آموزش نحوه برخورد با کانگوروها، تصمیم جدید مقامات استرالیا

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۵
 آموزش نحوه برخورد با کانگوروها، تصمیم جدید مقامات استرالیا

کانگوروها و جانوران کیسه‌دار، از زمره حیوانات وحشی هستند. دولت کشور استرالیا قصد دارد به گردشگران بیاموزد که نحوه برخورد با آن‌ها، نباید مانند حیوانات خانگی اهلی، باشد.

کانگوروها بسیار دوست‌داشتنی هستند و جاذبه بزرگی برای گردشگران، به شمار می‌آیند، اما این نقطه توریستی محبوب در کشور استرالیا، امیدوار است که بتواند به گردشگران آموزش دهد که جانوران کیسه‌دار، حیواناتی وحشی هستند، نه حیوانات خانگی اهلی. پس از برخی اتفاقات پیش آمده توسط کانگوروها در بیمارستان موریست (Morisset Hospital) در جنوب دریاچه مک کوایر (Lake Macquarie) در ایالت نیو ساوث ویلز (New South Wales) در سواحل شرقی استرالیا، مکانی که کانگوروهای زیادی در تپه‌های سرسبز، در حال چرا هستند، هشدارهای بسیاری در این مورد داده شده است.

کانگوروها

کانگورو در خلیج لاکی (Lucky Bay) در پارک ملی کیپ رنج، استرالیا. عکس از جان کروکس

در حالی که این مکان میان بازدیدکنندگان بسیار محبوب است، مقامات محلی هشدارهایی در مورد خطرات نزدیک شدن به این موجودات دوست داشتنی، داده‌اند. چندین مورد حادثه در این منطقه رخ داده است که در آن، بازدیدکنندگان توسط کانگوروها، زخمی شده‌اند؛ زیرا این موجودات به غذایی که از سمت گردشگران به آن‌ها داده می‌شود، بخصوص هویج، خوراکی شیرین مورد علاقه آن‌ها، جذب می‌شوند.

کانگوروها در زمانی که در حال تلاش برای گرفتن غذای مورد علاقه‌شان، هستند، کمی پرخاشگر می‌شوند و خطر نزدیک شدن در این حالت به آن‌ها این است که ممکن است آن‌ها، گردشگران را زخمی کنند.

کانگوروها

استرالیا قصد دارد به گردشگران بیاموزد که کانگوروها و جانوران کیسه دار، حیواناتی وحشی هستند، نه حیوانات خانگی دست آموز

شرکت‌های اتوبوسرانی، که بازدیدکنندگان را از ایستگاه قطار به بیمارستان موریست، یک مرکز روانپزشکی برای دیدن کانگوروها می‌برند در کنار مقامات محلی، سعی دارند تا به گردشگران بیاموزند که به کانگوروها غذا ندهند.

سرویس کروسن شاتل (Kroosn Shuttle)، عکس‌هایی از جراحاتی که در صفحه فیس بوک خود، دریافت کرده بود را، منتشر کرد و گفت، این توصیه‌ای برای غذا ندادن به کانگوروها است.

کانگوروها

به گردشگران توصیه می‌شود که به کانگوروها، هویج ندهند. عکس از کریم اکریمی

البته تنها خود حیوانات نیستند که باعث بروز مشکلات می‌شوند. آن مورگان، یک متخصص حیات وحش، به هرالد (Herald) در استرالیا گفت که مواردی از «عذاب دادن، برخورد خصمانه و ناراحت کردن کانگوروها» را، از سمت مردم مشاهده کرده است. مواردی چون فرار یک گردشگر با موز و ترغیب کانگوروها برای تعقیب آن، دراز کشیدن روی یک کانگوروی نر بالغ برای سلفی گرفتن و بیرون کشیدن بچه کانگوروها از کیسه‌های مادرانشان. وی گفت:

این برخوردها، حق این حیوانات نیست.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه