رستوران های گیاهخواری بمبئی که حتما باید آن‌ها را امتحان کنید

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
رستوران های گیاهخواری بمبئی که حتما باید آن‌ها را امتحان کنید

امروزه افراد بسیاری برای دفاع از حقوق حیوانات و البته سلامتی بدن، به رژیم گیاهخواری، روی می‌آورند. در این مقاله می‌خواهیم تعدادی از رستوران‌های گیاهخواری شهر بمبئی را به شما معرفی کنیم.

اگر گیاه‌خوار هستید و می‌خواهید در تور هند یا تور بمبئی شرکت کنید، حتما ادامه مقاله را دنبال کنید.

زمانی در گذشته، گیاه‌خوار بودن به معنی این بود که انتخاب شما در رستوران‌ها، به سالادهای خانگی محدود می‌شد، اما هم‌اکنون کافه‌ها و رستوران‌ها به سرعت در شهرها در حال رشد هستند تا انتخاب‌های لذیذ و مطبوعی از غذاهای گیاهی را در اختیار شما قرار دهند. برخی از این غذاها را نمی‌توان امتحان نکرد.

شهر زیبای بمبئی در کشور پهناور هند، رستوران‌‌های متعددی با منوی گیاهی دارد. در این مقاله شما را با برخی از بهترین‌ها آشنا خواهیم کرد.

هند

لازانیای گیاهی در باستیان (Bastian)

۱. کافه فارمر (Farmer’s Café)

چرا به این کافه برویم؟

به غیر از منوی متنوع غذاهای گیاهی، ارگانیک و بشقاب‌های سالم و مقوی، ممکن است در کافه فارمر، به یک یا دو ستاره بالیوود هند، نیز برخورد کنید؛ زیرا این کافه که شش ماه است افتتاح شده، در میان بازیگران بالیوود، بسیار محبوب است.

در این کافه چه چیزی سفارش دهیم؟

پیتزای رنگین‌کمان. بله، درست است، این کلمه را درست خواندید!

پایه این پیتزا از آرد آمارانث (amaranth) که در هندی به آن راجگیرا آتا (rajgira atta) گفته می‌شود، تهیه می‌شود. مواد داخل پیتزا هموس خانگی تهیه شده از ریشه چغندر و تاپینگ‌های رنگارنگی از کدوی سبز، فلفل زنگی (نوعی فلفل شیرین آمریکایی که قرمز و زنگوله شکل است)، کلم قرمز، ذرت، زیتون سیاه، آجیل و پنیر گیاهی هستند.

این پیتزا، نه‌تنها به عکسی فوق‌العاده و پرطرفدار در اینستاگرام شما تبدیل خواهد شد، بلکه در زمان گاز زدن به این پیتزا، حتی لحظه‌ای احساس گناه نخواهید کرد. اگر به‌دنبال پروتئین هستید، از برگر گیاهی عدس یا اسپاگتی به سبک روستایی (Country Style Spaghetti) کمک بگیرید که از قارچ، عدس و کلم برگ (kale) درست می‌شود.

دسر

کیک شکلاتی گیاهی و پودینگ بادام شکلاتی.

آدرس

بمبئی، باندرای غربی، خیابان شانزدهم، آپارتمان‌های ریتا، مغازه شماره ۲ (Shop 2, Rita Apartments, 16th Road, Bandra West).

هند

پیتزای کراکر در سیکوئل بیسترو (Sequel Bistro)

 ۲. سیکوئل بیسترو (Sequel Bistro) و بار آب‌میوه فروشی

چرا به این رستوران برویم؟

منوی جدید رستوران سیکوئل بیسترو، اولین رستوران بدون گلوتن بمبئی و با منوی متنوع آب‌میوه‌های سرد، هم‌اکنون گزینه‌های وسوسه کننده‌ای برای گیاهخواران دارد.

در این رستوران چه چیزی سفارش دهیم؟

 هیچ کجا نمی‌توانید غذایی سالم‌تر از سیب‌زمینی شیرین و لوبیای قرمز (Red Kidney Bean)، پیدا کنید. اگر از طرفداران پیتزا هستید، حتما پیتزای کراکر این رستوران را امتحان کنید. پایه این پیتزا از بادام، آرد آمارانث و گندم سیاه، تهیه می‌شود و محتویان آن، قارچ صدفی کبابی شده است.

هند

کاسه بودا در رستوران سیکوئل بیسترو 

به‌دنبال غذای خیال پردازانه‌تری هستید؟ کاسه بودا را امتحان کنید. این غذا از صدف، قارچ و نوعی بیکن گیاهی، درست می‌شود.

دسر

شکلات لاست (Chocolate Lust) تهیه شده از چیپس‌های شکلاتی مکزیکی ۷۰ درصد.

نوشیدنی

اسموتی شیرین و همچنین تند و خوش‌طعم آوولیشس (Avolicious) که با آناناس، توت آبی و تمشک درست می‌شود.

آدرس

فورت، کالاگودا، وی بی گاندی مارگ، تقاطع باندرای غربی و خیابان ۴۷، پالی هیل، جاده ۳۳، سولاس، مغازه شماره دو (Shop 2, Solace, 33rd Road, Pali Hill, Bandra West and 47, VB Gandhi Marg, Kala Ghoda, Fort).

