خسارت ۱٫۸۵ میلیون یورویی رایان ایر بابت تاخیرات پروازی

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان دوشنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۰
خسارت ۱٫۸۵ میلیون یورویی رایان ایر بابت تاخیرات پروازی

شرکت رایان ایر محکوم به پرداخت خسارت ۱٫۸۵ میلیون یورویی بابت تاخیرات پروازیش در ماه های سپتامبر و اکتبر سال گذشته شد.

مسئولان دولت ایتالیا به تازگی مدیران شرکت رایان ایر را به پرداخت خسارت ۱٫۸۵ میلیون یورویی بابت تاخیرات پروازیش در ماه‌های سپتامبر و اکتبر سال گذشته محکوم کردند. بازرسی‌های مقدماتی نشان می‌داد که اقدامات این شرکت موجب بروز بی‌اعتمادی گسترده میان مشتریانش شده است. مسافرانی از مدت‌ها قبل برای بلیت‌های خود هزینه کرده بودند و بروز این مشکلات باعث ایجاد اختلال در برنامه‌ریزی‌های بلند مدت آن‌ها شده بود.

مجموع اقدامات نادرست این شرکت به دلیل ضعف مدیریتی و سازمانی بود که موجب لغو بسیاری از پروازها در یک دوره چند ماهه شد، اما در نهایت بررسی‌ها نشان داد که تمامی این مسائل قابل کنترل بوده و برای سایر شرکت‌های هواپیمایی یک مسئله موقتی به حساب می‌آید. در نتیجه عدم صداقت و فریب‌کاری آن شرکت بر عدم اطلاع رسانی به مسافران درباره حقوق‌شان به اثبات رسید.

گفتنی است که پیشنهاد این شرکت برای جبران ضررهای تحمیل شده، بازگرداندن کلیه هزینه‌های پرداختی مسافران بوده است؛ اما مسئله اینجا است که آن‌ها (مسئولین شرکت) تمامی حقوق مادی مسافران را که بخشی مهمی از آن توسط قوانین اتحادیه اروپا وضع شده بود، برای مسافران خود شرح نداده بودند.

البته از اکتبر سال جاری، مسئولان این ایرلاین اقدامات مفیدی را در جهت پیشگیری از وقوع اتفاقات مشابه سال گذشته انجام دادند که بر این اساس علاوه بر تغییر نحوه رفتار با مسافران در زمان لغو و تأخیر پروازها، اطلاعاتی را که مسافران پیش از پرواز به آن نیاز دارند را در وب‌سایت رسمی خود به روز کردند تا از این طریق بتوانند رضایت مسافران و مشتریان خود را جلب کنند.

از سوی دیگر مسئولان شرکت رایان ایر برای جبران کامل حقوق مادی مسافران با تک‌تک آن‌ها ارتباط شخصی برقرار کردند تا بتوانند از این طریق آن‌ها را در جریان جزئیات حقوق قانونی‌شان در صورت لغو پرواز مطلع کنند.

مطالب مرتبط:

منبع کن نیوز

دیدگاه