راه اندازی رادیو گردشگری از ابتدای تیرماه

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان سه شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۵
راه اندازی رادیو گردشگری از ابتدای تیرماه

بر اساس توافق بین رئیس سازمان صداو‌سیما و رئیس سازمان میراث فرهنگی، رادیو گردشگری از ابتدای تیرماه راه‌اندازی می‌شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت:

صداوسیما دارای ظرفیت‌های مهمی است که می‌تواند در معرفی جاذبه‌های گردشگری نقش مهمی را ایفا کند و درخواست ما این است که این سازمان به رونق گردشگری کمک کند.

محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری عصر دیروز ۷ خرداد در نشست با مدیران شبکه‌های رادیویی که با حضور محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، حمید شاه‌آبادی معاون صدای سازمان صدا‌و‌سیما و مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، با اعلام این خبر افزود:

خوشبختانه شاهد همکاری خوب بین صدا‌و‌سیما و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هستیم که به‌طور حتم نتایج خوبی را به‌دنبال خواهد داشت.

بر اساس توافق بین رئیس سازمان صداو‌سیما و رئیس سازمان میراث فرهنگی مقرر شده موضوع گردشگری در برنامه‌های صدا‌و‌سیما پررنگ‌تر شود و صدا‌وسیما در این خصوص به‌صورت جدی‌تری ورود پیدا کند تا مقدمه‌ای برای ایجاد و راه‌اندازی شبکه تلویزیونی گردشگری باشد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود:

یکی از موضوعاتی که دنبال می‌کنیم راه‌اندازی رادیو گردشگری است و امیدواریم با راه‌اندازی این رادیو بتوانیم یک حرکت رو به جلو داشته باشیم.

حمید شاه‌آبادی معاون صدای سازمان صدا‌‌وسیما نیز در این نشست گفت:

عزم جدی مسئولان سازمان میراث فرهنگی از جمله معاون گردشگری برای راه‌اندازی رادیو گردشگری برای ما یک تکلیف ایجاد می‌کند که این موضوع را به‌صورت جدی دنبال کنیم.

او افزود:

تجربه نشان می‌دهد که در خصوص گردشگری عزم جدی در میان همکاران ما در معاونت صدا وجود داشته است و شبکه‌های مختلف رادیویی در این خصوص به تولید برنامه پرداخته‌اند.

شاه آبادی افزود:

در جایی که ما سروکارمان با آحاد مردم است هیچ‌چیزی به‌اندازه رسانه نمی‌تواند در این خصوص نقش‌آفرینی کند، موضوع گردشگری بسیار بااهمیت است و با توجه به تأکید اسناد بالادستی از جمله سند چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام که دستیابی به ۲۰ میلیون گردشگر خارجی تا سال ۱۴۰۴ را به ما تکلیف کرده است، آماده هرگونه همکاری در این خصوص هستیم.

در بسیاری از موقعیت‌های سفر آنچه که در دسترس مسافران است، رادیو است و این رسانه می‌تواند اطلاعات را به گردشگران و مسافران در ساعات مختلف شبانه‌روز منتقل کند.

شاه آبادی ادامه داد:

در گام اول برای همکاری در خصوص راه‌اندازی رادیو گردشگری این را باید بگویم که تمام شبکه‌های ما در اختیار شماست و در هر نقطه‌ای که هستیم سعی می‌کنیم آن نقطه را ارتقا دهیم.

شاه‌آبادی افزود:

این آمادگی را داریم که بعد از ماه مبارک رمضان و از ابتدای تیرماه رادیو گردشگری را راه‌اندازی کنیم که این رادیو می‌تواند در مدت سه ماه یعنی در تیر، مرداد و شهریور به‌صورت سراسری به پخش برنامه اقدام کند.

بعد از پخش آزمایشی این رادیو در یک فصل و به مدت سه ماه و بعد از تأمین زیرساخت‌های لازم، رادیو گردشگری به‌عنوان هفدهمین رادیو به‌صورت رسمی و دائمی فعالیت خود را آغاز کند.

محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور نیز با ابراز خرسندی از راه‌اندازی رادیو گردشگری گفت:

واقعیت این است که ما با یک کشور میراث فرهنگی روبه‌رو هستیم و ظرفیت‌های بی‌نظیری داریم که باید از طریق رسانه‌ها به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود.

او افزود:

به‌طور حتم راه‌اندازی رادیو گردشگری می‌تواند به معرفی هرچه بهتر و بیشتر این قابلیت‌ها کمک کند و در همین ارتباط تمام پایگاه‌‌های میراث فرهنگی و مجموعه‌های فرهنگی تاریخی ما در سراسر کشور برای تولید محتوا و کمک به برنامه‌سازان رادیویی آماده هستند.

در این نشست همچنین تعدادی از مدیران کل معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و مدیران شبکه‌های رادیویی به بیان دیدگاه‌ها و ارائه نظرات خود پرداختند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه