مراکز خرید خرم آباد؛ از بازارهای سنتی تا مراکز خرید مدرن

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد سه شنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
مراکز خرید خرم آباد؛ از بازارهای سنتی تا مراکز خرید مدرن

خرم‌آباد با برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی هر ساله گردشگران زیادی را مجذوب خود می‌کند و همین امر باعث می‌شود مراکز خرید این شهر هم بازدیدکنندگان زیادی داشته باشد.

خرم‌آباد، شهر آبشار یک مقصد ایدئال برای سفر است؛ زیرا هم جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری مانند آبشار بیشه، آبشار آب سفید، آبشار گریت، آبشار نوژیان در اطراف شهر، مسافران زیادی را شیفته خود می‌کنند و هم جاذبه‌های تاریخی ارزشمندی همچون قلعه‌ فلک‌الافلاک و حمام گپ را در خود جای داده است؛ بدون تردید اگر راهی خرم‌آباد شوید، تمایل دارید چند ساعتی را هم در مراکز خرید این شهر بگذارنید. آیا با مراکز خرید خرم‌آباد آشنایی چندانی ندارید یا اصلا آشنا نیستید؟ اصلا نگران نباشد؛ زیرا در ادامه شما را با مراکز خرید این شهر آشنا می‌کنیم؛ با ما همراه باشید. ابتدا بازارهای سنتی این شهر را به شما معرفی می‌کنیم و سپس با مراکز خرید مدرن آن آشنا می‌شوید.

بازار خرم ‌آباد

بازار خرم آباد

عکاس: حدیث قاسمی

یکی از بازارهای سنتی خرم‌آباد، بازار خرم‌آباد است که یکی از  آثار تاریخی ارزشمند این شهر بوده و در گذشته به‌عنوان یک کارونسرا، تنها محلی برای استراحت کاروانیان بوده است؛ اما اکنون به محلی پررونق برای داد‌وستد تبدیل شده و اهالی خرم‌آباد آن را با نام بازار طلا‌فروشان یا بازار میرزا رضا می‌شناسند. این بازار با مساحت ۲۱۳۰ متر متعلق در سال ۱۳۰۱ (دوران قاجار) ساخته شده و دو در ورودی در قسمت شمال و جنوبی دارد.

بازار روز خرم‌آباد

بازار  روز خرم آباد

بازار روز خرم‌آباد یکی از مراکز خرید قدیمی خرم‌آباد بوده که می‌توانید در آن طیف گسترده‌ای از محصولات مورد نیز خود را خریداری کنید. در این مکان آلوسیاه و گردوهای باغ‌های خرم‌آباد و میوه‌های تازه به‌راحتی پیدا می‌شود.

بازارهای هفتگی خرم‌آباد

بازار سنتی خرم آباد

بازار‌های هفتگی در اکثر شهرهای ایران کم‌وبیش طرفدار دارند. در خرم‌آباد نیز این بازارها که با استقبال خوب مردم روبه‌رو شده است، در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و جمعه در محل‌هایی مانند کوی میلاد (چرم و پوست سابق)، جنب کوره آجرپزی گلدشت یا محل‌های دیگری همچون منطقه اسب‌دوانی و نزدیک مصلای خرم‌آباد برگزار می‌شود.

مراکز خرید مدرن

مجتمع تجاری گردشگری بعثت

مجتمع تجاری گردشگری بعثت

گر شما هم به بازدید از مراکز تفریحی و تجاری مدرن علاقه‌مند هستید، مجتمع تفریحی و تجاری بعثت واقع در خیابان انقلاب اسلامی، نبش خیابان بعثت را از دست ندهید. این مجتمع دارای ۱۳۰ مغازه است که شامل بازار سنتی و صنایع‌دستی، بازار طلا و جواهر و پوشاک می‌شود.

از دیگر امکانات این مجتمع می‌توان به مجموعه شهربازی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع و ۴ رستوران و کافی شاپ، پارکینگی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع و سالن اجرای نمایشگاهی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع، ۱۰ دستگاه پله برقی و دو آسانسور مخصوص حمل بار و مسافر اشاره کرد. معماری و نمای خارجی این مجتمع نیز نظر هر کسی را به خود جلب می‌‌کند.

مجتمع تجاری کیو

مجتمع تجاری کیو

مجتمع تجاری کیو یکی دیگر از مراکز خرید کاملا مدرن خرم‌آباد بوده که از شش طبقه تشکیل شده و قرار است همراه با دو پارکینگ اختصاصی در ماه مهر سال جاری به بهره‌برداری برسذ.

مرکز خرید الماس شهر

مرکز خرید الماس شهر یکی از مراکز خرید بزرگ و مدرن خرم‌آباد است که در خیابان کاشانی واقع شده است.

پاساژ آرش

اگر قصد تلفن‌همراه و لوازم جانبی آن را دارید، پاساژ آرش را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این پاساژ که در خیابان کاشانی واقع شده است، خدمات تعمیر تلفن‌همراه نیز ارائه می‌شود و به‌طور کلی در آن به بیشتر نیازهای شما در رابطه با تلفن‌همراه پاسخ داده می‌شود.

پاساژ کسری

اگر قصد خرید طلا و جواهرات را دارید، پاساژ کسری واقع در خیابان چهارراه بانک پیشنهاد خوبی است.

پاساژ مهر

پاساژ مهر یکی دیگر از پاساژهای خرم‌آباد است که در نزدیکی پل صفوی و در خیابان مجاهدین اسلام واقع شده است.

کیف و کفش شادی

اگر قصد خرید کیف، کفش و سایر مصنوعات چرمی را دارید، مرکز خرید کیف و کفش شادی واقع در چهار راه فرهنگ را از دست ندهید.

از دیگر مراکز خرید خرم‌آباد می‌توان به پاساژ قائم و پاساژ تقی خانی در خیابان شهدای شرقی، پاساژ مروارید در خیابان مطهری، خیابان کاشانی و پاساژ اطلس در خیابان مطهری، نبش خیابان دکتر معین اشاره کرد.  

مطالب مرتبط:

منبع besatmall

دیدگاه