ورزشگاه ولگوگراد میزبان چهار بازی در جام جهانی ‌‌2018

نیکا قره گوزلویان
نیکا قره گوزلویان سه شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
ورزشگاه ولگوگراد میزبان چهار بازی در جام جهانی ‌‌2018

ورزشگاه ولگوگراد یکی از میزبانان مسابقات فوتبال جام جهانی 2018 روسیه است. در این ورزشگاه ۴ بازی دور مقدماتی برگزار خواهند شد.

ولگوگراد یکی از شهرهایی است که برخی از بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ در آن برگزار می‌شود. اگر با تورهای جام جهانی یا تورهای ترکیبی روسیه، عازم این کشور هستید، بهتر است با ورزشگاه‌های ولگوگراد که بازی‌های جام جهانی در آن برگزار می‌شود را بهتر بشناسید.

ورزشگاه جدید ولگوگراد در شهر ولگوگراد در جنوب روسیه قرار دارد. این ورزشگاه به عنوان یکی از مراکز برگزاری بازی‌های جام جهانی 2018 ساخته شده است و بعد از مسابقات به خانه‌ی جدید باشگاه روتور ولگوگراد تبدیل خواهد شد. در طول دوره‌ی جام جهانی، ورزشگاه ولگوگراد میزبان چهار بازی انگلستان - تونس، ایسلند - نیجریه، مصر - عربستان سعودی و لهستان - ژاپن خواهد بود.

ولگوگراد آرنا

اطلاعات کلیدی

  • باشگاه: FC Rotor Volgograd
  • ظرفیت: ۴۵,۵۶۸
  • زمان بازگشایی: سال ۲۰۱۷

تاریخچه و توضیحات ورزشگاه

نمای داخلی ورزشگاه ولگوگراد

در سال ۱۹۶۲ وزرشگاه مرکزی ولگوگراد در این شهر افتتاح شد و به باشگاه تیم محلی روتور ولگوگراد تبدیل شد.

این تیم فوتبال در اواخر دوره‌ی ‌۱۹۹۰ میلادی، در این استادیوم افتخارات بزرگی کسب کرد. از جمله پیروزی در مقابل منچستر یونایتد در سال ۱۹۹۵- ۱۹۹۶؛ اما پس از مدتی این تیم دچار بحران مالی شد و در رده‌های پایین لیگ روسیه به فعالیت ادامه داد.

قدیمی‌ترین ورزشگاه شهر ولگوگراد در سال ۲۰۱۴ تخریب شد و ساخت استادیوم جدید در بهار سال ۲۰۱۵ در همان مکان آغاز شد. ساخت این ورزشگاه در اواخر سال ۲۰۱۷ به پایان رسید.

ظرفیت این ورزشگاه ۴۵,۵۶۸ نفر است که قرار است بعد از جام جهانی به ۳۵,۰۰۰ نفر کاهش یابد. نحوه‌ی طراحی سقف و خروجی‌های این ورزشگاه از ویژگی‌های برجسته‌ی آن است.

راه‌های دسترسی به استادیوم ولگوگراد

ورزشگاه ولگوگراد در شمال مرکزی شهر و در ۴ کیلومتری میدان اصلی «فالن فایترز» واقع شده است. این وزشگاه در نزدیکی ایستگاه اصلی راه‌آهن است. همچنین به پارک اصلی ولگوگراد، پارک دوستی (Friendship Park) نزدیک بوده و با طی فاصله کوتاهی می‌توان از مهم‌ترین جاذبه‌ی شهر ولگوگراد یعنی مجسمه‌ی «مام میهن فرا می‌خواند» (the Motherland Calls statue) دیدن کرد.

مجسمه‌ی «مام میهن فرامی‌خواند»

روش‌های مختلف رسیدن به ورزشگاه با وسایل نقلیه عمومی به شرح زیر است:

قطار: قطار زیرمینی شهر درست مقابل ورزشگاه ایستگاهی به نام ورزشگاه مرکزی دارد که ممکن است تا زمان شروع مسابقات نام آن را تغییر دهند.

اتوبوس: اتوبوس‌هایی با شماره‌های ۹، ۱۲، ۱۲V و ۹۵ شما را به مقصد مورد نظر می‌رسانند، پس بهتر است این شماره‌ها را به خاطر بسپارید.

اتومبیل شخصی: نزدیک‌ترین جاده‌های اصلی به این ورزشگاه E119 و R228 هستند.

هوایی: فرودگاه بین‌المللی ولگاگراد حدود ۳۰ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد، بنابراین می‌توانید مستقیم به این شهر سفر کنید.

تاکسی: از مرکز ولگوگراد به ورزشگاه به وسیله‌ی ‌تاکسی و با توجه به ترافیک حدود ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید و حدود ۱۵۰ روبل (حدود ۱۶ هزار تومان) هزینه دارد.

هتل‌های نزدیک به ورزشگاه

هتل Marton Rokossovskogo

Marton Rokossovskogo

فاصله‌ی هتل Marton Rokossovskogo تا مرکز شهر حدود ۵ کیلومتر است. این هتل در مقایسه با سایر هتل‌های لیست، کوچک است و کمی بیش از ۳۰ اتاق دارد. با پرداخت هزینه‌ی اقامت در هتل، صبحانه‌ی سلف سرویس در اختیار مسافران است. همچنین در این هتل سونا و سایر خدمات آبگرم و اینترنت بی‌سیم رایگان وجود دارد.

هتل هیلتون گاردن این ولگوگراد (Hilton Garden Inn Volgograd)

Hilton Garden Inn Volgograd

هتل هیلتون گاردن این ولگوگراد از مجموعه هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون است که بیش از ۱۵۰ اتاق، سالن کنفرانس و مرکز خرید نیز دارد. این هتل اینترنت بی‌سیم رایگان دارد، رستوران هتل و مرکز بدنسازی آن خدمت‌رسانی ۲۴ ساعته دارند و فاصله‌ی آن تا مرکز شهر فقط ۱۵ دقیقه است.

اقامتگاه Park Inn

Park Inn

اقامتگاه Park Inn در پارکی واقع شده و دارای ۱۵۰ اتاق و سالن کنفرانس است. خدمت‌رسانی در آن ۲۴ ساعته بوده و می‌توانید از اینترنت و پارکینگ رایگان آن استفاده کنید.

رستوران‌های نزدیک به ورزشگاه

رستوران Paulaner

Paulaner

رستوران Paulaner، یک رستوران آلمانی با انواع غذاها و نوشیدنی‌های مربوط به آلمان است که چند تلویزیون دارد و شما می‌توانید مسابقات فوتبال را در طول جام جهانی دنبال کنید.

رستوران Barrel Bar

در رستوران Barrel Bar انواع غذاها و نوشیدنی‌های سالم و خوشمزه سرو می‌شود و قیمت‌های آن نیز بسیار معقول هستند. مهم‌تر از همه، چندین صفحه‌ی نمایش بزرگ وجود دارد که می‌توانید فوتبال زنده را تماشا کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه