یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از غروب آفتاب در کنیا تا طلوع آن در ژاپن

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از غروب آفتاب در کنیا تا طلوع آن در ژاپن

در عکس‌های روز هفته گذشته نشنال جئوگرافی، تصاویر امیدبخش بازی کودکان در غروب آفتاب، بهترین رفیق یک مرد و شهری مرتفع بر فراز ابرها را مشاهده می‌کنید.

در هفته‌ای که گذشت، نشنال جئوگرافی از شنبه تا جمعه عکس‌های ساده اما زیبایی از بازی کودکان در غروب آفتاب، شهری در بالای ابرها، یک سوسمار مرده، طلوع آفتاب در کوه فوجی و پرواز فلامینگوهای کوچک در دریاچه بوگوریا، منتشر کرده است. در میان این عکس‌ها، عکسی هیجان‌انگیز از یک مرد بندباز در بالای موج‌های دره شهر نازاره به چشم می‌خورد.

فوتبال در غروب آفتاب

نشنال جئوگرافی

در کنیا، کودکان از بازی فوتبال در غروب خورشید لذت می‌برند. عکاس این تصویر Nafets N، این عکس را در اولین سفر خود به کنیا در سال ۲۰۱۴ گرفته است و می‌گوید:

من واقعا از بازی فوتبال با بچه‌های محلی لذت می‌برم.

بر فراز ابرها

نشنال جئوگرافی

در جنوب فرانسه شهری به اسم Cordes-sur-Ciel به معنای طنابی در آسمان وجود دارد. این شهر بر فراز ابرها واقع شده است و حدود ۱۰۰۰ نفر در این منطقه زندگی می‌کنند، قدمت این شهر به سال ۱۲۲۲ برمی‌گردد.

سوسمار مرده اما زنده

نشنال جئوگرافی

گرما و خشکی هوا در بیابان باعث شده این سوسمار مرده پس از مدت‌ها به همان حالت ماند. عکاس این تصویر Yair Dvir می‌گوید:

هنگامی که به چشمان آن نگاه می‌کردم، احساس می‌کردم که هنوز زنده است. صرف نظر از اینکه من به کجا نگاه می‌کردم، چشمان او به چشمان من نگاه می‌کرد.

بهترین دوست این مرد

نشنال جئوگرافی

Kirill Dubkov یک قهرمان سابق بدن‌سازی است که در مینسک بلاروس زندگی می‌کند. در حال حاضر انرژی خود را روی تولید سگ‌های مالاموت آلاسکایی گذاشته است. او می‌گوید:

همانند رفتن او به باشگاه، پرورش این سگ‌ها برای من لذت‌بخش است.

عکاس این تصویر Anton Dotsenko می‌گوید:

این‌ها منبع شادی و لذت هستند.

به پایین نگاه نکنید

نشنال جئوگرافی

در شهر نازاره پرتغال که به دلیل موج‌های سهمگینش معروف شده، یک مرد در حال بندبازی است و موج‌ها در اطراف او بالا و پایین می‌شوند. این موج‌های سهمگین تنها به دلیل عمق زیاد زیردریایی در این ساحل است.

پرواز فلامینگوها

نشنال جئوگرافی

دریاچه بوگوریا در کنیا، یک دریاچه قلیایی کم‌عمق است و بزرگ‌ترین جمعیت فلامینگوهای کوچک در دنیا به این مکان می‌آیند. غذای فلامینگوها عمدتا شامل یک جلبک است که تنها در دریاچه‌های قلیایی بالا رشد می‌کند.

صبح بخیر قله

نشنال جئوگرافی

طلوع آفتاب قبل از رسیدن به شهر فوجی شیدا در ژاپن به کوه فوجی می‌رسد. این کوه، بلندترین قله ژاپن (۱۲۳۸۹ فوت ارتفاع دارد) است و دارای یک آتش فشان فعال است که آخرین فوران آن به ۳۰۰ سال پیش برمی‌گردد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه