منتخبی از عکس های مسابقه عکاسی در سفر نشنال جئوگرافی 2018 با موضوع مردم

سحر ارجمند
سحر ارجمند چهار شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۰
منتخبی از عکس های مسابقه عکاسی در سفر نشنال جئوگرافی 2018 با موضوع مردم

رقابت‌ها برای رسیدن به مقام بهترین عکاس سال نشنال جئوگرافی سفر همچنان ادامه دارد. در ادامه منتخبی از عکس‌های ارسالی سال ۲۰۱۸ با موضوع مردم را خواهید دید.

مسابقه عکاسی در سفر نشنال جئوگرافی، هر سال با هدف انتخاب بهترین عکاس سال با سه موضوع طبیعت، مردم و شهرها برگزار می‌شود. پیش‌تر منتخبی از عکس‌های موضوع طبیعت را با شما به اشتراک گذاشتیم. این بار عکس‌های زیبا و چشم‌نوازی با موضوع مردم را خواهید دید که از سراسر دنیا برای نشنال جئوگرافی ارسال شده‌اند.

در میان این عکس‌ها، تصاویری از مردم محلی و مسافران در کشورهایی مانند کوبا، بنگلادش، هند، پرتغال و غیره وجود دارد. تصویر بندبازی که با شجاعت از دریای طوفانی در پرتغال عبور می‌کند، عکس فوق‌العاده‌ای از قطار شلوغ بنگلادش و یک عکس خیره‌کننده از راهبان تبت در حال نیایش هم به چشم می‌خورد.

نفر اول این مسابقه، برنده جایزه بزرگ خواهد شد و علاوه بر اینکه ۱۰٬۰۰۰ دلار پول نقد دریافت می‌کند، عکس او در صفحه اینستاگرام نشنال جئوگرافی ارسال می‌شود و عنوان عکاس سال نشنال جئوگرافی سفر هم به او تعلق می‌گیرد. دو برنده‌ی دیگر در سایر موضوعات، هر کدام برنده ۲٬۵۰۰ دلار پول نقد خواهند شد.   

شرکت‌کنندگان می‌توانند بهترین عکس‌های خود را در سایت نشنال جئوگرافی در یک یا هر سه موضوع مسابقه ارسال کنند. در ادامه ۱۰ عکس زیبا با موضوع مردم را تماشا کنید.

مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافی با موضوع مردم

«ایدان ویلیامز» (Aidan Williams)، عکاس استرالیایی، این عکس زیبا را هنگام غروب خورشید از بندبازی «آندری کر» (Andrey Karr)، عضو گروه وسترن رایدرز، بر فراز امواج غول‌پیکر شهر «نازاره» (Nazare) در پرتغال به ثبت رسانده است.

مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافی با موضوع مردم

«پیتون سیکلس» (Peyton Sickles)، عکاس آمریکایی، در زمان بازدید از ایالت هاوایی این عکس را از شنای بچه‌ها در یک استخر غیرعادی گرفته است.

او درباره این عکس می‌گوید:

یک روز هنگام ماجراجویی در اوهایو، دو بچه را در حال پرواز کردن یافتم. لحظه‌ای که دوربینم را روی آن‌ها قرار دادم، بسیار هیجان‌زده شدند و مقابل دوربین شکلک و علامت پیروزی درمی‌آوردند. گویی که در آن لحظه تمام نگرانی‌های دنیا از بین رفته و تنها لحظه‌ای ناب باقی مانده بود.

مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافی با موضوع مردمعکاس آمریکایی، «تیهومیر تریکوف» (Tihomir Trichkov) این عکس را در هند گرفته و آن را «تکریم مریلین» نامیده است. به نظر او لباس این افراد مشابه پیراهن سفید معروف مریلین مونرو در فیلم «خارش هفت‌ساله» است.

او می‌گوید:

یک باد ملایم ناگهانی، من را به گذشته برد، صحنه‌ای از یک فیلم که بعد از گذشت سال‌ها، به خاطر یک پیراهن سفید، همچنان شهرت دارد.

مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافی با موضوع مردم

این عکس، ازدحام مردم در ایستگاه قطار در طول جشنواره‌ی عید قربان در بنگلادش را نشان می‌دهد. بسیاری از آن‌ها محل زندگی‌شان را ترک کردند تا تعطیلات را در شهر خود و کنار خانواده‌شان، جشن بگیرند. «یوسف توشار» (Yousuf Tushar)، این تصویر فوق‌العاده را ثبت کرده است.  

مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافی با موضوع مردم

«جرمی لیسکی» (Jeremy Lasky) اهل ایالت کالیفرنیا این عکس را در هاوانا، کوبا از دو پسر در حال بازی بسکتبال، گرفته است.

مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافی با موضوع مردم

«ماهش لونکار» (Mahesh Lonkar) هنگام سفر به هند، این عکس پرانرژی را گرفته است. در این عکس معبد Shri Nath Mhaskoba واقع در روستای «ویر» (Veer) در نزدیکی «ساسویدتاون» (Saswadtown)، در ایالت مهاراشترا در هند را نشان می‌‌دهد. این معبد متعلق به «خدای ماسکوبا» (Lord Mhaskoba) است. مردم این روستا، هر سال برای جشنواره و تماشای رقص و آوازخوانی و رنگ بازی در این معبد جمع می‌شوند.

مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافی با موضوع مردمعکس زیبایی که «ماتیا پاسارینی» (Mattia Passarini) از راهبان تبت در هنگام نیایش هفتگی در صومعه Tashi LhunPo ثبت کرده است. صومعه Tashi LhunPo در سال ۱۴۴۷ توسط اولین دالای لاما تأسیس شد و تأثیرگذارترین صومعه در شیگاتسی، دومین شهر بزرگ تبت است. این صومعه در حال حاضر حدود ۲٬۰۰۰ راهب دارد.

مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافی با موضوع مردم

در عکس دیگری از یوسف توشار، پسری را می‌بینید که در کنار ساحل در روستای «بازار کاکس» (Cox's Bazzar)، چادر کوچکی برپا کرده است. در این روستا بیش از ۵٬۰۰۰ خانواده به تهیه ماهی خشک مشغول هستند. فرزندان آن‌ها هیچ اسباب‌بازی مدرنی برای بازی کردن ندارند، از این‌رو با دویدن و پریدن سرگرم می‌شوند.

مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافی با موضوع مردم

«مائورو د بتیو» (Mauro De Bettio) اهل اسپانیا این عکس را در هنگام سفر به Char Kaliganj واقع در داکا، پایتخت بنگلادش و یکی از بزرگ‌ترین کشتی‌سازی‌های آسیا، گرفته است.

او می‌گوید:

این شهر با اسکلت‌های غول‌پیکر کشتی‌های قدیمی ساخته شده است که حدود ۱۵٬۰۰۰ نفر برای تخریب، تعمیر کشتی‌های قدیمی و ساخت کشتی‌های جدید در آن کار می‌کنند. رنج سنی کارگران بین ۸ تا ۸۰ سال است و همه آن‌ها در کنار هم کار می‌کنند. این شغل بسیار سخت، زمخت، کثیف و خطرناک است ولی هزاران سرپرست  خانواده را مشغول به کار کرده است.

مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافی با موضوع مردم

«ورونیکا دومیت» (Veronica Domit) این عکس خیره‌کننده از مراسم پرواز را هنگام سفر به همراه افراد بومی در مکزیک ثبت کرده است.

به گفته او: «مراسم باید در ظهر برگزار شود، چون در آن زمان بین مادر زمین و پدر خورشید ارتباط مستقیم وجود دارد. گروهی از سرخپوستان ساکن مکزیک به نام «توتوناک» (Totonacs)، مراسم پرواز را یک‌بار در سال برای طلب بارش باران برگزار می‌کنند تا به رشد محصولاتشان کمک کند.»

مطالب مرتبط:

منبع dailymail

دیدگاه