آتش سوزی در پارک اروپا آلمان حادثه آفرید

امید جعفری
امید جعفری دوشنبه، ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۰
آتش سوزی در پارک اروپا آلمان حادثه آفرید

پارک اروپا در شهر روست آلمان، باعث تخلیه گسترده بازدیدکنندگان و مجروح شدن هفت تن از آتش‌نشانان شد. آتش مهار شده و پارک بازگشایی شده است.

آتش‌سوزی عظیم در یکی از  پارک‌ اروپا آلمان که به داشتن جاذبه‌های کشورهای مختلف اروپایی به صورت ماکت معروف است، در جنوب غربی آلمان شب گذشته، باعث تخلیه بیست و پنج هزار بازدیدکننده و مجروح شدن هفت نفر از آتش‌نشانانی که قصد مهار آتش را داشتند، شد.

آتش از داخل انبار نگه‌داری شروع و به منطقه هلندی و اسکاندیناوی پارک کشیده شده است. شاهدان و ویدیوهای ضبط شده از منطقه نشان داده که دود غلیظی از محوطه پارک به آسمان بلند شده و پس از آن آتش، قسمتی که مربوط به کشتی دزدان دریایی بود را به کام خود کشیده است. عده‌ای از فرو ریختن ساختمان‌های مربوط به بخش اسکاندیناوی خبر داده اند.

اتش سوزی پارک اروپا المان

با وجود آسیب‌دیدگی شدید پارک، صبح روز دوشنبه ساعت ۹ پارک برای بازدید عموم بازگشایی شد. پلیس و مسئولین پارک در گزارش‌های مشابه اعلام کردند که هیچ یک از خدمه پارک و بازدیدکنندگان آسیب ندیده‌اند. علت آتش‌سوزی بر اساس گفته‌های پلیس فدرال آلمان مشخص نشده است و تحقیقات پیرامون موضوع ادامه دارد.

عملیات نجات و اطفای حریق روز شبنه شب، توسط ۵۰۰ نفر صورت گرفته که ۲۵۰ نفر از آن‌ها آتش‌نشان بودند. آتش‌نشانانی که در اثر استنشاق گازهای سمی، مسموم شده بودند، سرپایی در محل درمان شدند. مایکل مک، مدیر اجرایی پارک اروپا در توییتر خودش گفته است:

روز غم‌انگیزی بود.

و از همه کسانی که در موضوع دخیل بودند، تشکر کرده است. سایت اینترنتی پارک در طی اعلانی، از بسته شدن برخی از قسمت‌های تفریحی پارک خبر داده است. پارک اروپا، در سال گذشته حدود شش میلیون بازدیدکننده داشته است و از این رو دومین پارک تفریحی در اروپا پس از دیزنی‌لند پاریس محسوب می‌شود.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه