ایران میزبان هفتمین دوره داوری شورای جهانی صنایع دستی منطقه غرب آسیا

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان چهار شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۰
ایران میزبان هفتمین دوره داوری شورای جهانی صنایع دستی منطقه غرب آسیا

ایران در سال ۹۷ برای سومین بار در طول سالیان گذشته میزبان برگزاری هفتمین دوره داوری بین‌المللی نشان مرغوبیت صنایع‌دستی شورای جهانی صنایع‌دستی (wcc) می‌شود.

به نقل از مرکز روابط و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، شورای جهانی صنایع‌دستی منطقه غرب آسیا با عضویت ۱۲کشور غرب آسیا شامل کشورهای کویت، عمان، اردن، لبنان، بحرین، فلسطین، قطر، عربستان، امارات متحده عربی، یمن و ایران در حال فعالیت است و در حال حاضر نیز ریاست این شورا بر عهده غدا هیجاوی قدومی از کشور کویت است.

امسال از میان ۱۲ کشور نام‌برده هفت کشور برای شرکت در مراسم داوری ۲۰۱۸ شورای جهانی صنایع‌دستی منطقه غرب آسیا در ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

ایران برای سومین بار در طول سالیان گذشته میزبان این مراسم است. این مراسم در نیمه دوم شهریور ماه ۱۳۹۷ با حضور کشورهای عضو برگزار می‌شود.

داوران حاضر در مراسم داوری شورای جهانی صنایع‌دستی منطقه غرب آسیا (wcc)، شامل یک یا دو داور از ایران، یک داور از کشور کویت، یک داور از کشور عمان و دو داور از کشورهای آسیایی و اروپایی است.

کاندیداهای ایران در این مسابقه از میان آثار چهارمین برنامه نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی سال ۱۳۹۶ که دارای بالاترین امتیاز بودند انتخاب شده‌اند، حداکثر ۱۰۰ اثر و حداقل ۷۰ اثر از میان ۳۵۶ اثر برگزیده از نظر معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای حضور در مراسم داوری شورای جهانی صنایع‌دستی غرب آسیا واجد شرایط بوده و در حال تکمیل پرونده به منظور ارائه به شورای جهانی صنایع‌دستی منطقه غرب آسیا هستند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه