افتتاح اولین هتل حلال در ژاپن با هدف جذب گردشگران مسلمان

سحر ارجمند
سحر ارجمند شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۵
افتتاح اولین هتل حلال در ژاپن با هدف جذب گردشگران مسلمان

ژاپن با افتتاح اولین هتل حلال در نزدیکی کوه فوجی، دروازه‌های خود را بر گردشگران مسلمان باز می‌کند.

با افزایش گردشگران مسلمان اهل جنوب شرق آسیا و خاورمیانه در ژاپن، بر تعداد بازدیدکنندگان خارجی این کشور افزوده می‌شود.

در نتیجه، هتل‌ها و سایر اقامتگاه‌ها، به ویژه در شهر توریستی توکیو، بیش از پیش به ارائه خدماتی مانند غذاهای حلال و ایجاد نمازخانه، می‌پردازند تا نیازهای مذهبی مهمانان خود را تأمین کنند. در حالی که امروزه، اکثر سازمان‌ها خود را با شرایط اسلامی سازگار کرده‌اند، عملاً برای هتل‌ها غیرممکن است  که بر امکانات و آموزش کارکنان متناسب با سیستم حلال سرمایه‌گذاری کنند.

اما ژاپن در ژوئیه ۲۰۱۶، ساخت اولین اقامتگاه کاملاً حلال خود را با نام «هتل شریعت فوجی‌سان» (Syariah Hotel Fujisan) در منطقه پنج دریاچه فوجی واقع در استان یاماناشی، تائید کرد.

در نزدیکی ساحل دریاچه «کاواگوچی» (Kawaguchi)، اقامتگاه دوطبقه آرام و دلپذیری با ترکیب امکانات اسلامی و چشم‌انداز زیبای کوه فوجی به سمت جنوب و دسترسی آسان به امکانات تفریحی دریاچه کاواگوچی، واقع شده است.

«یاماشیتا یوجی» (Yamashita Yūji)، رئیس شرکت مالک هتل می‌گوید:

این شرکت پس از مشاهده‌ی افزایش بازدیدکنندگان اهل جنوب شرقی آسیا، تصمیم گرفت بازار مسلمانان را امتحان کند.

او همچنین بیان کرد:

چندین سال است که گردشگران چینی، اکثریت بازدیدکنندگان خارجی را شامل می‌شوند.

این شرکت،‌ یک اقامت‌گاه خصوصی را بازسازی و با سازمان‌های اسلامی، مسلمانان مقیم ژاپن و انجمن‌های حلال برای ایجاد امکانات و تجهیزات در سطح استانداردهای مذهبی، مشورت کرده است.

یاماشیتا می‌گوید:

این هتل به عنوان بخشی از شرکت مسافرتی فوجی‌سان فامیلی (Fujisan Family) هنوز هم به صورت آزمایشی در حال کار است؛ امیدواریم که این مکان به رشد خود ادامه دهد.

وی یادآور می‌شود که اکثر بازدیدکنندگان مسلمان از کشورهای اندونزی، مالزی و سنگاپور، پس از شنیدن و دیدن خبرها درباره هتل شریعت در مطبوعات ژاپنی و خارج از کشور به بازدید از دریاچه کاواگوچی می‌پردازند.

  

مطالب مرتبط:

دیدگاه