بهترین مقاصد جهان برای سفرهای ماجراجویانه

سحر مردانه
سحر مردانه شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
بهترین مقاصد جهان برای سفرهای ماجراجویانه

سفر، بدون کسب تجربه‌های جدید هیجان‌انگیز هیچ جذابیتی ندارد. شاید از سفر‌های معمولی و یکنواخت خسته شده باشید، پس زمان آن رسیده سفری متفاوت و ماجراجویانه را تجربه کنید.

در حال بازدید هستید، اما نا‌خودآگاه تسخیر آن می‌شوید. اگر فقط یک بار سفر‌های ماجراجویانه را تجربه کنید، مطمئن باشید که دیگر آن را رها نخواهید کرد. در این زمان به‌دنبال مقصد‌های جذاب دیگر می‌شد تا اوج هیجان و ماجراجویی ناب را تجربه کنید.

۱. استرالیا

استرالیا

طبق قوانین حقوقی ایلینوی (Illinois)، استرالیا یکی از امن‌ترین مقاصد برای سفر‌های ماجراجویانه شناخته شده است. این عنوان با توجه به بررسی عوامل خطر‌زا، سیستم دادرسی، استاندارد‌های ایمنی و خدمات پزشکی به دست آمده است. پس اگر می‌خواهید سفری ماجراجویانه و بدون استرس داشته باشید، استرالیا را در فهرست مقاصد خود قرار دهید.

۲. هاوایی

هاوایی

ایالت آلوها (Aloha State) در هاوایی به خاطر داشتن سواحل ناب و بی‌نظیر و همچنین طبیعتی بکر مورد تحسین قرار گرفته است. با این تفاسیر، شما اسنورکلینگ و ماجراجویی در امتداد ساحل را ترجیح می‌دهید یا می‌خواهید پیاده‌روی هیجان‌انگیزی در پارک کانیون داشته باشید؟

۳. آلاسکا

آلاسکا

آلاسکا نیز همانند هاوایی ماجراجویی‌های زیادی روی زمین و داخل دریا برای بازدید‌کنندگان دارد. مطلع باشید که گشت‌وگذار در پارک ملی دنالی (Denali)، سفر در خلیج گلایسر (Glacier Bay) با یخچال‌های طبیعی و زیپ‌ لاین در جنگل‌های انبوه و متراکم آلاسکا، فقط چند مورد از این جاذبه‌های طبیعی ماجراجویانه است.

۴. مکزیک

ماجراجویی

چیاپاس، یکی از جنوبی‌ترین ایالت‌های مکزیک است که دارای مکان‌های گردشگری و ماجراجویانه فراوانی است. شما می‌توانید با تور‌های ماجراجویی در سفر به جنگل‌های متراکم و انبوه و غار‌های چیاپاس همراه شوید. البته در دیگر ایالت‌های مکزیک نیز می‌توانید هیجان را تجربه کنید.

۵. تایلند

تایاند

تایلند، یکی از بهترین مکان‌هایی است که دارای زیبا‌ترین جزایر، سواحل و زندگی دریایی است. مسافران ماجراجو، قطعا هرآنچه که بخواهند را می‌توانند در کوه تائو (Koh Tao) که مقصدی رویایی برای اسکوبا دایوینگ است، بیابند.

۶. مراکش

مذاکش

گشت‌وگذار در صحرای ساهارا شاید کمی دلهره‌آور باشد، اما در عین حال می‌تواند لذت‌بخش و سرگرم‌کننده هم باشد. فقط کافی است در این راه با یک راهنمای تور حرفه‌ای همراه شوید تا سفر ماجراجویانه بی‌نظیری را در مراکش تجربه کنید.

۷. ایسلند

ایسلند

ایسلند، مقصدی است که با توجه به دارا بودن زیبایی‌های طبیعی و فرصت‌های بی‌نظیر، ماجراجویی بی‌پایانی را به مسافران ارائه می‌دهد. مسافران می‌توانند از مرداب‌های زیبا بازدید کنند یا خستگی‌های خود را درون آب‌های طبیعی گرم رها کنند.

۸. مصر

مصر

در سال ۲۰۱۸، مصر به‌عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری انتخاب شد و هیچ بحثی هم در آن نیست. مصر با وجود اهرام بزرگ، موزه‌های باستان‌شناسی و دیگر جاذبه‌های گردشگری، باید هم به‌عنوان مقصد برتر گردشگری و همچنین مقصدی ماجراجویانه، معرفی شود.

۹. کاستاریکا

ماجراجویی

صعود به مرتفع‌ترین قله کاستاریکا در پارک ملی چریپو (Chirripo National Park)، اکتشاف غار‌ها در پارک ملی هوندا (Honda National Park) و رفتن به دل جنگل‌ها با پوشش گیاهی خاص و انبوه، برخی از جاذبه‌های طبیعی و ماجراجویانه در کاستاریکا است.

۱۰. آفریقای جنوبی

افریقا

پارک ملی کروگر (Kruger National Park) در آفریقای جنوبی یکی از بهترین مکان‌ها در جهان و مقصدی بی‌نظیر برای سافاری است. تجربه‌ای زنده و ماجراجویانه از حیات‌وحش که اوج هیجان و شگفتی طبیعت را به شما منتقل می‌کند. البته از کنار دیگر جاذبه‌های گردشگری آفریقا هم نمی‌توان به‌سادگی گذشت.

۱۱. چین

چین

چین، مقصدی وسیع و یکی از پیشتازان در عرصه ماجراجویی است. در چین با کمبود جاذبه‌های گردشگری ارزشمند روبه‌رو نمی‌شوید، پس برای سفری طولانی برنامه‌ریزی کنید. در این سفر طولانی و لذت‌بخش قرار است در امتداد رودخانه یانگ تسه و دیوار بزرگ چین ماجراجویی داشته باشید و حتی به دیدن پاندای غول‌پیکر در باغ وحش‌های چین بروید.

۱۲. باهاما

باهاما

باهاما، بهشتی گرمسیری است که بازدید‌کنندگان هم می‌توانند در آن استراحت داشته باشند و هم می‌توانید بالا رفتن آدرنالین را تجربه کنند. به‌عنوان مثال، اگر به جزیره بهشت آتلانتیس (Atlantis Paradise Island) سفر کنید، بدون نیاز به شنا می‌توانید در کنار کوسه ماهی‌ها راه بزنید.

۱۳. جامائیکا

ماجراجویی

جامائیکا، توقفگاه محبوب کشتی‌ها در دریای کارائیب است. جزیره‌ای بسیار عاشقانه که ماجراجویی، تجربه زیپ‌لاین، اکتشاف غار‌‌های پرپیچ‌وخم و منظره‌ی بی‌نظیر و چشم‌نواز از آبشار‌ها، برخی از جاذبه‌های طبیعی این مقصد است.

۱۴. پرتغال

پرتغال

پرتغال، یکی از مهم‌ترین مقصد سفر‌های ماجراجویانه در حال ظهور در جهان است. مسافران ماجراجویی که به این کشور اروپایی نو ظهور سفر می‌کنند، سنگ و کوهنوردی، اسنورکلینگ و دیگر فعالیت‌های هیجان‌انگیز را می‌توانند تجربه کنند.

۱۵. بلیز

بلیز

بلیز یکی از زیبا‌ترین مقاصد جهان، دارای بهترین فعالیت‌ها و مکان‌های ماجراجویانه است. بلیز، نه‌تنها دارای جنگل‌های سر‌سبز و انبوه، بلکه دارای صخره های مرجانی فراوان و رنگارنگی است که مسافران را به سوی خود جذب می‌کند. همچنین گردشگران می‌توانند با کشف ویرانه‌های مایان در آمریکای مرکزی شگفت‌زده و غافلگیر شوند.

۱۶. برزیل

برزیل

برزیل نیز به‌عنوان یک مقصد ماجراجویانه که سفر به آن روزبه‌روز در حال افزایش است، شناخته شده است. از هر ۱۰ گردشگری که به این کشور سفر می‌کنند، یک نفر خواهان سفر ماجراجویانه و کسب تجربه در جنگل‌های معروف آمازون و جنگل‌های پر‌طرفدار استوایی است.

مطالب مرتبط:

منبع travelpulse

دیدگاه