بلندترین ترن هوایی جهان در روز افتتاحیه متوقف شد

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۵
بلندترین ترن هوایی جهان در روز افتتاحیه متوقف شد

بلندترین ترن هوایی جهان در پارک موضوعی اوهایو، در روز افتتاحیه در آخر این هفته، به علت بروز حادثه موقتا تعطیل شد.

افتتاحیه ترن هوایی جدید در پارک چدار پوینت (Cedar Point) یا جریان آبی در آخر هفته، به هیچ وجه خوب پیش نرفت.

ترن هوایی پارک جدید موضوعی اوهایو به نام استیل ونجنس (Steel Vengeance)، به عنوان اولین ترن هوایی هیبریدی آهن بر روی چوب که در ارتفاعی معادل ۲۰۰ فوت (۶۱ متری) از زمین قرار دارد، در جهان شناخته شده است. پس از تصادف دو قطار در ایستگاه سوار شدن مسافران، در روز شنبه، این ترن هوایی به صورت موقت تعطیل شد.

سخنگوی ترن هوایی چدار پوینت به رسانه‌ها گفت که در اثر برخورد ناگهانی یک قطار با قطار پارک شده در ایستگاه، ۴ فرد سوار بر قطار، به صورت سطحی مجروح شدند و نیاز به درمان دارویی پیدا کردند.

هیچ صدمه و جراحت جدی‌ای از این حادثه گزارش نشده است و بر طبق گفته‌های رسانه‌ها، افرادی که سوار این قطار بوده‌اند، پس از این برخورد، به پارک موضوعی برگشته‌اند.

مسیر ترن هوایی در عصرگاه روز شنبه بسته بود و طبق گزارشات رسانه‌ها، یکشنبه شب، دوباره باز خواهد شد. یک پیام در صفحه رسمی وبسایت چدار پوینت، اطلاع داد که ترن هوایی ممکن است، صبح یکشنبه دوباره باز شود.

وب‌سایت پارک اعلام کرده که این ترن هوایی، سریع‌ترین ترن هوایی هیبریدی جهان با سرعت ۴ مایل در ساعت (۶٫۴ کیلومتر بر ساعت)، دارای تندترین شیب ترن هوایی در جهان با شیب ۹۰ درجه و همچنین بلندترین ترن هوایی هیبریدی جهان با ارتفاع ۲۰۰ فوت، است.

پیش از تعمیرات و بازسازی‌های انجام شده، این ترن هوایی به نام مین استرایک (Mean Streak) شناخته می‌شد.

چدار پوینت، در گذشته نیز، شاهد تصادفات بوده است. در ماه آگوست سال ۲۰۱۵، یک مرد در ترن هوایی پس از اینکه به دنبال تلفن همراهش که از ارتفاع، انداخته بود، از جای خود بلند شد، جان خود را از دست داد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه