افزایش ۱۷ درصدی حضور گردشگران خارجی در آذربایجان شرقی

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی دوشنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۰
افزایش ۱۷ درصدی حضور گردشگران خارجی در آذربایجان شرقی

ایجاد فضای مناسب و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری در راستای افزایش گردشگران ورودی داخلی و خارجی از اولویت‌های مهم اداره کل میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی است.

فرشاد رستمی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروز سال جاری ۲ هزار و ۱۶۵ گردشگر خارجی به این استان سفر کردند، گفت:

این آمار نشانگر افزایش ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

فرشاد رستمی افزود:

در این مدت در حدود سه میلیون و ۴۷۳ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد:

در این ایام ۴۶۶ هزار و ۴۴۰ هزار نفر در مراکز اقامتی استان اسکان یافتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد  ۴۰ درصدی داشت.

رستمی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد مراکز اقامتی استان در تعطیلات نوروزی اشغال بود، گفت:

۳۰ هتل، ۲۵ هتل آپارتمان، ۲۷ مهمانپذیر، ۲۷ مرکز بوم‌گردی و ۲۳ خانه مسافر با هشت هزار و ۷۵۲ تخت در استان وجود دارد.

وی اعلام کرد:

در این مدت ۲۷۷ هزار و ۵۰۵ نفراز موزه‌های استان بازدید کردند که پربازدید‌ترین موزه‌های استان موزه قاجار، آذربایجان و مشاهیر بودند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی توسط این معاونت، افزود:

هدف از برگزاری این دوره‌ها ارائه راهکارهای عملی برای افزایش کیفیت خدمات، ارتباط مطلوب با دریافت‌کنندگان خدمات گردشگری و فراگیری درک بهتر از نحوه ارتباطات صحیح با گردشگران است.

وی ادامه داد:

آشنایی با اصول مهارت‌های فردی و ارتباطی، افزایش امنیت و رضایتمندی گردشگران و آشنایی با مفاهیم کلیدی شناخت صنعت گردشگری و میراث ‌فرهنگی از دیگر اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی است.

رستمی ایجاد فضایی مناسب و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان را در راستای افزایش گردشگران ورودی داخلی و خارجی از اولویت‌های مهم اداره کل میراث فرهنگی استان عنوان کرد.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه