اقدامات اساسی مجموعه هتل‌ های هیلتون برای کاهش آلودگی محیط‌ زیست

امید جعفری
امید جعفری چهار شنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۵
اقدامات اساسی مجموعه هتل‌ های هیلتون برای کاهش آلودگی محیط‌ زیست

مجموعه هتل‌های هیلتون، تلاش خودش در راستای تحقق اهداف در مورد نجات کره زمین، استفاده از نی‌های پلاستیکی را تا پایان امسال در هتل‌های حوضه آسیا و اقیانوسیه محدود خواهد کرد.

هفته پیش بود که مدیریت مجموعه هتل‌های هیلتون اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰ اثرات مخرب زیست‌ محیطی خودش را نصف و تلاش‌های اجتماعی خودش برای حفظ محیط‌زیست را دو برابر خواهد کرد. این گفته‌ها مربوط به بخشی از پروژه سفر هدف‌دار (Travel with Purpose) این هتل به منظور ایجاد تأثیرات مثبت اجتماعی و کاهش اثرات مخرب هتل‌هایش بر محیط‌زیست است. هتل‌های هیلتون علاوه بر تلاش خود برای کاهش مصرف نی‌های نوشیدنی، سعی خواهد کرد که از بطری‌های پلاستیکی هم در اجلاس‌ها و مراسم‌های خود استفاده نکند.

آلن واتس، رئیس اجرایی و مدیرعامل مجموعه هتل‌های آسیا و اقیانوسیه در این‌باره می‌گوید:

به عنوان یک شرکت گردشگری جهانی که بیش از ۳۵۰۰ هتل در ۱۰۰ کشور دنیا دارد، ما وظیفه داریم که اثرات مخرب هتل‌های خودمان را بر محیط‌زیست کاهش دهیم تا بتوانیم اثر مثبتی بر اجتماع داشته باشیم.

آقای واتس همچنین اضافه کرد:

مشکل زباله‌ها، مسئله قابل حلی است. ما گام‌های خودمان را آهسته و اساسی برمی‌داریم و با آموزش دادن به مسافران خودمان در استفاده نکردن از نی‌های پلاستیکی و بطری‌های آب، آن‌ها را آماده پذیرش تغییرات بزرگ‌تر در جهت حفظ محیط‌زیست می‌کنیم. با این قدم‌های کوچک، نسل آینده انسان، راحت‌تر می‌تواند استفاده نکردن از پلاستیک را قبول کند.

هیلتون  آلودگی محیط‌زیست

شیلا بونینی، معاون ارشد مشارکت بخش خصوصی، صندوق جهانی حیات‌ وحش می‌گوید:

شرکت‌ها می‌توانند نقش مهمی در حل بحران آب‌وهوا داشته باشند. شرکت‌هایی نظیر هیلتون می‌توانند با برنامه‌ریزی دقیق و علمی باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به جو شوند. این کار باعث به وجود آمدن جنبشی در صنعت گردشگری و هتلداری خواهد شد تا دیگر شرکت‌ها هم پیرو آن‌ها، دست به اقدامات محیط‌زیست دوستانه بزنند. در این میان مسافران و گردشگران هم می‌توانند هم گام با هتل‌ها برای حفظ محیط‌زیست و کم شدن آلودگی هوا قدم بردارند.

انسان‌ها سالانه بیش از هشت میلیون تن زباله وارد دریاها می‌کنند

بر اساس برآوردهای صندوق جهانی حیات‌وحش، انسان‌ها سالانه بیش از هشت میلیون تن زباله وارد دریاها می‌کنند. این کار به مرور زمان باعث کاهش آبزیان شده است.

پلاستیک از جمله ساخته‌های دست بشر است که در اقیانوس منجمد جنوبگان هم وجود دارد. هر روز استفاده از پلاستیک‌ها در حال گسترش است و بدیهی است که باید چاره‌ای برای کنترل آن‌ها اندیشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه