لغو پرواز تهران زابل و برعکس به دلیل توفان

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان دوشنبه، ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۹
لغو پرواز تهران زابل و برعکس به دلیل توفان

۲ پرواز صبح امروز تهران- زابل و زابل- تهران به‌دلیل کاهش دید ناشی از توفان گردوخاک در منطقه سیستان لغو شد.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت:

۲ پرواز صبح امروز تهران- زابل و زابل- تهران به‌دلیل کاهش دید ناشی از توفان گردوخاک در منطقه سیستان لغو شد.

حمیدرضا پارسا روز دوشنبه بیان کرد:

پرواز هواپیمای شرکت ماهان قرار بود بعد از ترک فرودگاه مهرآباد طبق زمان مندرج در بلیط هواپیما، ساعت ۷:۴۵ دقیقه امروز وارد فرودگاه زابل شود و ساعت ۸:۳۰ دقیقه به مقصد تهران حرکت کند. با توجه به کاهش شدید دید افقی ناشی از توفان گردوخاک در منطقه سیستان پرواز این مسیر لغو شد.

وی تصریح کرد:

هر هفته پرواز شرکت‌های مختلف از جمله هواپیمایی زاگرس، ایران ایر، آسمان، ماهان و قشم ایر از فرودگاه بین‌المللی زاهدان به نقاط مختلف کشور انجام می‌شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت:

توفان همراه با گردوخاک میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهرستان‌های شمالی استان شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون (منطقه سیستان) را صبح امروز به بیش از ۳۹ برابر حد مجاز و افزون بر ۱۰ برابر حالت خطرناک رساند.

حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است و غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت به پنج هزار و ۹۲۹ میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.

سرعت وزش باد همراه با گردوخاک در این مدت در سیستان به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت رسید که ضمن کاهش کیفیت هوا دید افقی را در شهرستان‌های زهک و زابل به‌ترتیب به ۱۰۰ و ۴۰۰  متر کاهش داد.

وزش باد شدید همراه با گردوخاک در منطقه سیستان تا پایان هفته تداوم دارد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:

برای نوار شرقی (میرجاوه تا سراوان) و غربی (شوره گز تا فنوج) نیز در این مدت علاوه بر افزایش غبار، وزش باد و گردوخاک با شدت کمتر پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان به‌دلیل بروز خشک‌سالی ۱۸  ساله و وزش بادهای موسمی ۱۲۰ روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان و گردوغبار روبروست که بعضاً سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از 20 برابر حد استاندارد می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه