سوئیس اولین مسیر راهپیمایی درختی خود را افتتاح کرد

امید جعفری
امید جعفری دوشنبه، ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۵
سوئیس اولین مسیر راهپیمایی درختی خود را افتتاح کرد

مسیرهای درختی، مسیرهایی راهپیمایی هستند که غالبا از میان جنگل و طبیعت عبور می‌کنند. جذابیت مسیرها به خلاقیت سازندگان بستگی دارد. سوئیس اولین مسیر راهپمیایی درختی خودش را ۵۰ متر بالای درختان ساخته است.

به تازگی در شهر سنت گالن سوئیس جاذبه گردشگری افتتاح شده که مورد استقبال خانواده‌ها و طبیعت‌دوستان قرار گرفته است. در پارک جنگلی موگلسبرگ (Mogelsberg) مسیر راهپیمایی درختی بر فراز درختان ساخته و افتتاح شده است تا بازدیدکنندگان بتوانند از نمایی بهتر طبیعت سوئیس را نظاره کنند.

این مسیر، در ارتفاع پنجاه متری از سطح جنگل ساخته شده است که مردم می‌توانند در امتداد دره نکر (Necker) به سمت رشته‌کوه‌های چوفریستن (Churfirsten) راهپیمایی کنند. طول مسیر ۵۰۰ متر است و در نوع خودش یکی از طولانی‌ترین مسیرهای جنگلی جهان است. بر اساس جزییاتی که از پروژه به دست آمده است، در حدود ۶۲ تن آهن‌آلات و قطعه فولادی برای ساخت این مسیر استفاده شده است.

مسیر درختی سوئیس

طول مسیر پیاده روی ۵۰۰ متر است و در نوع خودش یکی از طولانی ترین مسیرهای جنگلی جهان است

مسیر مخصوص افراد مسن و عبور ویلچری تا دو ماه آینده افتتاح خواهد شد تا همه اعضای خانواده پیر و جوان بتوانند با هم یک تجربه مشترک داشته باشند. زیرپای شما، در مسیر راهپمیایی درختی سوئیس، مکان‌هایی برای استراحت و برگزاری دورهمی خانوادگی در طبیعت تعبیه شده است. مقامات محلی امیدوار هستند توسعه این پروژه بتواند به گردشگری منطقه کمک شایانی کند. تجربه نشان داده است که برای شهرهای کوچک و غریب، صنعت گردشگری محبوبیت و سرمایه هنگفتی به بار می‌آورد.

مسیر درختی سوئیس

پارک جنگلی موگلسبرگ در شهر سنت گالن، در سال ۱۹۸۳ به عنوان یک میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است. داخل محوطه این پارک، کلیسایی وجود دارد که به نمونه بی‌نظیر در میان کلیساهای کارولنژی مشهور است.

مسیر درختی سوئیس

این مسیر سبز، اولین مسیر راهپیمایی درختی کشور سوئیس است، اما اولین در جهان نیست. قبل از این مسیر، در استان چیانگ مای، تایلند مسیر سبزی با استفاده از شیشه، در سال ۲۰۱۵ افتتاح شده است. این مسیر  درختی شیشه‌ای از داخل باغ‌های گیاه‌شناسی و درختان و جنگل عبور می‌کند.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه