بهترین زمان سفر به کیش

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد پنجشنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
بهترین زمان سفر به کیش

کیش یکی از محبوب‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین مقاصد گردشگری ایران است. سفر به این جزیره در بهترین زمان ممکن می‌تواند لذت سفر شما را دوچندان کند.

کیش برای اکثر گردشگران با سلیقه‌ها و علاقه‌های مختلف یک مقصد ایدئال است؛ از افراد شیفته مراکز خرید مدرن و تفریحات هیجان‌انگیز و مفرح گرفته تا افرادی که به‌دنبال یافتن مکانی زیبا و آرامش‌بخش هستند. استراحت و تفریح در سواحل نقره فام و مرجانی مروارید خلیج فارس که مأمن ماهی‌های رنگارنگ و زیبا هستند و دریایی با آبی به زلالی اشک چشم، هر گردشگری را برای سفر به این جزیره که یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور است، ترغیب می‌کند.

در سال‌های اخیر زمینه استفاده از تفریحات جذاب و لذت‌بخشی در این جزیره ایجاد شده که برخی از آن‌ها تنها مختص کیش هستند. تمام این موارد باعث می‌شود هر فردی وسوسه شود، حتی برای یک بار هم شده، سفری به این جزیره داشته باشد.

البته پس از این توضیحات، این مقاله بهترین زمان‌های سفر به این شهر زیبا را به تفصیل بیان کرده که امکان انتخاب بیشتری برای زمان سفر شما فراهم شود.

سفر به کیش در بهترین زمان، باعث می‌شود بیشترین بهره را از سفر خود ببرید؛ البته بهترین زمان سفر به این جزیره بسته از هدف شما از سفر به آن متفاوت است و برای همه افراد یکسان نیست. در ادامه به بررسی این موضوع از ابعاد مختلف می‌پردازیم

بهترین زمان از نظر آب و هوا

کیش

مناسب‌ترین زمان برای سفر به کیش از اوایل دی ماه تا اواخر فروردین (نهایتا اواخر اردیبهشت) است؛ البته ممکن است حتی در ماه فروردین (پرمسافرترین ماه در کیش) هم گرمای هوا برای برخی از افراد قابل‌تحمل نباشد. در اردیبهشت ماه هم که هنوز رطوبت هوا آن‌چنان زیاد نشده، آب دریا سرد است و گاهی‌ اوقات نسیم باد خنک در شب‌ها هوای این جزیره را بهاری می‌کند.

 در این ماه‌ها هوای کیش در بهترین حالت است و مناسب‌ترین مکان برای تجربه هوای بهاری در زمستان است؛ البته در کل هوای کیش اغلب اوقات گرم و مرطوب است؛ اما در این ماه‌ها دما و رطوبت جزیره به حداقل میزان خود می‌رسد. متوسط دمای کیش در این ماه‌ها معمولا بین ۱۹ تا ۲۲ درجه متغیر است. چنانچه برای لذت بردن از دریا و ساحل‌ بی‌نظیر کیش می‌خواهید به این جزیره سفر کنید، تابستان اصلا فصل مناسبی است؛ زیرا گاهی اوقات رطوبت هوا در این فصل به ۱۰۰ درصد هم می‌رسد و حتی نفس کشیدن برای شما دشوار می‌شود. در ضمن در ماه‌های آذر و دی باران‌های سیل‌آسای این جزیره را نیز تجربه کنید

بهترین زمان برای شرکت در رویدادهای فرهنگی جزیره

جشنواره تابستانی کیش

درست است از نظر آب و هوا تابستان به‌هیچ‌وجه فصل مناسبی برای سفر به کیش نیست؛ اما جشنواره تابستانی کیش که هر سال از تاریخ ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور در این جزیره برگزار می‌شود باعث شده است حتی در تابستان هم مسافران زیادی راهی این جزیره شوند.

برپایی برنامه‌های شاد و مفرح مانند برنامه‌های متنوع ورزشی، کنسرت‌ها، جنگ‌های شبانه، تئاتر، نمایش نمایش، برپایی کارناوال‌های شادی، اهدای میلیون‌ها جایزه نقدی و غیرنقدی، آذین‌بندی خیابان‌های کیش که زیبایی آن‌ها را مخصوصا شب‌ها دو چندان می‌کند، باعث شده است تعداد زیادی از گردشگران داخلی و حتی خارجی در زمان برپایی این جشنواره به کیش سفر کنند.

کارناوال های شادی جزیره کیش

برنامه و خدمات این جشنواره که در تابستان ۹۷ هم برگزار خواهد شد، به شرح زیر است:

  • ارائه تخفیف‌های ویژه در مراکز خرید
  • جشنواره آبنبات چوبی برای کودکان و امکان استفاده رایگان کودکان زیر هفت سال از خدمات هتل‌ها
  • رالی تور خانوادگی و قرعه‌کشی برای اهدای خودروهای لوکس و گران‌قیمت
  • برگزاری کنسرت گروه‌های موسیقی با حضور هنرمندان مطرح کشور، اجرای استندآپ کمدی و دیگر رویدادهای ویژه فرهنگی
  • قرعه‌کشی برای اهدای جوایز نقدی

در ضمن اگر تنها برای گردش در مراکز خرید کیش قصد سفر به این جزیره را دارید، تابستان هم می‌توانید به آن سفر کنید؛ زیرا تقریبا همه مراکز خرید مجهز به سیستم‌های تهویه مطبوع کاملا مناسب هستند.

بهترین زمان از نظر خلوت بودن و مناسب بودن هزینه سفر

جزیره کیش

توصیه می‌کنیم اسفند ماه را برای سفر به کیش انتخاب کنید؛ زیرا در این فصل معمولا هم جزیره خلوت بوده، هم هوای جزیره مطلوب است و هم معمولا تورهای ویژه ارزان‌قیمتی نیز در این ماه ارائه می‌شود.

سفر پاییزی به کیش

توصیه می‌کنیم در هر زمانی وسط هفته به این جزیره سفر کنید؛ ممکن است با این کار برنامه‌های ویژه و شاد آخر هفته کیش را از دست بدهید؛ اما اگر در روزهای وسط هفته هم جزیره خلوت‌تر است و هم در حدود ۳۰ درصد در هزینه‌های سفر شما صرفه‌جویی می‌شود.

در پایان لازم به ذکر است در صورتی که می‌خواهید از تفریحات دریایی کیش مانند شاتل، بانانا، غواصی، قایق‌ها و کشتی‌های تفریحی استفاده کنید، حتما در زمانی سفر کنید که مطمئن هستید دریا طوفانی نیست؛ برای اطمینان از این موضوع قبل از سفر خود سرعت وزش باد را در روزهایی که در کیش هستید، کنترل کنید.

کشتی یونانی

مطالب مرتبط:

دیدگاه