امضای توافقنامه بین عربستان و واتیکان برای احداث کلیسا در ریاض

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۵
امضای توافقنامه بین عربستان و واتیکان برای احداث کلیسا در ریاض

 در راستای فضای باز فرهنگی و اجتماعی که عربستان به‌دنبال پیاده کردن آن است، توافقنامه‌ای بین عربستان و واتیکان برای ساخت کلیسا در این کشور امضا شد.

برای نخستین بار در تاریخ کشور عربستان، توافقنامه‌ای بین عربستان و واتیکان برای ساخت کلیسا امضا شد. این کلیسا در شهر ریاض و برای مسیحیان ساخته می‌شود که دعوت به نقش ادیان و فرهنگ‌های مهم در کنار زدن خشونت‌ها، افراط‌گرایی و تروریسم و نقش این موضوع در تحقق ثبات و امنیت جهانی از اهداف ساخت این کلیساها است.

این توافقنامه توسط محمد بن عبدالکریم العیسی، دبیرکل انجمن جهان اسلام و جان لوئیس توران، کاردینال فرانسوی کلیسای کاتولیک و رئیس شورای پاپی برای گفت‌وگو بین ادیان در واتیکان به امضا رسید.

سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان با جان لوئیس توران در دفتر پادشاهی‌اش در کاخ یمامه واقع در ریاض دیدار و گفت و گو کرد.

ایجاد یک کمیته هماهنگ‌کننده مشترک متشکل از دو نماینده از سوی دو طرف برای برگزاری نشست‌های آتی در این توافقنامه ذکر شده است. بنا به پیش‌بینی‌‌های انجام شده این کمیته هر دو سال یک بار تشکیل جلسه داده و این نشست‌ها میان رم و شهری که انجمن جهان اسلام آن را انتخاب می‌کند، برگزار خواهند شد.

در چهاردهم آوریل  لوئیس توران و هیئت همراه وی به ریاض وارد شده و با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار کرد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه