یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از غلبه بر جاذبه تا روزهای آفتابی در سواحل کالیفرنیا

علی  کماسی
علی کماسی شنبه، ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از غلبه بر جاذبه تا روزهای آفتابی در سواحل کالیفرنیا

در هفته‌ای که گذشت، نشنال جئوگرافی در عکس‌های روز خود عکس‌های دیدنی از مبارزه یک صخره‌نورد با جاذبه و بازی دو روباه قرمز وحشی در ژاپن را به تصویر کشیده است.

در عکس‌های روز نشنال جئوگرافی از شنبه تا جمعه هفته گذشته تصاویر زیبا و دیدنی از بیرون کشیدن قایق توسط ماهیی‌گیران ویتنامی، بازی روباه‌های قرمز وحشی، صخره‌نوردی از مسیر سخت، فضای برفی دریاچه‌ای در اسلوونی و صابون‌های تاریخی ترکیه‌ای به چشم می‌خورد.

مبارزه با جاذبه

غلبه بر جاذبه

یک صخره‌‌نورد در حال صعود از یک مسیر سخت در آستین ایالت تگزاس است. این مسیر که کاتین کرادز (cutinn cards) نام دارد، بخشی از یک دیواره سنگ آهکی در منطقه بارتون کریک است.

زمستان آرام

زمستان آرام

برف روی دریاچه بلد (Bled) در اسلوونی فضا را به یک افسانه پریایی تبدیل کرده است. یک کلیسا نیز در جزیره وسط دریاچه قرار دارد که در قرن ۱۷ ساخته شده است.

بیرون از دریا

بیرون از دریا

در ساحل بین توان (binh thuan) در ویتنام ماهی‌گیران در حال کشیدن قایق خود به ساحل هستند. تران توان عکاس این عکس می‌گوید:

ماهی‌گیرانی که قایق‌ها را هدایت می‌کنند باید مهارت خاصی در متعادل نگه داشتن قایق داشته باشند تا در برابر موج‌های بزرگ قایق واژگون نشود.

تنفس صبحگاهی

تنفس صبحگاهیی

روباه‌های قرمز وحشی که کیتسون هم نامیده می‌شوند، در حال بازی در برف‌های شمالی‌ترین نقطه ژاپن هستند. روباه‌ها در افسانه‌های اجدادی ژاپن رایج هستند و گاه نشان‌دهنده قدرت‌های جادویی هستند.

سبز

سبز

در شهر نیزیپ (nizip) در ترکیه یک صابون‌ساز در حال چیدن صابون‌های سنتی روغن زیتون است. عکاس این عکس، متین بوراک (metin burak) با قرار دادن دوربین خود در داخل این قلعه صابونی و با استفاده از کنترل روی گوشی خود تنظیمات را انجام داده است.

به سوی خانه

بسوی خانه

بعد از یک روز چریدن در منطقه نین توان (ninh thuan) در ویتنام گله‌ی گوسفندان در حال برگشت به خانه هستند. منطقه جنگلی است و کمتر صنعتی شده است.

روزهای افتابی

روزهای آفتابی

آدام مارتین (adam martin) خارج از ساحل کالیفرنیا نتیجه صبر خود را می‌گیرد. آدام می‌گوید:

من ۳۰ دقیقه نشستم و با یک انفجار رنگی روبه‌رو شدم. ماهی‌های گاریبالدی نارنجی که ماهی ایالت کالیفرنیا است، در حال حمام کردن زیر پرتو‌های گرم خورشید بودند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه