فرودگاه کولتسوو یکاترینبورگ، روسیه

علی  کماسی
علی کماسی چهار شنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
فرودگاه کولتسوو یکاترینبورگ، روسیه

فرودگاه بین‌المللی کولتسوو (Koltsovo) یکاترینبورگ که در جنوب شرقی مرکز شهر واقع شده سالانه بیش از ۵ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند.

یکاترینبورگ یکی از شهرهای روسیه است که جام جهانی در آن برگزار می‌شود. اگر قصد شرکت در تورهای جام جهانی روسیه یا تورهای ترکیبی روسیه را دارید، بهتر است با فرودگاه این شهر بیشتر آشنا شوید. 

یکاترینبورگ یکی از شهرهای مهم روسیه و مرکز استان سوردلوفسک است. این شهر همچنین به ‌عنوان مرکز صنعتی، فرهنگی، علمی و اداری ناحیه فدرالی اورال شناخته می‌شود. این شهر اروپایی در سال ۱۷۲۳ پایه‌گذاری شد و نام آن منسوب به یه‌کاترین، همسر پیتر کبیر است. صنایع فلزی که در زمان جنگ جهانی دوم در این شهر رونق یافته، هنوز هم یکی از پایه‌های اقتصاد این شهر هستند.

یکاترینبورگ

معرفی فرودگاه

فرودگاه کولتسوو، روسیه

فرودگاه کولتسوو به دستور نیروی هوایی شوروی سابق، بین سال‌‌های ۱۹۲۸ تا ۱۹۳۰ ساخته شده است و در ابتدا یک پایگاه هوای نظامی بود. در حال حاضر این فرودگاه کاربری عمومی دارد و سالانه بیش از ۵ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند.

مشخصات

فرودگاه کولتسوو، روسیه

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: SVX
  • کد ایکائو: USSS
  • ارتفاع از سطح دریا: ۲۳۳ متر
  • قطب اصلی خط هوایی: Ural Airlines
  • فاصله هوایی تا تهران: ۲۴۳۸ معادل حدودا ۹ ساعت بسته به شرایط پرواز

پایانه‌ها

فرودگاه کولتسوو، روسیه

فرودگاه کولتسوو دارای دو پایانه به نام ‌های A و B و یک پایانه VIP است. پایانه B مخصوص پرواز‌های بین‌المللی و پایانه A برای پرواز‌های داخلی است. از امکانات پایانه‌ها می‌توان به تبدیل ارز، دستگاه ATM، دفتر پست در پایانه B، سالن استراحت در هردو پایانه، اینترنت رایگان، فروشگاه‌های مختلف، کافه و رستوران، مرکز درمانی در پایانه A، خدمات مخصوص ناتوانان و اتاق سیگار اشاره کرد.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه کولتسوو در فاصله ۱۶ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد.

راه‌های دسترسی

فرودگاه کولتسوو، روسیه

برای حرکت از شهر به سمت فرودگاه می‌توان از بزرگراه کولتسوو ترکت استفاده کرد که حدود ۲۰ کیلومتر با فرودگاه بین‌المللی کولتسوو فاصله دارد. کرایه تاکسی از فرودگاه تا شهر معادل ۳۰۰ تا ۴۰۰ روبل است. قطار برقی اکسپرس کولتسوو دو بار در روز از فرودگاه به ایستگاه  قطار یکاترینبورگ حرکت می‌کند که ۴۰ دقیقه طول می‌کشد و حدود ۳۰ تا ۶۰ روبل تمام می‌شود که به مقصد شما بستگی دارد. بلیت را می‌توانید از دفاتر فروش بلیت یا ترمینال‌های سلف سرویس در ایستگاه‌های قطار تهیه کنید.

دو ایستگاه اتوبوس نیز در فرودگاه فعالیت می‌کند که ایستگاه شماره ۰۱، یک شاتل ۲۴ ساعته است و بین فرودگاه و ایستگاه قطار تردد می‌کند و هیچ توقفی ندارد. این اتوبوس هر ۳۰ دقیقه حرکت دارد و حدود ۴۰ دقیقه زمان می‌برد. اتوبوس شماره ۱ نیز بین فرودگاه و ایستگاه قطار تردد می‌کند که ۳۰ ایستگاه دارد و از ۶ صبح تا نیمه شب فعالیت دارد.

اطلاعات پرواز

فرودگاه کولتسوو، روسیه

در حال حاضر پرواز مستقیم از تهران به فرودگاه کولتسوو صورت نمی‌گیرد.

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia

دیدگاه