برگزاری ششمین دوره جشنواره توت فرنگی در روستای شفیع آباد فندرسک گلستان

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۵
برگزاری ششمین دوره جشنواره توت فرنگی در روستای شفیع آباد فندرسک گلستان

ششمین جشنواره توت‌فرنگی در روستای شفیع‌آباد فندرسک استان گلستان ٰدر روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت برپا شد.

ششمین جشنواره توت‌فرنگی در روستای شفیع‌آباد فندرسک گلستان با کمک اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری استان گلستان، شورای اسلامی، دهیاری و اهالی روستای شفیع‌آباد و با همکاری دفتر امور ورستایی استانداری، فرمانداری شهرستان رامیان، بخشداری فندرسک و جهاد کشاورزی برگزار شد.

ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در این مراسم گفت:

درآینده نزدیک محل دائمی برای برگزاری جشنواره توت‌فرنگی ایجاد خواهد شد و ثبت ملی آبشارهای شفیع‌آباد رامیان در دستور کار قرار دارد و تلاش خواهیم کرد جشنواره بزرگ توت فرنگی را به ثبت برسانیم.

وی اضافه کرد:

برگزاری چنین جشنواره‌هایی شور و نشاط اجتماعی را در بین مردم جامعه بهمراه دارد و باید تلاش کرد تا زیر ساخت‌های اینگونه جشنواره ها در استان فراهم شود.

او افزود:

حمایت از این جشنواره‌ها باعث معرفی آداب، رسوم، فرهنگ، موسیقی و صنایع دستی مردم منطقه و جذب توریسم و مسافران می‌شود.

محمود سالاری فرماندار رامیان نیز در این مراسم با بیان موجود بودن مشابه این کارناوال‌ها و جشن‌ها در دنیا و بی‌نظیر بودن شور و حال جشنواره توت فرنگی در شفیع‌آباد شهرستان رامیان در کشور ایران و استان گلستان، بیان کرد:

با توجه به این شور و حال برخود لازم می‌دانیم این جشنواره را به یک فرصت تبدیل کنیم و این قول را میدهیم شرایط مکانی جشنواره را برای سال آینده بهتر کنیم.

علیرضا ابراهیمی نماینده مردم شهرستان‌های آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم عنوان کرد:

جشنواره توت فرنگی استان گلستان باید به برندی برای استان تبدیل شود و همه مسئولان باید تلاش کنند بهترین خدمات را برای مردم ایجاد کنند.»

از برنامه‌های این جشنواره می‌توان به اجرای موسیقی سنتی، برگزاری مسابقه از برنامه‌های شاد و متنوع، برپایی نمایشگاهی از صنایع دستی و محصولات توت فرنگی و غذایی این روستا اشاره کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه