رزرو هتل 5 ستاره در سفر؛ باید‌ها و نبایدها

علیرضا حیدری
علیرضا حیدری پنجشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
رزرو هتل 5 ستاره در سفر؛ باید‌ها و نبایدها

برای انتخاب هتل در سفر، چه ۵ ستاره و چه ارزان، معیارهای مختلفی وجود دارد. در این مقاله به باید‌ها و نبایدهای انتخاب یک هتل لوکس می‌پردازیم؛ انتخابی که نقش زیادی در کیفیت سفر شما ایفا خواهد کرد.

هنگامی که قصد سفر می‌کنیم چه قصد سفر با تور را داشته باشیم و چه انفرادی سفر کنیم، انتخاب و رزرو هتل در کنار مشخص کردن ایرلاین مورد نظرمان، مواردی به عنوان نقطه شروع سفرمان محسوب می‌شوند؛ در حقیقت بعد از انجام این کارها است که ذوق‌زده می‌شویم و قطعی شدن سفرمان را بیش از پیش احساس می‌کنیم.

هنگامی که قصد رزرو یک هتل لوکس را دارید شاید سخت‌ترین کار پرداخت هزینه آن به نظر برسد. به هر حال در چنین شرایطی بر سر چندراهی قرار می‌گیرید. غالبا چند گزینه نهایی، به نظرتان مناسب خواهند بود و این، انتخاب بین آن‌ها را سخت می‌کند. نهایتا وقتی یک گزینه را انتخاب و حتی سفر خوبی را تجربه می‌کنید، باز هم ممکن است «ای‌کاش‌ها» و افسوس هایی بر سر انتخاب احتمالا درست‌تری که می‌توانستید انجام دهید ولی ندادید، برای شما ایجاد شود؛ با این حال چه کنیم که ضریب خطای انتخاب ما به حداقل برسد؟

هتل یزد

۱. سوالات زیر را از خود بپرسید و جواب‌ها را ملاک انتخاب قرار دهید

  • بهترین اتاق هتل مدنظر کدام است؟
  • مهم‌ترین ویژگی لوکس هتل مدنظر کدام است؟
  • بهترین غذای این هتل چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا نظراتی درباره آن موجود است؟

در واقع درست است که شما یک کارشناس ارزیاب هتل که به آن‌ها ستاره می‌دهد نیستید، ولی پاسخ سولات مذکور حداقل سنگ محکی برای مطابقت هتل با سلیقه شما به دست می‌دهد. بدیهی است که وقتی بهترین اتاق و غذای هتل، نظر شما را تامین نمی‌کنند، عاقلانه این است که به سراغ هتل دیگری بروید.

۲. دقیقا مشخص کنید که هدف شما از سفر و هتل چیست؟

هتل لوکس مالدیو

آیا به قصد تعطیلات تابستانی با کودکان‌تان به سفر می‌روید؟ آیا این سفر ماه عسل شما است یا اینکه این سفری کاری و به قصد یک معامله تجاری است؟ در نتیجه پاسخ‌های متفاوت این سوال‌ها، انتظار شما از هتل و ویژگی‌های آن فرق خواهد کرد.

اگر در سفری خانوادگی به یک شهر ساحلی می‌روید، احتمالا هتلی بزرگ که برای کودکان مجهز شده و تفریحات آبی هتل، مدنظر شما است

مثلا اگر در یک سفر خانوادگی تابستانی به یک شهر ساحلی می‌روید، احتمالا هتلی بزرگ که برای کودکان مجهز شده و تفریحات آبی هتل مدنظر شما است. آیا هتل، ساحل اختصاصی، سرویس نگهداری از کودکان، گاز و یخچال داخل هتل و منوی مخصوص کودکان دارد؟

 آیا شما شخصا، از آن دسته افرادی هستید که امکاناتی نظیر اسپا و باشگاه ورزشی، استخر اختصاصی و خدمات خشکشویی برایتان اهمیت دارد؟ آیا خواهان استفاده جامع و کامل و بی‌قید و شرط (All Inclusive) به ازای یک‌ بار پرداخت خود هستید یا این مسئله حائز اهمیت نیست؟ باید همه این‌ها را از قبل در نظر داشته باشید.

 اگر به سفر کاری می‌روید انتظار دارید که هتل بهترین دسترسی شهری را داشته، لابی هتل دفتر موقت شرکت شما و کارکنان هتل در کسوت کارمندانی برای هماهنگی دیدارها و تماس‌های تلفنی شما باشند؟ آیا هتل از ویژگی‌هایی نظیر شاتل اختصاصی و امکانات ارتباطی نظیر اینترنت و فکس، سالن کنفرانس و همایش‌ها برخوردار است؟

۳. به محل هتل اهمیت بدهید

هتل لوکس در مراکش

هتل به نوعی خانه موقت ما محسوب می‌شود!

محل هتل یک شاخص کلی است و تقریبا در انواع سفر تا اندازه‌ای اهمیت دارد. همانطور که در خرید خانه، محل آن را در نظر می‌گیریم، در مورد انتخاب هتل نیز، چنین می‌کنیم؛ هرچه باشد هتل به نوعی خانه موقت ما محسوب می‌شود!

به‌عنوان مثال اگر هتلی در شهری ساحلی رزرو می‌کنید، قطعا به‌دنبال هتل‌های ساحلی خواهید بود؛ نه هتلی در مرکز شهر. این کار به شما امکان آن را می‌دهد که از منظره بی‌نظیر ساحلی لذت ببرید. در عین حال این نکته را هم مد نظر داشته باشید که اگر نیاز بود به مرکز شهر بروید، چطور می‌توانید خود را به آنجا برسانید.

۴. ملاحظات زیر را هم در ادامه نکته قبلی در نظر بگیرید

هتل لوکس در فرانسه

  • فاصله هتل تا فرودگاه یا ایستگاه راه‌آهن چقدر است؟
  • فاصله هتل تا مراکز خرید اصلی چقدر است؟
  • فاصله هتل تا مراکز اصلی گردشگری چقدر است؟

۵. همیشه گران‌تر، لزوما بهتر نیست!

هتل لوکس در پاریس

قیمت‌ها را به دقت بررسی کنید. ممکن است در مواردی یک هتل ۴ ستاره تاپ برای شما مناسب‌تر از یک هتل اسم و رسم‌دار باشد. در ضمن مواظب باشید که «همه هزینه‌ها» را در نظر بگیرید، چرا که بعضی از هتل‌ها «قیمت پایه» رقابتی ارائه می‌کنند، ولی عملا در مدت اقامت هزینه‌های زیادی را به بهانه خدمات مختلف که فکر می‌کردید در قیمت لحاظ شده، به شما تحمیل می کنند.

مظنه قیمتی بگیرید

چند هتل مشابه در همان منطقه را در نظر گرفته تا «مظنه» کلی دست‌تان بیاید، حالا می‌توانید «قیمت حدودی» را در بیاورید. برخی از هتل‌ها قیمت بسیار گرانی را ارائه می‌دهند، این در حالی است که هتلی دیگر خدمات استانداری را با قیمتی منطقی‌تر ارائه می‌دهد.

ترانسفر فرودگاه یادتان باشد

هزینه ترانسفر به هتل از فرودگاه و برعکس، هزینه بالایی را به شما تحمیل می‌کند

در بحث مناسب بودن یک هتل، حساب کردن هزینه‌های ترانسفر با توجه به هزینه نسبتا بالای آن اهمیت بسزایی دارد.

در تمام دنیا به خصوص اگر هتل نزدیک به فرودگاه نباشد، هزینه ترانسفر به هتل از فرودگاه و برعکس، هزینه بالایی را به شما تحمیل می‌کند؛ به خصوص اگر تاکسی را ملاک قرار دهیم. پس مطمئن شوید که در خدمات هتل یا تور، ترانسفر رفت و برگشت از فرودگاه به هتل و برعکس، لحاظ شده باشد.

۶. مهم است؛ کیفیت در برابر قیمت

هتل لوکس در سوییس

  • آیا مالیاتی اضافه بر قیمت رزرو، بر اقامت شما تعلق می‌گیرد؟
  • آیا صبحانه هزینه اضافی بر شما تحمیل خواهد کرد؟
  • ساعت ورود و خروج به هتل چگونه است؟

اگرچه در این مورد آخر، اکثر هتل‌ها از الگوی ورود به هتل در ساعت ۲ بعد از ظهر و خروج از آن راس ساعت ۱۲ ظهر تبعیت می‌کنند.

  • و اینکه، آیا در ازای پرداخت شما هنگام رزرو، امکاناتی نظیر محوطه باغ و استخر، در اختیار شما قرار می‌گیرد؟ یا برای استفاده از آن‌ها و سایر امکانات موجود در هتل، باید پرداخت اضافه (Extra pay)  داشته باشید؟

۷. از فیدبک‌ها و بازخوردهای مردم در مورد هتل استفاده کنید

هتل لوکس ساموئی

با مشاهده فیدبک‌ها و نظرات سایر کاربران، متوجه خواهید شد که سایر مهمانان هتل چه نظری درباره‌ی اقامت خود در آن داشته‌اند. آیا مواردی که درباره آن‌ها نگران هستید ـ مانند سر و صدا در خیابان‌های اطراف هتل، حشرات و... ـ در این هتل وجود دارند؟ بررسی نظرات کاربران معمولا چنین نکاتی را روشن می‌کند و می‌توانید تصمیم آگاهانه‌تری بگیرید.

بهترین راه برای یافتن نظرات موثق در مورد هتل، سایت‌های معتبر مرتبط با سفر هستند. این وب‌سایت‌ها تقریبا اطلاعاتی از تمام هتل‌های سراسر دنیا را در بر دارند و می‌توانند نقد و نظرات ارزشمندی از مشتری‌هایی که در بازه زمانی خاصی در هتل اقامت داشته‌اند، در اختیار شما بگذارند.

بین نظرات درست و نادرست تفاوت قائل شوید. بررسی‌های زیادی از سوی کاربران وجود دارد که به‌صورت اغراق‌آمیزی مثبت یا منفی هستند. برای مثال، ممکن است کاربری هنگام اعلام نظرش در مورد یک هتل خاص، فقط نکات مثبت آن را بنویسد. شاید بهتر باشد در بررسی نقد و نظرها در مورد هتل، نظرات بسیار مثبت یا بسیار منفی را که توسط کارکنان هتل یا رقبای آن‌ها نوشته شده است نادیده بگیرید و به دنبال نظراتی باشید که نکات مثبت و منفی را در کنار هم دارند. اگر مطمئن نیستید از مردم محلی، دوستان یا خانواده‌تان درباره هتل‌های موجود در آن منطقه پرس و جو کنید.

۸. ببینید چه رویدادهایی در زمان حضور شما روی می‌دهند

هتل لوکس خاور میانه

رویدادهایی که در زمان حضور شما در یک منطقه روی می‌دهند ربط مستقیمی به خود هتل ندارند، ولی روی کیفیت سفر شما اثر می‌گذارند! البته در خود هتل‌ها هم بسته به اینکه در فصل پرمسافر یا کم مسافر باشیم، برنامه ها و سرویس‌های متفاوتی ارائه می‌شوند.

۹. حالا می‌توانید رزرو خود را انجام دهید!

هتل‌های کاستاریکا

بعد از انجام مراحل بالا، قدم بعدی این است که درباره بهترین اتاق، لوازم لوکس یا بهترین وعده‌های غذایی در آن هتل خاص تحقیق کنید. اگر تمام موارد گفته‌شده را بررسی کرده‌اید و قیمت‌ها و آفرها را هم در نظر گرفته‌اید، می‌توانید با اطمینان خاطر هتل رزرو کنید. حالا می‌توانید با خیال راحت چمدانتان را ببندید و راهی مقصد رویایی خود شوید. امیدواریم اقامت بسیار خوبی را در هتل لوکسی که انتخاب کرده‌اید تجربه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع Wikihow

دیدگاه