چگونه مسافت مبدا و مقصد را محاسبه کنیم؟

علیرضا  طبیب زاده
علیرضا طبیب زاده یکشنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
چگونه مسافت مبدا و مقصد را محاسبه کنیم؟

دانستن مسافت بین مبدا و مقصد یکی از ملزومات آغاز یک سفر است. در این مقاله با روش‌های مختلف محاسبه مسافت میان مقاصد مختلف سفر آشنا خواهید شد.

بدون شک دانستن مسافت سفر برای هر مسافری به خصوص در سفرهای زمینی جهت برنامه‌ریزی سفر، امری ضروری است و یکی از اولین سوالات و ابهاماتی که در ذهن هر مسافر ایجاد می‌شود، این است که مسافت مبدا تا مقصد چقدر است؟

چه برای تعطیلات تابستانی و چه برای یک گردش نیمروزی در اطراف شهر، بخواهید تصمیم به برنامه‌ریزی سفر کنید، داشتن اطلاعات لازم در مورد مسافت پیش‌رو لازم و ضروری است. در ادامه راهکار‌های لازم برای اینکه چگونه مسافت بین مبدا و مقصد خود را در سفر محاسبه کنید، فرا خواهید گرفت؛ پس با کجارو همراه باشید.

مسافت

یک نقشه تهیه کنید

داشتن یک نقشه مناسب از منطقه مورد نظر برای سفر یکی از اولین اقدامات لازم برای محاسبه مسافت بین مبدا و مقصد است. خوشبختانه بسیاری از نقشه‌ها امروزه جداول یا اطلاعات تکمیلی لازم را در مورد مسافت بین شهرهای بزرگ یا مکان‌های گردشگری شناخته شده دارند و شما می‌توانید به راحتی مسافت مورد نظر را تخمین بزنید. البته باید به این نکته توجه داشت جداول مختلف مقیاس‌های اندازه‌گیری متفاوتی دارند، پس در نتیجه به مقیاس جدول نیز حتما توجه کنید.

در وبسایت‌های مختلف جستجو کنید

امروزه با گسترش اینترنت و دسترسی آسان به آن، جستجوی مطالب در هر لحظه و در هر زمانی دیگر کار سخت یا غیر ممکن نیست. یکی از بهترین ابزارها برای محاسبه مسافت مبدا و مقصد، جستجو در اینترنت است؛ سایت‌هایی نظیر Google Earth, Google Maps MapQuest, Bing Maps‌ و Yahoo Travel می‌توانند به شما اطلاعات جامع و کافی در مورد مسافت و مسیر پیش روی شما در سفر ارائه دهند. با این روش شما می‌توانید اطلاعات لازم را به خصوص برای سفرهای بین‌المللی به دست آورید، چراکه نقشه‌های آنلاین اطلاعات جامع‌تری نسبت به نقشه‌های کاغذی در اختیار شما قرار می‌دهند.

گوگل مپ

در سایت بینگ سرچ کنید

شما می‌توانید تنها با تایپ کردن عبارت مسافت بین محل A تا محل B در قسمت جستجو سایت «بینگ» (Bing) مسافت مورد نظر را پیدا کنید. اگر مسیر سفر شما یک مسیر بین‌المللی است، شما می توانید جستجوی خود را با عبارتdistance between (location 1) and (location 2), انجام دهید، تنها کافی است که به جای اعداد ۱ و ۲ نام مقصد خود را وارد کنید و بلافاصله مسافت مورد نظر را پیدا کنید؛ البته لازم به توجه است که گاهی اوقات به دلایل گوناگون از جمله ناشناخته بودن مبدا یا مقصد مورد نظر در موتورهای جستجو شما نتوانید اطلاعات لازم و مربوط به مقاصد مورد نظر خود را پیدا کنید، اما در مورد اکثر مناطق شناخته‌شده در اقصی نقاط دنیا این روش جواب‌گو است.

نکته دیگر که لازم است به آن توجه شود، دقت به نام محل مورد نظر و استان آن است؛ چرا که در بسیاری از موارد وقتی که نام منطقه مورد نظر را وارد می‌کنید موتورهای جستجو ممکن است نام مشابه آن چیزی که شما جستجو کرده‌اید را نشان دهند، ولی استان آن با آن چیزی که شما مد‌نظر دارید، متفاوت باشد؛ پس حتما به نام استان یا کشور مورد نظر دقت کنید، چرا که اسامی مشابه در نقشه‌های آنلاین ممکن است به اشتباه نمایش داده شوند.

مسافت سفر

از سیستم جی‌پی‌اس استفاده کنید

سیستم جی‌پی‌اس در حقیقت یک سیستم بر مبنای اطلاعات ماهواره‌ای است که می‌توان با کمک آن به راحتی مسیریابی کرد و مسافت مورد نظر را تخمین زد. اگرچه امروزه بسیاری از تلفن‌های همراه هوشمند دارای «جی‌پی‌اس» (GPS) هستند، ولی بسیاری از خودروها نیز یا به صورت فابریک دارای سیستم جی‌پی‌اس هستند یا به صورت سیستم‌های قابل خریداری توسط رانندگان تهیه و بر روی خودروها نصب می‌گردد. بسیاری از سیستم‌های جی‌پی‌اس دارای قابلیت راهنمایی سخنگو هستند که کار را برای راننده آسان‌تر می‌کنند. بنابراین بهره بردن از یک سیستم جی‌پی‌اس در هنگام سفر می‌تواند تعیین مسافت و انتخاب مسیر را برای شما بسیار آسان کند.

از کیلومتر‌شمار خودروی خود استفاده کنید

اگر شما حدس می‌زنید که مسافت مبدا و مقصد مورد نظر بسیار کم است، پس برای تعیین مسافت دقیق استفاده از کیلومتر‌شمار خودرو می‌تواند راه مناسبی باشد. با ریست کردن کیلومتر‌شمار خودرو می‌توانید هنگامی که به مقصد خود رسیدید، مسافت پیموده را یادداشت کنید، در نتیجه هنگام برگشت، اطلاعات لازم را در مورد مسافت پیش رو خواهید داشت.

از آژانس‌های مسافرتی اطلاعات گیرید

بسیاری از آژانس‌های مسافرتی دارای بخش پشتیبانی و پاسخگویی مناسبی به مشتریان خود هستند. شما می‌توانید با یک تماس با آژانس مسافرتی مورد نظر از شرایط جاده و همچنین مسافت میان مبدا و مقصد خود مطلع شوید.

مسافت سفر

با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید

اگر مقصد شما خارج از کشور است و شما لازم به داشتن اطلاعات لازم در زمینه مسافت پیش‌رو هستید، شرکت هواپیمایی پرواز شما می‌تواند اطلاعات کامل و دقیقی را به شما بدهد.

به بلیط سفر هوایی خود نگاه کنید

بعضی از شرکت‌های هواپیمایی در بسیاری از کشورها مسافت میان مبدا و مقصد شما را روی بلیط صادر شده ثبت می‌کنند، در نتیجه می‌توانید مسافت هوایی پیشرو را از قسمت اطلاعات مندرج روی بلیط پیدا کنید.

مسافت سفر هوایی

مطالب مرتبط:

منبع wikihow

دیدگاه