راهنمای خرید در جیپور، هند

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
راهنمای خرید در جیپور، هند

جیپور، شهر صورتی هند، موقعیت‌های زیادی برای خرید دارد. در این مطلب با بهترین بازارهای جیپور آشنا می‌شویم که از آن‌ها می‌توانید بهترین سوغات شهر را بخرید.

جیپور، یکی از شهرهای مهم و تاریخی کشور هند، در ایالت راجستان (Rajasthan) است که ریشه تاریخی سلطنتی جامعه این کشور را به نمایش می‌گذارد. این شهر، شهری با رنگ‌های زنده، خیابان‌های باریک و بناهای تاریخی مسحورکننده است که به دلیل سازه‌هایی که از ماسه سنگ صورتی بنا شده‌اند، ملقب به «شهر صورتی» هندوستان است.

جیپور، شهر صورتی هند را بیش از هر چیز به خاطر ساختمان‌های باشکوه و سلطنتی‌اش می‌شناسند. البته این شهر به غیر از جاذبه‌های تاریخی و قصرهای دیدنی، جاذبه‌های مدرن دیگری هم دارد. مثلا یکی از چیزهایی که همواره توجه گردشگران را جلب می‌کند، تنوع و تعدد مراکز خرید و بازارهای این شهر است. جیپور مقصدی عالی برای خرید است و در مراکز تجاری این شهر هر آنچه که نیاز داشته باشید، به راحتی پیدا می‌شود.

در جیپور هیچ محدودیتی از نظر مراکز خرید و خیابان‌های تجاری ندارید. مراکز خرید و فروش در جیپور بسیار متنوع هستند؛ از بازارچه‌های سنتی گرفته تا مراکز خرید مدرن و خیابان‌هایی که در سراسر آن مغازه‌ها و فروشگاه‌های متعدد قرار دارد. در ادامه، بهترین مناطق خرید و بازارهای جیپور را معرفی می‌کنیم.

بازار جوهری (Johari Bazaar)

بازارهای جیپور

جیپور بزرگترین و ارزشمندترین مجموعه زیورآلات از انواع مختلف را در هند عرضه می‌کند. بازارهای زیادی در جیپور وجود دارند که سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی عرضه می‌کنند و زیورآلات تهیه شده از این سنگ‌ها را می‌فروشند. بازار جوهری یکی از اولین و بهترین بازارهایی است که در آن می‌توانید این زیورآلات و سنگ‌ها را خریداری کنید. در این بازار تنوع طرح‌های زیورآلات بسیار زیاد است، به اندازه‌ای که بدون تردید شما را برای خرید مردد می‌کند. زیورآلات دست‌ساز با طرح‌های خاص سنتی، در این بازار عرضه می‌شوند و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که دارند، این است که قیمت‌های نسبتا معقولی دارند.

این بازار هفت روز هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب باز است. نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به این بازار ایستگاه Badi Chopar است.

بازار تریپولیا (Tripolia Bazaar)

بازار تریپولیا را بیش از هر چیز به خاطر زیورآلات سنتی‌اش می‌شناسند. تنوع قابل توجهی از النگوهای رنگارنگ هندی را می‌توانید از این بازار بخرید. البته به غیر از زیورآلات، سوغاتی‌های دیگری مثل انواع پارچه‌های سنتی در این بازارچه عرضه می‌شود. این پارچه‌ها با روش‌های سنتی، رنگ‌آمیزی و طراحی می‌شوند و بعضی از آن‌ها گلدوزی‌های دستی دارند. علاوه بر این می‌توانید فرش، صنایع دستی فلزی و سایر پوشاک وسوغات سنتی هند را در این بازار پیدا کنید.

این بازار هفت روز هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ شب فعالیت می‌کند و نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به آن ایستگاه Choti Chopad است.

بازار چاندپول (Chandpole Bazaar)

بازارهای جیپور

بازار چاندپول یکی از بازارهای سنتی  جیپور است. صنایع دستی و سوغاتی‌‌های این بازار، بسیار متنوع و خلاقانه هستند. تندیس‌های مرمرین یکی از مهم‌ترین صنایع دستی است که در این بازار زیاد پیدا می‌شود. کفش‌های سنتی، تندیس‌های چوبی و سنگی، فرش و هر نوع صنایع دستی که فکر کنید، در این بازار عرضه شده است. از این بازار حتما تندیس‌های مرمرین بخرید که با تنوع رنگ و طرح‌های قابل توجهی عرضه می‌شوند.

این بازار هفت روز هفته از ساعت ۱۱ صبح به بعد باز است. نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به این بازار، ایستگاه Choti Chopad است.

بازار کیشانپول (Kishanpole Bazaar)

بازار کیشانپول را به خاطر پارچه‌ها و منسوجات باکیفیت می‌شناسند که آن‌ها را می‌توانید با قیمت‌های معقولی بخرید. اینجا یکی از بهترین مناطق شهر برای خرید است و بهترین صنایع دستی چوبی را به عنوان سوغات می‌توانید از این بازار بخرید. این بازار هنرمندان بسیار مشهوری دارد که آن‌ها را به خاطر معرق‌کاری‌های منحصربه‌فردشان می‌شناسند.

این بازار هفت روز هفته از ۱۱ صبح تا ۹ شب فعالیت می‌کند. نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به این بازار، ایستگاه Choti Chopad است.

بازار نهرو (Nehru Bazaar)

در بازار نهرو می‌توانید بهترین منسوجات و لباس‌های رنگارنگ سنتی را پیدا کنید. یکی از محصولات خاص و پرطرفداری که در این بازار عرضه می‌شود، کفش‌های خاصی به نام جوتی است که دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوع است. حتما قبل از خرید، حسابی سر قیمت آن‌ها چانه بزنید. این بازار هفت روز هفته از ۱۰ و نیم صبح تا ۷ و نیم شب باز است. نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به این بازار، ایستگاه Hathoj است.

بازار سیره دیوری Sireh Deori

بازارهای جیپور

بازار سیره دیوری Sireh Deori برای گشت و گذار و تماشای ویترین مغازه‌ها بسیار مناسب است. در این خیابان می‌توانید با نگاهی گذرا، همه‌ی محصولات عرضه شده را ببینید. کفش‌های چرمی، عروسک‌های خیمه‌شب بازی سنتی و صنایع دستی از جمله محصولاتی است که در این خیابان خرید عرضه شده است. این خیابان بهترین نقطه‌ی شهر برای خرید محصولات چرمی تهیه شده از چرم شتر است.

هفت روز هفته از ساعت ۱ صبح به بعد می‌توانید برای خرید در این بازار برنامه‌ریزی کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به این بازار، ایستگاه Badi Choupad است.

بازار باپو (Bapu Bazaar)

بازار باپو یکی از بهترین محله‌های شهر برای خرید است. در واقع هر آنچه که نیاز داشته باشید، از محصولات خاص محلی تا سوغاتی‌‌های معمول، در این منطقه پیدا می‌شود و همه‌ی آن‌ها قیمت‌های معقول و مناسبی دارند. این بازار را به قیمت‌های مناسبش می‌شناسند و انواع جوتی و لباس سنتی را با قیمت خوبی می‌توانید از اینجا بخرید. این بازار در یک موقعیت مکانی عالی واقع شده است. هفت روز هفته از ساعت ۱۱ صبح به بعد می‌توانید برای سر زدن به این بازار برنامه‌ریزی کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به این بازار، ایستگاه Sindhi Camp است.

خیابان میرزا اسماعیل (MI Road)

بازارهای جیپور

ساخت ظروف و اشیای سفالی در جیپور از زمان‌های قدیم رواج دارد و هنوز هم به طور جدی اجرا می‌شود. بدون تردید شما هم با یک بار دیدن این ظروف و اشیای زیبا و رنگارنگ، به آن‌ها علاقه‌مند می‌شوید. خیابان میرزا اسماعیل یکی از بهترین خیابان‌های خرید در جیپور است. در این خیابان می‌توانید انواع ظروف و اشیای سفالی را بخرید و به غیر از صنایع دستی، هر محصولی که پیدا کنید با قیمت‌ها و کیفیت‌های متنوع پیدا کنید. صنایع دستی فلزی و چوبی از دیگر سوغاتی‌‌هایی است که در این خیابان پیدا خواهید کرد.

هر روز هفته از ساعت ۱۱ صبح به بعد می‌توانید برای خرید در این خیابان برنامه‌ریزی کنید. نزدیک‌ترین ‌ایستگاه به خیابان میرزا اسماعیل، ایستگاه Ajmeri Gate است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه