مراکز خرید تنکابن؛ از بازارهای سنتی تا مراکز خرید مدرن

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد سه شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
مراکز خرید تنکابن؛ از بازارهای سنتی تا مراکز خرید مدرن

بازارهای تنکابن مخصوصا بازارهای سنتی و محلی مانند بازارهای دیگر شهرهای شمالی کشور جزو جاذبه‌های دیدنی این شهر هستند و در سفر به این شهر بازدید از آن‌ها را حتما در برنامه سفر خود قرار دهید.

تنکابن یکی از مقاصد محبوب گردشگری استان مازندران است که با برخورداری از جاذبه‌های بکر و رویایی مانند جنگل‌های انبوه دو هزار و سه هزار، آبشارها و چشمه‌های متعدد گردشگران زیادی را مجذوب خود می‌کند. گشت‌وگذار در بازارهای محلی تنکابن جزو جدایی‌ناپذیر سفر به این شهر است. بازارهای محلی شهرهای شمال کشور به‌معنای واقعی منحصر‌به‌فرد هستند؛ چراکه پویایی و شور و نشاط حاکم بر جو این بازارها را در بازارهای هیچ کجای کشور نمی‌توانید احساس کنید. بدون تردید پرسه زدن در بازارهای محلی و مزه‌مزه کردن خوراکی‌های خوشمزه لذتی است که به‌سادگی نمی‌توانید از کنار آن عبور کنید.

در ادامه قصد داریم شما را با بازارهای تنکابن آشنا کنیم؛ از بازارهای سنتی گرفته تا مراکز خرید مدرن و شیک. ابتدا بازارهای محلی این شهر را به شما معرفی می‌کنیم.

بازار روز تنکابن

بازار روز تنکابن

بازار روز تنکابن یکی از بازارهای محلی تنکابن است که ماهی، میوه‌جات، سبزیجات محلی و مواد غذایی محلی مانند زیتون و ترشیجات که بوی معطرشان شما را به‌سمت خود می‌کشاند، به‌صورت کاملا تازه پیدا می‌شود. توصیه می‌کنیم حتی اگر قصد خرید ندارید، باز هم سری به این بازار بزنید؛ زیرا گردش در آن و تماشای فضای سنتی آن می‌تواند تجربه جالبی باشد. پرواز مرغان دریایی در فضای پشت بازار از دیگر جذابیت‌های آن است. یکی از مزایای این بازار پارکینگ اختصاصی آن است.

  • نشانی: خیابان فردوسی شرقی

بازارچه شهید محمدی

بازارچه شهید محمدی که آن را با نام بازار سنتی نیز می‌شناسد، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای تنکابن است و در  این بازار هم محصولاتی همچون فرآورده‌های زیتون و انواع ترشیجات و مرباجات عرضه می‌شود. این بازار دارای سه ورودی است که یکی از آن‌ها در خیابان اصلی، دیگری در خیابان یک‌طرفه تختی و سومین ورودی در بلوار دکتر شریعتی و در کنار مصلا واقع شده است.

بازار ماهی‌فروشان

بازار ماهی فروشان

بازار ماهی‌فروشان یکی دیگر از بازارهای معروف تنکابن است که در آن انواع ماهی های دریای خزر به‌صورت کاملا تازه یافت می‌شود. این بازار معمولا در فصل صید ماهی بسیار شلوغ است. این بازار در پل جانباز تنکابن واقع شده است

بازارهای هفتگی

از معروف‌ترین بازارهای هفتگی این شهر می‌توان به شنبه بازار خرم‌آباد (شهری در ۵ کیلومتری تنکابن)، سه‌شنبه بازار خرم‌آباد، دوشنه بازار تنکابن (رو‌به‌روی بازار ماهی‌فروشان) و چهارشنبه بازار سلیمان‌آباد (۱۵ کیلومتری تنکابن) اشاره کرد. معروف‌ترین بازار هفتگی تنکابن دوشنبه بازار این شهر است که در داخل شهر است و در آن محصولات دامی و کشاورزی مردم بومی، البسه و انواع خوراکی‌های دیگر عرضه می‌شود. جالب است بدانید هر هفته ۱۰۰ بازار هفتگی در ۵۸ شهر استان مازندران برپا می‌شود.

مراکز خرید مدرن

گشت‌وگذار در مراکز خرید مدرن مازندران هم جذابیت‌ خاص خود را دارد. در ادامه به معرفی چند مرکز خرید مدرن تنکابن می‌پردازیم.

مرکز خرید تنکابن

مرکز خرید تنکابن

در مرکز خرید تنکابن انواع البسه مردانه، زنانه، بچگانه و انواع کیف، کفش و... عرضه می‌شود. در فاصله‌ای نه چندان دور از این مرکز خرید، چند مرکز خرید و فروشگاه دیگر قرار دارند که می‌توانید مایحتاج خود را از آن‌ها خریداری کنید.

  • نشانی: سه‌راه خرم‌آباد، مرکز خرید تنکابن

پاساژ ماهان

تنکابن هم مانند اکثر شهرهای ایران دارای مراکز خرید بزرگ و شیکی است که یکی از آن‌‌ها پاساژ ماهان است. این پاساژ که در ۵ طبقه تاسیس شده، بزرگ‌ترین مرکز خرید تنکابن است و در آن طیف گسترده‌ای از اجناس مختلف اعم از انواع پوشاک، کامپیوتر و لوازم جانبی آن، تلفن همراه، لوازم ورزشی و غیره عرضه می‌شود.

  • نشانی: خیابان امام رضا

مرکز خرید آدینه تنکابن

مرکز خرید آدینه تنکابن

مرکز خرید در حال ساخت آدینه تنکابن هنوز تکمیل نشده است؛ اما پس از تکمیل به یکی از بهترین مراکز خرید این شهر تبدیل می‌شود. این مرکز خرید دارای امکاناتی نظیر سینما، شهربازی، رستوران و کافی‌شاپ، روف گاردن (باغ روی سقف مجتمع) و امکانات رفاهی کافی از جمله سطح شیب‌دار، پله برقی و آسانسور است.

  • نشانی: خیابان مصلی

مجتمع توریستی، تفریحی و تجاری امپراتور

یکی دیگر از پروژه‌های تجاری در حال اجرا در تنکابن، مجتمع توریستی، تفریحی و تجاری امپراتور است که پروژه عظیمی محسوب می‌شود و شامل یک هتل آپارتمان ۱۴ دقیقه، یک جزیره تفریحی در داخل دریا، رستوران و کافی‌شاپ در بام مجموعه، مجموعه‌های ورزشی، شهربازی و ۱۶۰ واحد تجاری می‌شود.

  • نشانی: بعد از کمربندی، نبش کوی امیر، مجتمع امپراتور

  فروشگاه‌هایی از برندهای معتبر ورزشی نیز در این شهر وجود دارد که در کمربندی شهر واقع شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه