برگزاری هشتمین نشست ثبت جهانی پرونده جنگل های هیرکانی در استان گلستان

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۵
برگزاری هشتمین نشست ثبت جهانی پرونده جنگل های هیرکانی در استان گلستان

هشتمین دوره از نشست ثبت جهانی پرونده جنگل های هیرکانی از روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت به‌مدت دو روز در استان گلستان برپا می‌شود.

فرهاد نظری مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احيای ميراث معنوی و طبيعی گفت:

پرونده جنگل‌های هیرکانی در دی ۹۶ به یونسکو ارسال شد و قرار است ارزیابان یونسکو در شهریور ۹۷ بر اساس ضوابط یونسکو به ایران سفر کنند.

او ادامه داد:

این نشست در راستای آگاهی‌افزایی جوامع محلی، مدیران پایگاه‌‌های ملی و منطقه‌ای، مدیران محلی و استانی و همچنین کمیته راهبردی برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احيای ميراث معنوی و طبيعی با اشاره به اینکه این نشست دو روزه با حضور نماینده بنیاد سوکو و نماینده iucn انجام می‌شود، عنوان کرد:

قرار است آموزش‌های لازم تا پیش از ورود ارزیابان یونسکو به جوامع محلی داده شود و مسائل موجود در منطقه نیز مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد:

همچنین تا روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت بازدیدی با حضور پرفسور کناب عضو هیئت مدیره بنیاد سوکو و مشاور بین‌المللی پرونده جنگل‌های هیرکانی به‌همراه علی قمی اویلی رئیس گروه میراث طبیعی سازمان میراث فرهنگی و حسینی مسئول تهیه پرونده جنگل‌های هیرکانی از دانشگاه تربیت مدرس از سایت‌های استان گلستان که شامل پارک ملی گلستان، جهان‌نما و مجموعه سایت‌های دره پونه آرام انجام گیرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه