بهترین کافی شاپ های سن پترزبورگ را بشناسید

امید جعفری
امید جعفری شنبه، ۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
بهترین کافی شاپ های سن پترزبورگ را بشناسید

 سن‌پترزبورگ شهری پر از کافی‌شاپ جذاب است که در سفر به روسیه می‌توانید از این مکان‌ها بازدید کرده و تجربه جدیدی کسب کنید.

هرکسی در زندگی خودش یکبار باید لا دولس ویتا (la dolce vita) را در روز بارانی یا برفی امتحان کرده باشد. شاید اسم این دسر کمی عجیب باشد، اما یکی از معروف‌ترین دسرهایی است که در روسیه می‌توانید آن را در سن پترزبورگ نوش جان کنید. هوای ابری، بارانی و حتی برفی مشکل خاصی در مزه ایجاد نمی‌کند، غالب اوضاع آب و هوایی در روسیه برفی و بارانی است. در ادامه به هفت کافی‌شاپ و دسرهای مختلف که در شهر سن‌پترزبورگ می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید، اشاره خواهیم کرد.

کافی‌شاپ میکی اند مانکی (Mickey & Monkeys)

کافی‌شاپ میکی اند مانکی (Mickey & Monkeys)

حق دارید که از اسم این کافی‌شاپ چندان خوشتان نیاید، ولی طعم دسرهایش بی‌نظیر است. اگر وارد این کافی‌شاپ در ست پترزبورگ شدید، رژیم خودتان را کنار بگذارید. میکی اند مانکی، به داشتن اورشیک که بر پایه شیک و لیوان‌های بلند درست می‌شود، معروف است. منو این کافی‌شاپ با نام‌های اختراع‌شده در همین مکان، پر شده است. دسرهایی در این کافی‌شاپ وجود دارد که هیچ جای روسیه و دنیا نظیرش را پیدا نمی‌کنید. اغلب دسرها شیرین و بسیار خوشمزه هستند. اگر مایل هستید، از این کافی‌شاپ به کافی‌شاپ بعدی در سن‌پترزبورگ برویم. این کافی‌شاپ فست‌فود هم دارد و قیمت‌های آن، متوسط رو به پایین است.

کافی‌شاپ بوتانیکا یا غذاهای گیاهی (Botanika)

کافی‌شاپ بوتانیکا یا غذاهای گیاهی (Botanika)

اگر به‌دنبال غذاهای سالم و خوشمزه می‌گردید، بوتانیکا از جمله کافه‌هایی است که می‌توانید دز سن‌پترزبورگ سراغش بروید. قدمت بوتانیکا به ده سال می‌رسد و در طول این مدت تلاش‌های زیادی برای به وجود آوردن منویی سرشار از غذاهای گیاهی کرده است. این کافه در رنج قیمت ارزان طبقه‌بندی می‌شود و لازم نیست شما هزینه زیادی هم متقبل شوید. دسرها نه‌تنها خوشمزه هستند، بلکه ضامن سلامتی شما هم می‌توانند باشند.

کافی‌شاپ واف اند لاو (Waff&Love)

کافی‌شاپ واف اند لاو (Waff&Love)

براساس برآوردهای سایت‌های گردشگری و نظر گردشگران، رنج قیمت آن، معمولی به پایین است. این کافه اولین جایی بود که در آن دسر مخصوص هنگ‌‌کنگی وافل حبابی (bubble waffle) عرضه شد. حبابی؟ هر یک از وافل ها از ۳۰ حباب درسته شده که درون آن‌ها به‌وسیله بمب انرژی هرچند ناقض رژیم غذایی پر شده است: شکلات، نوتلا، اسنیکرز، پاستیل و هرچه که شکلات دارد. بالای این حباب‌ها را بستی و کیک خورد شده پوشش می‌دهد و برای اضافه کردن کمی مواد رژیمی، چند تکه میوه هم به شکل تزئینی روی آن قرار می‌گیرد. هنر دسرسازی را در اینجا درک کنید.

کافی‌شاپ کوکوکو (CoCoCo)

کافی‌شاپ کوکوکو (CoCoCo)

کافی‌شاپ کوکوکو، به خاطر اسمش در سن‌پترزبورگ مشهور نیست، بلکه دسرهایی که آمیخته از هنر و صنعت غذا است، این کافی‌شاپ را معروف کرده است. هنر در همه غذاهای این رستوران بعد از خوشمزگی حرف اول را می‌زند. گویا سرآشپز رستوران بیشتر از آشپز بودن، هنرمند بودن را یاد گرفته است. سرآشپز در همه غذاها که دسر هم شامل آن می‌شود، با الهام‌گیری از سنت روسی، مفاهیم جدیدی وارد آشپزی کرده است. در کل دو واژه در وصف کوکوکو می‌توانیم بگوییم، خوشمزه و زیبا. این کافی‌شاپ در رنج قیمت متوسط رو به بالا طبقه‌بندی شده است.

کافی‌شاپ دی نوی (Di Neve)

کافی‌شاپ دی نوی (Di Neve)

ژلاتو (gelato) و سوربت (sorbet) دو دسر مخصوص روسیه است که از ترکیب یخ، میوه، بستنی و شکلات درست می‌شود. در این کافی‌شاپ ۱۱۰ نوع ژلاتو و ۴۰ نوع سوربیت وجود دارد. برخی از طعم‌های موجود در این کافی‌شاپ منحصر‌به‌فرد است و در جای دیگری نظیرش را نمی‌توانید پیدا کنید. براساس نظر گردشگران قبل از شما، این کافی‌شاپ در رنج قیمت متوسط به پایین دسته‌بندی شده است. قیمت پایین شما را وسوسه به خوردن تا حد مرگ نکند.

کافی‌شاپ رادستی (Radosti Coffee)

کافی‌شاپ رادستی (Radosti Coffee)

رادستی کافی‌شاپی در مجاورت رود نوا است. جایی که می‌توانید از ترکیب نور، موسیقی و طعم لطیف شکلات لذت ببرید. اگر دوست دارید که با هم‌سفران خودتان کمی گپ و گفت داشته باشید، آن‌ها را به این رستوران ببرید و همگی را مهمان یک فنجان قهوه کنید. نگران پولش نباشید، این رستوران در رنج قیمت متوسط رو به پایین در سن‌پترزبورگ طبقه‌بندی می‌شود.

کافی‌شاپ سور (Sever)

کافی‌شاپ سور (Sever)

این کافی‌شاپ تنها برای گردشگران جذابیت ندارد. بیشتر مردم سن‌پترزبورگ که در حوالی این کافی‌شاپ زندگی کرده‌اند، با طعم لطیف کیک‌های سور بزرگ شده‌اند. اگر وقت کافی دارید، این رستوران را در گردش خودتان از دست ندهید. محدوده قیمتی این کافی‌شاپ، متوسط به پایین است.

برای سفر به سن‌ پترزبورگ ما به شما در انتخاب بهترین تور کمک می‌کنیم؛ برای انتخاب انواع تور روسیه و تور سن پترزبورگ، می‌توانید به کمک کجارو تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه