ربات های انسان نما در هتل های توکیو خدمات‌رسانی خواهند کرد

امید جعفری
امید جعفری سه شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۵
ربات های انسان نما در هتل های توکیو خدمات‌رسانی خواهند کرد

ربات‌ها در کشور پیشرو در تکنولوژی، ژاپن، به نیروهای انسانی برای اداره هتل‌ها کمک خواهند کرد. به تازگی هتلی با کارمندان رباتی در توکیو افتتاح شد.

بیشتر هتل‌های توکیو، در طول سال‌های اخیر از دستگاه‌های هوشمند و ربات‌های انسان‌نما برای اداره هتل‌ استفاده می‌کند. بیشتر هتل‌های ژاپن برای پیشی گرفتن از هم، کارمندان رباتی را در کنار کارمندان قبلی خودشان به کار می‌گیرند. هتل‌ها در ژاپن از ربات‌های هوشمند برای خوشامدگویی مناسب به مسافرانی که به انگلیسی نمی‌توانند صحبت کنند، نیز استفاده می‌کنند.

شرکت مسافرتی ژاپنی، هتلی در مرکز توکیو به نام هاماماتسوچو، ماه آوریل افتتاح کرده است که در آن به جای استفاده از خدمتکاران انسانی، خدمت کاران رباتی کار می‌کنند که به زبان‌های انگلیسی، کره‌ای، چینی و ژاپنی آشنایی دارد. از دیگر ویژگی‌های این ربات‌ها، کمک به خدمتکاران اصلی هتل برای انجام نظافت اتاق‌ها است. مدیریت هتل از این ربات‌ها برای کاهش فشار کاری روی کارمندان خودش استفاده می‌کند.

همچنین هتل آکیهابارا امکان کنترل روشنایی، تهویه و نوردهی اتاق‌ها به وسیله گوشی‌های هوشمند را به مسافران مقیم اتاق‌هایش داده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه