سامارا در یک نگاه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
سامارا در یک نگاه

سامارا ششمین شهر بزرگ روسیه است که در قسمت جنوب شرقی روسیه اروپایی و در ناحیه فدرالی ولگا قرار گرفته است. این شهر تاریخی جاهای دیدنی متعددی دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

سامارا یکی از شهرهای میزبان جام جهانی 2018 است که در تور جام جهانی روسیه از آن بازدید خواهید کرد. در یک نگاه کلی این شهر را بیشتر بشناسید.

شهر سامارا در مجاورت نقطه اتصال رود ولگا (Volga River) و رودخانه سامارا (Samara River) در استان سامارا واقع شده و در واقع رود ولگا که مهم‌ترین سمبل زندگی برای مردم سامارا محسوب می‌شود، مرز غربی این شهر را تشکیل داده است. سامارا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز صنعت هوافضا نه تنها در روسیه، بلکه در سراسر جهان به شمار می‌رود؛ علاوه بر این، سامارا دروازه ارتباطی منطقه بسیار وسیع ولگا در روسیه با دیگر نقاط این کشور و همچنین مسیر ارتباطی داد و ستد دریایی این منطقه با بقیه کشورهای اروپایی است.

سامارا

نام سامارا قدمتی بسیار طولانی دارد و پیشینه این نام در مدارک تاریخی متعلق به پنج قرن قبل از میلاد مسیح است که تمدنی قدیمی به همین نام در این منطقه سکونت داشته‌اند. سنگ بنای شهری که امروزه با نام سامارا شناخته می‌شود در سال ۱۳۵۷ میلادی گذاشته شد، اما بعد از ساخته شدن قلعه‌ای نظامی در سال ۱۵۸۶ میلادی بود که جمعیت‌هایی از مناطق اطراف به این نقطه نقل مکان کردند. تحت حاکمیت شوروی کمونیست، نام شهر به کویبایشف (Kuybyshev) تغییر کرد و طی جنگ جهانی دوم تا سال ۱۹۴۳ به عنوان جایگزین پایتخت قرار گرفت.

جمعیت این شهر در ۲۰۱۰ میلادی، ۱,۱۶۴,۹۰۰ نفر بوده که در مساحت ۴۶۶ کیلومترمربعی آن ساکن هستند. حدود ۸۶ درصد از جمعیت ساکن در سامارا از نژاد روس بوده و بقیه جمعیت این شهر به ترتیب بزرگی جمعیت از نژادهای تاتار، موردوی، اوکراینی و ارمنی هستند. مذهب رسمی ۳۵ درصد از جمعیت سامارا، مسیحی ارتدوکس است و مسیحیت کاتولیک و پروتستان و اسلام از دیگر اقلیت‌های بزرگ مذهبی سامارا  به شمار می‌روند.

سامارا

سیستم حمل و نقل عمومی شهر سامارا بسیار گسترده است و تمام نقاط اصلی شهر را تحت پوشش قرار می‌دهد. ناوگان حمل و نقل عمومی سامارا شامل اتوبوس شهری، مینی بوس، اتوبوس‌های برقی، یک خط مترو، تراموا، خودروهای ون و تاکسی می‌شود.

شهر سامارا مانند بقیه مناطق کشور روسیه دارای سیستم آب و هوای اقلیم قاره‌ای مرطوب است که ویژگی این اقلیم داشتن اختلاف دمای بسیار میان فصل‌ها و داشتن تابستان‌های گرم و در بسیاری اوقات داغ و اغلب مرطوب و زمستان‌هایی بسیار سرد و همراه با بارش فراوان برف است.

جاهای دیدنی سامارا شامل میدان کوبایشف (Kuibyshev square)، مجسمه سنگی استلا (Stella Rook)، موزه هنرهای مدرن (Museum of Modern Art)، مجسمه یادبود چاپائف (Chapaev Monument)، موزه منطقه‌ای هنر سامارا (Samara Regional Museum of Art)، پناهگاه استالین (Stalin’s bunker)، مسیر پیاده‌روی کنار رود ولگا (River Side Embankment)، بازار سنتی سامارا (Troitsky Market)، موزه فضا سامارا (Samara Space Museum)، کلیسای جورج ویکتوریوس و... می‌شود که باید در تور سامارا از آن‌ها دیدن کنید.

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia

دیدگاه