ورود اولین قطار گردشگری غرب کشور به همدان

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۰
ورود اولین قطار گردشگری غرب کشور به همدان

روز شنبه نخستین قطار گردشگری غرب کشور حامل ۳۲۰ مسافر و جمعی از هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره ملی پویانمایی به همدان آمد.

فرهاد فرزانه مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت:

نخستین قطار گردشگری غرب کشور قطار به همراه هنرمندان و عروسک های نمایشی با استفاده از ظرفیت راه‌آهن برای شرکت در جشنواره پویانمایی به همدان آمده است.

وی ادامه داد:

با پیگیری مدیرعامل و نائب رئیس شرکت هواپیمایی ثامن پرواز، یک قرارداد یکساله با قطار گردشگری (ریل باس) بر حسب نوع استفاده استان همدان بسته شده است که در صورت برگزاری جشنواره‌های مختلف این قطار به همدان بیاید.

اتصال ملایر به راه‌آهن غرب کشور  از سال ۱۳۸۰ شروع شده و یک دهه طول کشید و سرانجام ۹۰ کیلومتر از سمنگان اراک اجرا شد و این شهرستان را به خطوط ریلی کشور متصل کرد و سبب تحولی شگرف در حوزه توسعه ریلی و تردد مسافر و بار در این منطقه از جنوب استان همدان شد.

از نتایج تکمیل خط آهن این استان می‌توان به کاهش میزان بار ترافیکی، افزایش جابجایی بار و مسافر، رونق صنعت، اقتصاد، صادرات و رشد صنعت گردشگری اشاره کرد و با افزایش ظرفیت قطارهای گردشگری، این جریان تسریع یافته و  تاثیر چشمگیری در میزبانی همدان در برگزاری دو رویداد بزرگ بین‌المللی در سال ۲۰۱۸ می‌تواند داشته باشد.

در استان همدان در سال ۲۰۱۸ میلادی چند برنامه ملی و فراملی اجرا می‌شود که که جشنواره ملی پویانمایی نقطه شروع این برنامه‌ها است که در ساعت ۲۱ امشب با حضور مسئولان کشوری کلید خورد.

همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال جاری میلادی، سال گذشته برگزیده شد و بنا بر این مبنا در ماه‌های تیر و آبان دو اجلاس بزرگ در همدان برپا می‌شود.

امسال درتیرماه اجلاس گردشگری آسیا با حضور وزاری گردشگری ۳۴ کشور قاره کهن و آبان ماه اجلاس گردشگری جهانی با حضور ۵۰۰ عضو از بیش از ۱۵۰ کشور وابسته به سازمان جهانی گردشگری، در همدان اجرا می‌شود.

عکس کاور از محمدامین نجفی

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه