروف‌ ترین مکان های قفل‌ عشق در جهان

صنم وفقی
صنم وفقی شنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
معروف‌ ترین مکان های قفل‌ عشق در جهان

قفل عشق را عاشقان به بناهای عمومی و بیشتر پل‌ها آویزان می‌کنند تا نمادی از عشق‌شان باشد. با ۱۰ مکان معروف در اروپا برای آویزان کردن قفل‌های عشق آشنا شوید.

قفل عشق نمادی است از عشق دونفره که عاشقان آن را به یکی از بناهای عمومی و غالبا پل‌ها آویزان می‌کنند و کلید آن را درون رودخانه یا دریاچه می‌اندازند تا نشانی از پیوند ناگسستنی‌شان باشد. هرچند در بیست سال اخیر، این نماد عاشقانه، میان مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده‌ است؛ اما مسئولان از وجود آنها رضایت چندانی ندارند. آنها با این پدیده به عنوان نابسامانی شهری برخورد می‌کنند و مخرب اموال عمومی می‌دانند. هم‌چنین دل‌نگران ضررهایی هستند که قفل‌های عشق به اموال شهری وارد می‌کنند و هزینه‌ای که برای حذف آنها باید پرداخت شود. در این مقاله به معرفی ۱۰ مکان فوق‌العاده‌ قفل عشق در جهان می‌پردازیم.

۱. پل پونت دس آرتس (Pont des Arts Bridge)، پاریس، فرانسه

قفل های عشق جهان

مشهورترین مکان قفل‌های عشق در جهان، پل عابر پیاده‌ای است که بر فراز رود سن، در شهر پاریس قرار دارد. به نظر می‌رسد که وزن قفل‌های زده شده به این پل تا ۹۳ تن می‌رسد! در ژوئن ۲۰۱۴، بخشی از نرده‌های این پل به علت سنگینی قفل‌های عشق فروریخت و در ژوئن ۲۰۱۵، شهرداری پاریس شروع به حذف صدها هزار قفل عشق از نرده‌های پل پونت دس آرتس کرد.

۲. پل هوهنزولرن (Hohenzollern Bridge)، کلن، آلمان

قفل های عشق جهان

اولین قفل‌های عشق در پل هوهنزولرن در سال ۲۰۰۹ دیده شدند. این پل در شهر کلن آلمان و بر فراز رود راین قرار دارد.

۳. برج ان سئول (N Seoul Tower)، سئول، کره جنوبی

قفل های عشق جهان

متصدیان برج ان سئول، هفت درخت مصنوعی عشق را در تراس‌های این برج قرار دادند. درخت‌های عشق به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا بتوانند وزن زیادی از قفل‌های عشق را تحمل کنند. هم‌چنین متصدیان برج سطل مخصوصی را برای کیلد‌های قفل در نظر گرفته‌اند تا عاشقان پس از بستن قفل‌ها، کلیدشان را از برج به سمت پایین پرت نکنند و برای تراس‌ها حفاظ شیشه‌ای کار گذاشته‌اند تا از آویزان کردن قفل‌های عشق به نرده و فنس تراس جلوگیری شود.  

۴. پل کانال ودوتویدنی (Vodootvodny Canal Bridge)، مسکو، روسیه

قفل های عشق جهان

درخت‌های‌ عشق این‌بار در مسکو روسیه! این‌درخت‌های فلزی بر روی پل کانال ودوتویدنی قرار گرفته‌اند که از روی کانال ودوتویدنی عبور می‌کند.

۵. کوه هوانگ، چین

قفل های عشق جهان

حفاظ‌هایی که در مسیر‌ صعود کوه هوانگ چین قرار دارند، پر از قفل‌های عشق شده است. معشوق‌ها با بستن هر قفل، روح‌های یکدیگر را بهم قفل و کلید را درون دره‌های پایین پرتاب می‌کنند.

۶. پل عشق (Most Ljubavi)، ویریاشکابایا، صربستان

قفل های عشق جهان

پل عشق که در زبان صربی موست یوباوی، نامید می‌شود یکی از ۱۵ پلی است که در شهر ویریاشکابایا قرار دارد. این پل بهترین مکان‌ها برای آویزان کردن قفل عشق در صربستان است.

۷. محله مالا استرانا، پراگ، چک

قفل های عشق جهان

عاشقان پراگ برای بستن قفل‌های عشق خود به محله مالا استرانا می‌روند و قفل‌هایشان را به نرده‌ی پل‌ عشق آویزان می‌کنند. این پل مخصوص عابران پیاده است.

۸. پل پونته میلویو (Ponte Milvio Bridge)، رم، ایتالیا

قفل های عشق جهان

قفل‌های عشق در ایتالیا، با شتاب زیادی رو به افزایش است. اولین مکانی که میزبان قفل‌های عشق بود، پل پونته ملیویو در رم به شمار می‌رود. بیش از هر چیزی محبوبیت قفل‌های عشق در ایتالیا به دلیل تاثیر‌ی است که خوانندگان از کتاب «تو را می‌خواهم» اثر فردریکو موچا گرفته‌اند. 

۹. پل قصاب‌ها (Butchers’ Bridge)، لیوبلیانا، اسلوونی

قفل های عشق جهان

پل قصاب‌ها یک پل تازه‌ساز عابرپیاده است که بر فراز رود لوبلیانیکا قرار دارد، از سال ۲۰۱۰ به محلی برای آویزان کردن قفل‌های عشق اهالی لیوبلیانا تبدیل شده است.

۱۰. پل بروکلین (Brooklyn Bridge)، نیویورک، ایالات متحده آمریکا

قفل های عشق جهان

هرچند تعداد زیادی از قفل‌های عشق به نرده‌های پل بروکلین آویزان شده بود؛ اما مسئولان شهر نیویورک برای حفظ امنیت به تازگی شروع به پاکسازی این پل کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع 10mosttoday

دیدگاه