کارت گردشگری بوداپست (Budapest card) چیست؟

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد یکشنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
کارت گردشگری بوداپست (Budapest card) چیست؟

کارت گردشگری Budapest card یکی از کارت‌های گردشگری بوداپست برای بازدید رایگان از موزه‌ها و استفاده رایگان از وسایل‌نقلیه عمومی این شهر است.

بوداپست پایتخت مجارستان یکی از شهرهای تاریخی پربازدید و محبوب اروپا محسوب می‌شوند و حتی برخی از خیابان‌های این شهر نیز جرو آثار تاریخی و هنری آن محسوب می‌شود؛ در این شهر همه آثار تاریخی را می‌‌توانید در کنار یکدیگر ببینید؛ از کلیسا و موزه گرفته تا آثار تاریخی دیگر. بناهای این شهر بارها قربانی جنگ شده و کاملا نابود شده‌اند؛ اما دوباره بازسازی شده‌اند.

کارت گردشگری Budapest card یکی از خدمات گردشگری این شهر برای بازدید از موزه‌ها و بهره‌مندی از تخفیفات ویژه در هنگام استفاده از سایر خدمات یا بازدید از جاذبه‌ها از جمله صرف شام در رستوران‌های مجلل یا چشمه‌های آبگرم است. همچنین با خرید این کارت می‌توانید از تخفیفات ویژه جهت استفاده از خدمات مرتبط با سرو غذا و سایر خدمات فرهنگی نیز استفاده کنید.

مزایا و امکانات | خرید | نکات ضروری

مزایا و امکانات

کارت گردشگری بوداپست

مزایا و امکانات این کارت به شرح زیر است:

  • استفاده رایگان نامحدود از خدمات حمل و نقل عمومی بدون نیاز به پرداخت وجه اضافی (طبق قانون تصویب شده هر شهروند اروپایی بالای ۶۵ سال می‌تواند از وسایل‌نقلیه عمومی به صورت کاملا رایگان استفاده کند)
  • تخفیف ۱۰ تا ۵۰ درصدی برای بهره‌مندی از بیش از ۱۰۰ مورد از خدمات گردشگری مختلف (که شامل بازدید از موزه‌ها، کلیسا، جاذبه‌های گردشگری، استفاده از خدمات حمام‌های آبگرم و رستوران‌ها، شرکت در تورهای شهری، تورهای قایق‌سواری و سایر موارد می‌شود
  • بازدید رایگان از ۱۲ موزه
  • تخفیفات ویژه جهت شرکت در تورهای جاذبه‌های مختلف
  • تخفیفات ویژه جهت شرکت در برنامه‌های فرهنگی و برنامه‌های فولکلور
  • تخفیفات ویژه جهت سرو غذا در رستوران و استفاده از چشمه‌های آبگرم

بوداپست

لیست موزه‌هایی که با استفاده از این کارت می‌توانند از آن‌ها رایگان بازدید کنید، به شرح زیر است.

توجه: موزه‌ها روزهای دوشنبه تعطیل هستند

سایر خدماتی که با استفاده از این کارت می‌توانید به صورت رایگان از آن‌ها استفاده کنید، به این شرح است:

در ضمن یک دفترچه راهنما نیز همراه با این کارت گردشگری ارائه می‌شود که دربردارنده اطلاعاتی همچون نحوه استفاده از کارت و همچنین اماکن مختلف و سازمان‌های ارائه‌دهنده خدمات طرف قرارداد به همراه تصاویر، آدرس‌ها، هزینه استفاده از خدمات و تخفیفات ارائه شده به زبان‌های انگلیسی، مجارستانی، آلمانی و ایتالیایی است.

خرید

کارت گردشگری

کارت گردشگری Budapest card در پکیج‌های یک، دو، سه، چهار و پنج عرضه می‌شود و می‌توانید از طریق این سایت برای خرید آنلاین آن اقدام کنید. در ضمن یک کارت سه روزه مختص افراد ۶ تا ۱۸ سال هم عرضه می‌شود. لازم به ذکر است کارت‌ها از نظر مزایا و امکانات هیچ تفاوتی با یکدیگر و تنها مدت زمان اعتبار آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. (قیمت‌ها به یورو بیان شده‌اند)

مدت زمان اعتبار کارت (روز) قسمت
۱۱۹
۲۲۹
۳۳۷
۴۴۹
۵۵۹
کارت ۳ روزه ویژه نوجوانان۳۰

نکات ضروری

در پایان به بیان برخی از نکات ضروری در رابطه با این کارت می‌پردازیم

  • مدت زمان اعتبار از زمان امضای کارت به مدت ۲۴ ساعت، ۴۸ ساعت، ۷۲ ساعت، ۹۶ ساعت و ۱۲۰ ساعت آغاز می‌شود.
  • کارت پس از خرید برای هتل ارسال می‌شود و مسئول پذیرش آن را به شما تحویل خواهد داد.

مطالب مرتبط:

منبع budapest

دیدگاه