انجمن جهانی سفر و گردشگری، خواستار گسترش فناوری بیومتریک در حمل و نقل

امید جعفری
امید جعفری دوشنبه، ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۵
انجمن جهانی سفر و گردشگری، خواستار گسترش فناوری بیومتریک در حمل و نقل

بر اساس رشد جمعیت مسافران و تقاضا برای سفر در جهان، گویا حمل و نقل جهانی هم باید به سرعت خودش را توسعه دهد. کلید این توسعه در استفاده از تکنولوژی بیومتریک است.

به دعوت انجمن جهانی سفر و گردشگری، نمایندگان حاضر در مجمع سالانه حمل و نقل بین‌المللی آلمان با بخش گردشگری در جهت توسعه و پیاده‌سازی فناوری بیومتریک وارد همکاری خواهند شد. این همکاری باعث خواهد شد تا سفرها، با کیفیت و ایمنی بیشتری انجام شود. گلوریا گوارا، رئیس انجمن جهانی سفر و گردشگری، اعلام کرد که سفر و گردشگری در جهان ۱۰٫۴ درصد از تولیدات ناخالص داخلی جهان را شامل می‌شود و سیصد و سیزده میلیون شغل ایجاد کرده است.

براساس برآورد های انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی، با توجه به پیشرفت‌های روزانه حمل و نقل، زمینی، هوایی و دریایی، میزان مسافران سالانه از چهار میلیارد نفر کنونی در ده سال آینده به هشت میلیارد نفر افزایش خواهد یافت. سازمان جهانی گردشگری برآورد کرده است که تا سال ۲۰۳۰ میلادی، مسافرت های هوایی جهانی از ۱/۳ میلیاد به ۱/۸ میلیارد افزایش یابد.

اما این امار امیدوارکننده، باعث نگرانی‌هایی هم شده است. با گذشت زمان و پیشرفت نکردن صنعت گردشگری و حمل و نقل، عدم توازن در حمل و نقل و تقاضا برای مسافرت بوجود خواهد آمد.

گلوریا گوارا اضافه کرد که برای رسیدن به این رشد و ایجاد شغل‌های بیشتر در زمینه سفر و گردشگری، باید راهکارهایی برای افزایش ظرفیت‌های حمل و نقلی، افزایش رضایت مشتریان و امنیت سفرها، داده شود. کلید حل این مشکلات در دنیای تکنولوژی، استفاده از فناوری بیومتریک است که می‌تواند به صورت گسترده در جهان توسعه یابد. او از وزیران و نمایندگان حمل و نقل جهان دعوت کرد که تلاش خودشان را در همکاری با بخش گردشگری برای توسعه هرچه بیشتر فناوری بیومتریک در حمل و نقل و ایجاد شغل‌های دیگر، افزایش دهند.

فناوری بیومتریک چیست؟

بیومتریک

بیومتریک در ابتدا ممکن است واژه غریبی باشد، اما استفاده‌های روزانه شکل قدیمی آن در تمام‌کارهای اداری و مسافرت ما انجام می‌شود. بیومتریک راه شناسایی افراد بر اساس خاصیت هر فرد است؛ به عبارت دیگر لازم نیست برای شناسایی شما از کارت شناسایی استفاده شود، کافی است اثرانگشت شما در محلی که به کارت شناسایی لازم است، وجود داشته باشد. این کار در صنعت حمل و نقل باعث خواهد شد که به زودی، پاسپورت‌ها از شکل کنونی خودشان خارج شوند و حالتی بیومتریک به خود بگیرند. پاسپورت بیومتریک باعث صرفه‌جویی در هزینه، زمان سفر و کاهش نگرانی‌های مسافران از گم‌شدن آن خواهد شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه