رشد ۶۰ درصدی پرواز خارجی فرودگاه تبریز

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان دوشنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۸
رشد ۶۰ درصدی پرواز خارجی فرودگاه تبریز

در چهار سال اخير تعداد مسافران و پروازهای خارجی فرودگاه تبريز ۶۰ درصد افزايش يافته است.

صفایی مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی گفت:

در چهار سال اخير تعداد مسافران و پروازهای خار جی فرودگاه تبريز ۶۰ درصد افزايش يافته است. به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های آذربايجان شرقی، مصطفی صفايی، مديرکل فرودگاه‌های استان با حضور در برنامه زنده «سحرلر» به تشريح آخرين دستاوردها و پیشرفت‌های فرودگاه تبريز پرداخت.

صفایی در ابتدا با اشاره به جایگاه ممتاز فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز به عنوان یکی از فرودگاه‌های برتر کشور گفت:

ایمنی پروازها و خدمات‌رسانی، دو وظیفه اصلی تمام فرودگاه‌های کشور است و فرودگاه تبریز با دارا بودن پیشرفته‌ترین تجهیزات ناوبری و کمک ناوبری و نيز دو باند استاندارد برای نشست و برخاست هواپیما، جزو برترین فرودگاه‌های کشور در این دو حوزه محسوب می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان درباره اقدامات فرودگاه تبریز برای میزبانی مطلوب از مسافران رویداد تبریز 2018 گفت:

در همین راستا و در سال‌های اخیر اولویت اصلی اداره کل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی افزایش تعداد پروازها و مسافران خارجی فرودگاه تبریز بوده است که رشد ۶۰ درصدی آمار پرواز و مسافر خارجی فرودگاه تبریز در چهار سال اخیر نشان از به ثمر نشستن این تلاش‌ها دارد.

علاوه بر افزایش پروازهای خارجی، اقدامات متنوعی برای بهسازی ترمینال‌ها و محیط فرودگاه تبریز انجام گرفته که بهسازی ترمینال فرودگاه تبریز با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و نيز عملیاتی كردن دستگاه ILS باند تمام بتنی فرودگاه تبریز از جمله آن‌ها است.

اکنون دو پروژه مهم توسعه و بهسازی اپرون و نيز توسعه ترمينال شماره ۳ فرودگاه تبریز با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در حال انجام است و توسعه و پیشرفت فرودگاه تبریز با قدرت ادامه خواهد یافت.

 

مطالب مرتبط:

منبع کن نیوز

دیدگاه