افتتاح سومین جشنواره روستایی منطقه سیلوانای ارومیه

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵
افتتاح سومین جشنواره روستایی منطقه سیلوانای ارومیه

سومین جشنواره فرهنگی‌هنری و ورزشی سیلوانای ارومیه برگزار شد.

دیروز جمعه ۱۴ اردبیبهشت جشنواره فرهنگی‌ورزشی، آیین‌های بومی و توانمندی‌های بخش سیلوانای ارومیه در سومین دوره با حضور مهمانان و مقامات کشوری و استانی در سیلوانا افتتاح شد.

ابوالحسن رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئی‌ جمهوری در مراسم افتتاح این جشنواره با اشاره به توجه خاص دولت به مناطق روستایی گفت:

راه پیشرفت و افزایش ثروت در مناطق روستایی و عشایری، حمایت از سرمایه‌گذاران مردم منطقه و بخش خصوصی است.

وی ادامه داد:

بر همین اساس، دولت تسهیلات ویژه‌ای را برای ارائه به طرح‌های اشتغال‌زایی در این مناطق در نظر گرفته که سهم مناطق روستایی و عشایری استان آذربایجان غربی از این تسهیلات ۵۳۰ میلیارد تومان است.

او افزود:

هدف از تخصیص این اعتبارات، کمک به شکوفایی اقتصاد این مناطق از طریق حمایت از داشته‌ها و توانمندی‌های روستائیان و عشایر از‌جمله صنایع دستی، تولیدات و محصولات محلی، صنایع تبدیلی و رونق کسب و کار محلی است.

رضوی اضافه کرد:

آیین و رسوم بومی‌محلی روستاییان و عشایر، ثروت پنهان این منطقه هستند که می‌تواند در جذب گردشگران بسیار مؤثر باشد.

او به استعدادها و ظرفیت‌های زیاد گردشگری سیلوانا اشاره کرد و یادآور شد:

پوشش گیاهی و جاذبه‌های کم‌نظیر طبیعی این منطقه همراه با مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز با آیین و رسوم غنی، از‌جمله عوامل مهمی است که می‌تواند این منطقه را به یکی از مقاصد اصلی گردشگری تبدیل کند و این خود یکی از فرصت‌های اشتغال‌زایی و توسعه است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئی‌ جمهوری همراه با سایر مقامات از بخش نمایشگاهی جشنواره از‌جمله غرفه اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غریی دیدن کرد.

این جشنواره با اجرای آیین‌های بومی‌‌محلی، بازی‌ها و ورزش‌های بومی ادامه داشته و امروز بعدازظهر پایان می‌پذیرد.

در این جشنوراه اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی سه غرفه را در اختیار گرفته است.

در دو غرفه این اداره‌کل، محصولات صنایع دستی وجود دارد و توسط هنرمندان شاخص این رشته تولید شده و شامل لوازم چرمی، ظروف تزیینی میناکاری و اقلام دیگر است که به نمایش گداشته شده است.

هنرمندان این رشته‌ها با حضور خود در غرفه‌ها وظیفه معرفی محصولات خود و ارائه معلومات و راهنمایی‌های لازم به بازدیدکنندگان را دارند.

انواع اقلام و محصولات تبلیغی شامل نقشه‌های گردشگری، بروشورها و کتابچه‌های مربوط ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و جاذبه‌های گردشگری ارومیه و استان در غرفه سوم به نمایش گذاشته شده است.

عکس کاور از سینا پسران افشاریان

مطالب مرتبط:

دیدگاه