سوچی در یک نگاه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
سوچی در یک نگاه

سوچی در سرزمین کراسنودار روسیه قرار دارد که در نزدیکی مرز گرجستان، ازبکستان و روسیه واقع شده است و با جاذبه‌های متعدد خود قطعا اوقات به‌یادماندنی را برای هر گردشگری می‌سازد.

سوچی از شهرهای زیبای روسیه است و می‌توانید با شرکت در تورهای ترکیبی روسیه، به این شهر هم سفر کنید. برخی از بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ هم در این شهر برگزار می‌شود و با شرکت در تورهای جام جهانی روسیه، می‌توانید به تماشای بازی‌های هیجان‌انگیز جام جهانی ۲۰۱۸ بروید.

سوچی، از شهرهای توریستی روسیه است که در دامنه بلندی‌های پوشیده از برف رشته‌کوه قفقاز جای دارد. قرن‌ها پیش منطقه‌ی فعلی شهر سوچی، تحت تصرف رومیان و یونانیان باستان بود. سپس از قرن ۶ میلادی بود که به تملک پادشاهی گرج درآمد. از قرن ۱۵ به بعد، توسط حکومت‌های خودمختار اداره می‌شد تا اینکه در اوایل قرن ۱۹ به کشور روسیه پیوست. این منطقه در ابتدا «بندر الکساندریا» (Fort of Alexandria) نام داشت. واژه‌ی «سوچی» نام نسبتا جدیدی است که از سال ۱۸۹۶ برای آن انتخاب شد.

شهر سوچی با ۱۴۵ کیلومتر درازا در امتداد دریای سیاه واقع شده است. این امر سوچی را طویل‌ترین شهر اروپا و دومین شهر طویل در جهان پس از مکزیکوسیتی کرده است. سوچی که در جنوب کشور روسیه قرار گرفته، جنوبی‌ترین شهری محسوب می‌شود که در نزدیکی خط استوا واقع شده است.

سوچی

مساحت این شهر بالغ بر ۱۷۶,۷۷ کیلومتر مربع است که ۳۴۳,۳۳۴ نفر در آن زندگی می‌کنند. ملیت‌های ارمنی، اوکراینی و گرجستانی به‌ترتیب دیگر ساکنان این منطقه را پس از مردم محلی آن تشکیل می‌دهند. پس از شاخه‌های مختلف مسیحیت که دین غالب این شهر را تشکیل می‌دهد، اسلام در جایگاه بعدی اعتقادات مردم این منطقه قرار می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های سوچی هوای پاک آن است. نزدیک به ۹۰ درصد این منطقه توسط جنگل‌ها و پارک‌ها احاطه شده است. سوچی از ۲۰۲۴ کیلومتر مربع جنگل‌ بهره می‌برد که از این میزان ۴۰ کیلومتر مربع آن در داخل شهر واقع شده است.

حمل و نقل در سوچی عمدتا از طریق اتوبوس و تاکسی صورت می‌گیرد. همچنین فرودگاه بین‌المللی سوچی (Sochi International Airport) از سال ۱۹۴۵ فعالیت خود را آغاز کرد. با توجه به فاصله‌ی ۱۶۰۰ کیلومتری دو شهر مسکو و سوچی از یکدیگر، اگر بخواهید این مسیر را با قطار طی کنید، ۳۷ ساعت زمان می‌برد.

سوچی

سوچی آب و هوای نیمه گرمسیری با زمستان‌های ملایم دارد. میانگین دمای هوای سوچی در زمستان، ۱۱ درجه در طول روز و ۴ درجه در طول شب است. در تابستان میانگین دمای هوای روز ۲۴ درجه و میانگین دمای شب ۱۶ درجه‌ی سانتی‌گراد است. بهترین زمان سفر به سوچی از ژوئن تا اوت و از دسامبر تا اواسط مارس است. در اوت اهالی روسیه در تعطیلات تابستانی خود به سر می‌برند و سوچی یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری آن‌ها است. در این سه ماه، هزینه‌ی اقامت، سفر و غذا بسیار بالا است.

از جاذبه‌های سوچی می‌توان به باغ گیاه‌شناسی Arboretum، بندر سی پورت (Sea Port)، پارک المپیک سوچی (Olympic Park)، موزه تاریخ سوچی (Historical Museum of Sochi)، پارک ریویرا (Riviera Park)، دلفیناریوم سوچی، آکواریوم اسرار اقیانوس (Tainy Okeana)، کوه آخون بزرگ، پیست اسکی روزا ختور (Rosa Khutor Ski Resort)، آکواریوم دیسکاوری ورلد (Discovery World)، ورزشگاه المپیک فیشت سوچی و... اشاره کرد.

سوغاتی‌های این شهر را در تور سوچی از دست ندهید که شامل عروسک‌های ماتروشکا، تی‌شرت‌های تلنیاشکا (Telnyashka)، پاپوش‌های سنتی زمستانی والنکی (Valenki)، شکلات، چرچخلا یا لواشک آجیلی، صنایع دستی دریایی، خاویار، صنایع دستی ساخته شده از بامبو و... می‌شود.

 

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia kojaro

دیدگاه