هند

سالاد کنجد ژاپنی باستیان

۳. باستیان (Bastian)

چرا به این رستوران برویم؟

رستوران باستیان، یک رستوران مدرن غذای دریایی است که به‌تازگی، منویی از غذاهای وسوسه کننده گیاهی را نیز به مشتریان خود، ارائه می‌کند.

در این رستوران چه چیزی سفارش دهیم؟

با گاز زدن به کراکرهای فلفلی کتو به‌همراه پنیر گیاهی، وعده خود را آغاز کنید، سپس به سراغ سالاد کنجدی ژاپنی به‌همراه کلم، نوری تست شده (nori)، اسفناج، بادام زمینی، تره فرنگی و پیازچه بروید و بعد از آن، کاسه خوشمزه سبز کاری (Green Curry Bowl) به‌همراه برنج قهوه‌ای، آناناس سرخ شده با چاشنی تند و سبزیجات سرخ‌شده را سفارش دهید.

اگر برای وعده روز یکشنبه آنجا بودید، لازانیای گیاهی بدون گلوتن را به‌همراه سس مارینارای (سس ایتالیایی تهیه شده از پیاز، گوجه و ریشه گیاهان) تند و سس پنیر گیاهی امتحان کنید.

هند

چیزکیک متفاوت (No Cheesecake) باستیان

دسر

اگرچه این مکان به خاطر جیزکیک‌هایش بسیار مشهور است، اما باید به‌اندازه کافی شجاع باشید تا یک چیزکیک متفاوت (No Cheesecake) را سفارش دهید. این دسر، یک تارت شکلاتی است که برای یک رژیم سالم، بسیار مناسب، شناخته می‌شود؛ این دسر نه‌تنها بدون گلوتن بلکه بدون شکر نیز هست.

آدرس

باندرای غربی، جاده لینکینگ، ساختمان جدید کامال، بی/۲ (B/2, New Kamal Building, Linking Road, Bandra West).

۴. کافه باسیلیکو (Café Basilico)

چرا به این کافه برویم؟

کافه باسیلیکو، رستوران مدیترانه‌ای جذاب و کافه اروپایی شهر بمبئی که برای مدتی بسته بود، در سال ۲۰۱۶ با یک منوی عالی گیاهی، دوباره بازگشایی شد.

در این کافه چه چیزی سفارش دهیم؟

منوی متنوع برگرهای کافه باسیلیکو، شما را به این فکر فرو می‌برد که چرا تاکنون به‌دنبال برگرهای گوشتی در شکل کلاسیک بوده‌اید. ما در میان انتخاب‌های وسیع برگرهای این رستوران، به شما برگر دانه سیاه (تهیه شده از دانه‌های کدوحلوایی، سس مایونز گیاهی و نان کماج ذغالی) یا برگر بونسای کوینوئا (Bonsai Quinoa Burger) را پیشنهاد می‌کنیم.

دسر

تارت نرم و ترد لیمویی.

آدرس

کلابا، خیابان ازمی، جاده آرتور باندر، خانه سنتینل، طبقه همکف (Ground Floor, Sentinel House, Arthur Bunder Road, Azmi Street, Colaba).

هند

ساندویچ فلافل کیچن گاردن

۵. کیچن گاردن سوزت (Kitchen Garden by Suzette)

چرا به این کافه برویم؟

کافه سالم و پرطرفدار باندرا در بی کی سی (BKC) با غذاهای جدید، افتتاح شده است.

در این کافه چه چیزی سفارش دهیم؟

در کیچن گاردن سوزت برای صبحانه، اورنایت تورمریک (Overnight Turmeric) و شیر بادام و جو دوسر (Almond Milk Oats) را امتحان کنید که مواد مغذی مفیدی چون بادام، دانه‌های گیاهان، میوه‌های تازه و خرما را در بر دارند.

برای یک وعده غذایی کامل نیز، ساندویچ فلافل یا قابلمه پروتئین سرخ (Red Protein Pot) را به‌همراه فلفل سرخ شده و هموس گوجه فرنگی سفارش دهید.

هند

کاسه پیشنهادی رستوران کیچن گاردن سوزت

بهترین گزینه منوی جدید این رستوران، کاسه پیشنهادی است؛ یک سالاد که سرآشپز آن را با مخلوط کردن ترکیبات محلی تازه‌ای چون کاهوی کوچک، رومانی (romanie)، کدوی گردویی (کدوی کوچک و ناقوس شکل و صیقلی پوست که گوشت آن زرد است و در اول زمستان به دست می‌آید) و سیب‌زمینی شیرین به‌همراه روغن زیتون اضافه و سرکه بالزامیک، آماده می‌کند.

هند

دانه چیا (Chia) و برگه‌های نارگیل و تمشک، رستوران کیچن گاردن سوزت

دسر

دانه‌های چیا و پودینگ نارگیل به‌همراه تمشک یا میوه‌های استوایی.

آدرس

ساختمان‌های باندرا کورلا، ماکر ماکسیتی، برج شماره ۳، طبقه همکف (Ground Floor, Tower 3, Maker Maxity, Bandra Kurla Complex).

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه