ساخته شدن شاه کلیدی برای باز کردن هزاران درب هتل

امید جعفری
امید جعفری پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۵
ساخته شدن شاه کلیدی برای باز کردن هزاران درب هتل

قفل و کلید هوشمند از امکاناتی است که هتل‌ها برای جلب مشتری استفاده می‌کنند؛ اما به‌تازگی این ویژگی با پیدا شدن شاه کلیدی تبدیل به دردسر هتل‌ها شده است که باید هرچه سریع‌تر راهی برای حل آن پیدا کنند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هتل‌های پرآوازه داشتن کلیدهای قابل‌برنامه‌ریزی به‌جای کلیدهای معمول درب اتاق‌ها است. قابلیت برنامه‌ریزی مجدد کلید به هتل این امکان را می‌دهد که در صورت گم و خراب شدن کلید اصلی، کلید هوشمند دیگری برنامه‌ریزی و به مهمان پس بدهد. این ویژگی همانند کلید یدک در حالت کلید ساده است. کلیدهای قابل‌برنامه‌ریزی بسیار هوشمند هستند و ضریب امنیتی بالایی دارند و هر کلید منحصربه‌فرد و مخصوص یک اتاق است؛ اما هکرها توانستند شاه کلیدی بسازند که می‌تواند هزاران درب هتل را با یک کلید باز کند.

روزنه امنیتی به هکرها اجازه می‌دهد که در عرض یک دقیقه کلید درب مورد نظر را بسازند

شرکت اف-سکیور، فنلاند،تولیدکننده نرم‌افزارهای امنیتی و ضدویروسی و تحلیل‌کننده سامانه‌های امنیتی، می‌گوید هکرها به‌تازگی با استفاده از روزنه امنیتی که در شرکت تولیدکننده قطعات اصلی قفل‌های هوشمند VingCard پیدا کرده‌اند، اقدام به ساختن دستگاهی برای باز کردن درب‌ها نموده‌اند. این روزنه به هکرها اجازه می‌دهد که در عرض یک دقیقه کلید درب مورد نظر را برای ورود به اتاق‌هایی که قفل هوشمند دارند، بسازند. تنها چیزی که آن‌ها لازم دارند لاشه یکی از کلیدهای ورود به اتاق است.

تنها چیزی که هکرها لازم دارند لاشه یکی از کلیدهای ورود به اتاق است

لاشه کلید مهم نیست مربوط به کدام بخش باشد، اتاق‌های اصلی، گاراژ یا اتاق ورزش. هکرها اعلام کرده‌اند که می‌توانند حتی کلید را از داخل لباس مسافران زمانی که در آسانسور هستند، کپی‌برداری کنند. بر اساس آمار، شرکت آلوده‌شده به توطئه هکرهای تولیدکننده قفل‌های هوشمند، هم‌اکنون در ۱۶۶ کشور فعالیت دارد و چهارصد هزار اتاق از این قفل‌های هوشمند استفاده می‌کنند.

خبر خوب این است که شرکت VingCard قصد دارد تمام اطلاعات خودش را محرمانه نگه دارد و از یکی از هکرهای برنامه‌ریز شاه کلید برای بستن روزنه امنیتی کمک بگیرد.

مطالب مرتبط:

منبع ubergizmo

دیدگاه