۱۰ جشنواره بزرگ اپرای اروپا در تابستان

امید جعفری
امید جعفری چهار شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
۱۰ جشنواره بزرگ اپرای اروپا در تابستان

اروپا هر ساله در تابستان، علاوه بر جاذبه‌های بصری، جاذبه‌های گردشگری موسیقیایی در غالب جشنواره دارد. عاشقان اپرا می‌توانند برای تابستان، اروپا را مقصد سفر خودشان قرار دهند و از این جشنواره‌ها لذت ببرند.

اگر از کسانی هستند که دوست دارید مدت‌ها صدای آهنگسازانی همانند دبوسی، موتزارت، چایکوفسکی و کارمن در فضای اتاق و خانه خودتان باشد، شانس این را دارید که بتوانید در تابستان پیش روی، برای خودتان برنامه‌ریزی کنید و در سفر به یکی از چندین جشنواره موسیقی مخصوص سبک اپرا، به آثار هنرمندان مشهور اپرای جهان به صورت اجرای زنده گوش دهید. در ادامه ده جشنواره بزرگ اپرا را که امسال مطابق هرساله در اروپا برگزار می‌شود، به شما معرفی شده است.

نمایش هندل و اپرای دبوسی در گلی اندبورن

نمایش هندل و اپرای دبوسی در گلی اندبورن

هر ساله در گلی اندربورن، فستیوال مخصوص اپرا برگزاری می‌شود. سالن اپرای گلی اندربورن در نزدیکی شهر لوئیس و ساکس شرقی است. هر ساله عده زیادی در محوطه فستیوال بساط پیک‌نیک، تفریح و شادی خودشان را برپا می‌کنند، ولی بدون شرکت در اپرا حضور در گلی اندربورن تقریبا بی‌معنی است. امسال نمایش هندل (در عکس مشاهده می‌کنید) و اپرای کلود دبوسی، آهنگساز مشهور فرانسوی اپرای جهان که صد سال از مرگش می‌گذرد، در برنامه فستیوال گنجانده شده است.

صدای موسیقی در زالتسبورگ

صدای موسیقی در زالتسبورگ

زالتسبورگ چهارمین شهر بزرگ غربی اتریش است. سال دیگر زالتسبورگ صد ساله خواهد شد. این شهر زادگاه موسیقی‌دانان مشهوری همانند ولفگانگ امادئوس موتزارت بوده است و هر ساله جشنواره‌های متعدد موسیقی زیادی در آن برگزار می‌شود. قطعا این جشنواره، بزرگ‌ترین و بهترین جشنواره موسیقی تابستانه است. امسال هشت اپرا در برنامه جشنواره قرار داده شده که از جمله آن‌ها اپرای ریچارد اشتراوس بنیان‌گذار این جشنواره، آهنگساز و رهبر ارکستر المانی، است.

جشنواره موسیقی در بایرویت

جشنواره موسیقی در بایرویت

جشنواره موسیقی اپرای بایرویت در شهر بایرویت، آلمان که در کنار رود ماین قرار گرفته است، برگزار می‌شود. شرکت در این جشنواره موسیقی، نیاز به برنامه‌ریزی سالانه دارد. همان‌طور که مسئولین برگزاری در سایت تهیه بلیت این جشنواره درج کرده‌اند که بلیت‌ها برای سال دیگر هم می‌تواند پیش‌فروش شود. شاید امسال برای حضور شما در این فستیوال دیر شده باشد، اما برای سال دیگر اگر عاشق اپرا هستید، حتما برنامه‌ریزی کنید.

یادبود پرسل در پراونس

یادبود پرسل در پراونس

هنری پرسل، نوازنده ارگ و آهنگساز باروک اهل انگلستان بود. او زاده لندن و دفن شده در همان شهر است؛ اما هر ساله در تابستان، شهر پراونس فرانسه میزبان برگزاری جشنواره موسیقی بزرگی به نام او است. امسال برنامه‌ریزی شده است که شش اثر بزرگ اپرای جهان از این هنرمند در این مراسم نواخته و اجرا شود، از جمله آن‌ها، اثر مشهور پرسل، دایدو و آینیاس و دیگر آثارش اجرا خواهند شد.

اپرای کارمن در ورونا

اپرای کارمن در ورونا

ورونا شهر دیدنی و توریستی در ایتالیا است، اما در تابستان، رنگ و بوی موسیقی می‌تواند بیشتر از قبل توریست‌ها را به سمت ورونا بکشاند. آمفی‌تئاتر و سالن اپرای ورونا، در وسط شهر قرار دارد و شب‌های تابستان تا ساعت نه شب باز است. هرچند شما در ورونا سبک غالب اپرای ایتالیایی را تجربه خواهید کرد، اما کارمن اثری فرانسوی از ژرژ بیزه است که می‌توانید در تابستان در این سالن اپرا آن را گوش کنید.

اپرای جواکینو روسینی در ساحل آدریاتیک

اپرای جواکینو روسینی در ساحل آدریاتیک

جواکینو روسینی آهنگساز ایتالیایی است که هر ساله در شهر زادگاهش، پزارو به مدت دو هفته مراسم یادبود برگزار می‌شود، اما امسال به مناسبت ۱۵۰ امین سالگرد مرگش، شش اپرای مشهور ساخته روسینی در طی جشنواره موسیقی به نام روسینی اجرا و نواخته خواهد شد. از جمله قطعاتی که در این اپرا نواخته خواهد شد، Ricciardo e Zoraide خواهد بود که قدمتی در حدود ۳۰۰ سال دارد.

اپرای توران دخت در توسکانی

اپرای توران دخت در توسکانی

توران دخت (Turandot) اثری از جاکومو پوچینی است که نخستین بار در میلان ایتالیا برگزار شد. این اپرا با مرگ پوچینی ناتمام باقی ماند و بعدا توسط یکی دیگر از آهنگسازان مشهور به پایان رسید. توسکانی جزیره‌ای بود که پوچینی برای مدتی در آن ساکن شد و خانه‌ای در آنجا ساخت. هرساله در تابستان در این شهر، جشنواره‌ای به مناسبت حضور این هنرمند در فضای باز با سالنی که روی تخته‌های چوبی در بیرون از شهر و روی دریاچه برگزار می‌شود. امسال مراسم شامل اجرای پنج اثر خواهد بود. افتتاحیه این مراسم با آهنگ توان دخت است.

اپرای ساوونلاینا در فنلاند

اپرای ساوونلاینا در فنلاند

اپرای ساوونلاینا برای اولین بار در قرن پانزدهم میلادی در قلعه اولاوینینا، مشرف به دریاچه‌های شرقی فنلاند برگزار شد. از سال ۱۹۱۲ جشنواره‌ای به همین نام در این منطقه برگزار می‌شود؛ اما بعد از سال ۱۹۶۰ این جشنواره رنگ و بوی بین‌المللی به خود گرفت و آثار زیادی در آن اجرا شدند. اکثر اجراها در حیاط قلعه برگزار می‌شود. از آثار برتری که امسال قرار شده است اجرا شود، می‌توان به اثر The Queen of Spades از هنرمند دنیای موسیقی چایکوفسکی اشاره کرد.

بزرگان اپرا در مونیخ

بزرگان اپرا در مونیخ

جشنواره موسیقی اپرای مونیخ امسال میزبان بزرگان اپرا همانند دیانا دامرو، خواننده اپرای آلمانی، آنجلا گورگیو خواننده اپرای رومانیایی، جان کوفمن اپرا خوان المانی و هم‌وطن دیگرش گرهاهر است. اپراهای بزرگی قرار است در این جشنواره اجرا شود، از جمله اپرای، حلقه، توسکا و لا تراویستا. حلقه نام اپرایی است از ریچارد واگنر که نه فصل جدید از آن توسط شرکت موسیقی اپرایی باوارین در این مراسم اجرا و اصلاح خواهد شد.

اپرا بانوانی از دریاچه در اتریش

اپرا بانوانی از دریاچه در اتریش

در سمت اتریشی دریاچه کنستانس، امسال جشنواره موسیقی برگزار خواهد شد که پنج اپرای مشهور از آهنگسازان بزرگ دنیا در آن اجرا خواهد شد، از جمله کسانی که قرار است اثرش در این جشنواره اجرا شود، کارمن است.

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه