بازگشایی بزرگترین گلخانه ویکتوریایی در لندن

زینب موحدی
زینب موحدی دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۰
بازگشایی بزرگترین گلخانه ویکتوریایی در لندن

«خانه‌ی معتدل» در باغ گیاه‌شناسی سلطنتی، کیو، در لندن پس از پنج سال دوباره به روی بازدیدکنندگان باز شد.

اگر از علاقه‌مندان به طبیعت و گیاهان هستید، شاید دوست داشته باشید که باغ‌های گیاه‌شناسی سلطنتی کیو (Kew) در لندن را هم در فهرست سفرهای خود بگنجانید. «خانه‌ی معتدل» (House of Temperatures)، بزرگ‌ترین گلخانه‌ی ویکتوریایی جهان، به تازگی و بعد از پنج سال بازسازی با هزینه‌ی ۵۵٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار (۵۵ میلیون) بازگشایی شده است. این امر به دلیل افزایش سن این باغ و شرایط داخلی پیچیده‌ی لازم برای حفظ گیاهانی که در آن می‌روند، ضروری به نظر می‌رسید.

برای بازسازی این گلخانه‌ی ۴۸۸۰ متر مربعی که در سال ۱۸۶۰ ساخته شد و اکنون دیگر نیاز مبرمی به تعمیرات داشت، بیش از ۵۲۸۰ لیتر رنگ استفاده شد. این ساختمان که در فهرست سازه‌های درجه یک قرار دارد، توسط ۴۰۰ کارگر و پیمانکار که در مراحل مختلف در این پروژه مشغول بوده‌اند، به اندازه‌ای تراشیده شد که تنها ستون‌های فلزی آن باقی ماند.

گلخانه ویکتوریایی لندن

شینی ایستوود، دستیار باغبانی در «خانه‌ی معتدل».

این پروژه، یک پروژه‌ی ساختمانی طولانی و پیچیده بود که طی آن، ۶۹۰۰۰ جزء از ساختمان حذف، تعمیر یا جایگزین شدند که ۱۵۰۰۰ پانل شیشه‌ای و ۱۱۶ گلدان هم از شامل می‌شدند.

باغ گیاهشناسی لندن

آبیاری گیاهان در «خانه‌ی معتدل» در باغ گیاه‌شناسی سلطنتی، کیو، در غرب لندن.

این گلخانه در طول تاریخ خود منزلگاه برخی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین گیاهانی بوده است که در «کیو» وجود دارند. این گلخانه در حال حاضر دارای بیش از ۱۰٬۰۰۰ گیاه مربوط به آب و هوای معتدل است که در نقاط مختلف جهان می‌رویند. این مجموعه شامل برخی از نمونه‌های نادر و مواردی است که در معرض تهدید انقراض هستند.

باغ گیاهشناسی لندن

«خانه‌ی معتدل» در باغ‌های گیاه‌شناسی سلطنتی، کیو

بازسازی‌های انجام شده در این گلخانه تضمین می‌کنند که نور کافی به داخل گلخانه بتابد؛ بخشی از این موضوع به خاطر هرس گیاهان بسیار مرتفع این گلخانه و یا جایگزینی آن‌ها با گیاهان کوتاه‌تر است. این کار باعث رویش متراکم‌تر گیاهانی که اکنون دیگر از زیر سایه‌ی گیاهان دیگر بیرون آمده‌اند، هم شده است.

باغ گیاهشناسی لندن

نمای داخلی «خانه‌ی معتدل» در باغ گیاه‌شناسی سلطنتی، کیو، در غرب لندن.

به گفته‌ی مسئولین این گلخانه که به عنوان سایت میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است، «خانه‌ی معتدل» بیش از ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ (یک میلیون) بازدیدکننده را در هر سال جذب خود می‌کند و بازگشایی مجدد آن، بازدیدکننده‌های بیشتری را هم به آنجا خواهد کشاند. کیو، برای بازگشایی این گلخانه در فصل تابستان رویدادهایی را تدارک دیده است. اطلاعات بیشتر در این مورد را می‌توانید در سایت آن مطالعه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه