با احساس مریضی در سفرهای هوایی چه کنیم؟

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
با احساس مریضی در سفرهای هوایی چه کنیم؟

بسیاری از مسافران در سفرهای هوایی دچار احساس ناخوشایند یا حتی مریضی می‌شوند؛ اما با داشتن برخی اطلاعات و آمادگی پیش از پرواز، می‌توان این احساسات را مهار کرد.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۷/۰۷/۱ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۰۴ به‌روزرسانی شده است.

گاه پیش می‌آید که بدن انسان در برابر دور شدن از زمین، یا تکان‌های شدید عکس‌العمل‌هایی چون حالت تهوع، سرگیجه، استفراغ، گرفتگی گوش و غیره از خود نشان می‌دهد. در ادامه به شما چند راهکار پیشنهاد می‌کنیم که بسیار مفید هستند.

چند راهکار برای جلوگیری و درمان بدحالی هنگام پرواز

استفاده از پاکت تهوع در پرواز

عکس‌ از وب‌سایت Lonely planet

اگر هنگام سفر هوایی به شما حالت تهوع دست داد، کیسه مخصوص تهوع از قبل برای شما تهیه شده است، اما برای اطمینان یک کیسه دیگر نیز درخواست کنید. با این کار مجبور نیستید از کیسه اول دو بار استفاده کنید. زمانی که از اولین کیسه استفاده کردید، حتما آن را به یکی از خدمه‌ها بدهید، زیرا بارها پیش آمده که مسافران کیسه را پشت یا جلوی صندلی قرار داده‌اند و در آخر نیز فراموش کرده‌اند آن را بردارند.

اگر مطمئن هستید که هنگام سفر (با ماشین، هواپیما، یا کشتی) حال‌تان بد می‌شود، حتما قبل از سفر به دکتر خود یا داروخانه مراجعه کنید و خواستار مشاوره و درمان شوید. در برخی کشتی‌ها که از آب‌های بسیار مواج عبور می‌کنند، به مسافران آب‌نبات زنجبیلی می‌دهند. با این کار هم از بیماری سفر جلوگیری، و هم آن را درمان می‌کنند.

هواپیما در حال عبور از آشفتگی هوا

عکس‌ از وب‌سایت Lonely planet

گاه آشفتگی هوا می‌تواند بیماری سفر را تحریک کند، بنابراین زمان سفر را نیز در نظر بگیرید. اگر بسیار حساس هستید، پیش از حرکت یک قرص یا یک تکه کوچک آب‌نبات زنجبیلی بخورید.

اگر هنگام پرواز احساس ناخوشایندی به شما دست داد، فشار گوش‌ها را یکسان کنید. تغییر فشار در کابین، به‌خصوص هنگام فراز و فرودها، گاها می‌تواند باعث ایجاد درد در گوش شود. شما می‌توانید با خوردن یک چیز شیرین یا مکیدن یک آب‌نبات، آن فشار را یکسان کنید. دقیقا به همین خاطر است که هنوز برخی هواپیمایی‌ها، پیش از حرکت به مسافران شکلات یا آب‌نبات می‌دهند.

آبنبات برای جلوگیری از بیماری در پرواز

عکس‌ از وب‌سایت Lonely planet

حتی جویدن هم می‌تواند به شما کمک کند، بنابراین آدامس یا شکلات جویدنی را فراموش نکنید. مقداری شکر هم می‌تواند اوضاع معده شما را آرام کند، پس حتما یک بسته شکلات جویدنی با خود همراه داشته باشید. کودکان و نوزادان ممکن است بیشتر اذیت شوند، بنابراین به فکر آن‌ها نیز باشید و حتما یک پستانک با خود همراه ببرید.

کمک خدمه هواپیما به بماران پرواز

عکس‌ از وب‌سایت Lonely planet

خدمه هواپیما برای سلامتی و امنیت شما حضور دارند، پس اگر حالت تهوع به شما دست داد یا حال‌تان بد شد، راحت باشید و آن‌ها را در جریان بگذارید. آن‌ها انواع قرص‌های سردرد، چسب‌زخم و هرچیز دیگری که به کمک‌های اولیه مربوط باشد را دارند. اگر اوضاع وخیم شد، خونسردی خود را حفظ کنید، زیرا خدمه برای موقعیت‌های اورژانسی تعلیم دیده‌اند. تمام هواپیما‌ها دارای جعبه کمک‌های اولیه هستند که لوازم ضروری و لازم برای انواع موقعیت‌ها در آن وجود دارد..

با کمک موتور جست‌و‌جوی پرواز کجارو می‌توانید در هر بازه زمانی ارزان‌ترین بلیط هواپیما به مقصدهای خارجی و داخلی شامل بلیط‌های سیستمی، بلیط چارتری، بلیط لحظه آخری و... را از طریق فروشنده‌ها و آژانس‌های معتبر بلیط هواپیما جست‌و‌جو و به آسانی تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه