افزایش سفر گردشگران آذربایجانی به ایران

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان شنبه، ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۰
افزایش سفر گردشگران آذربایجانی به ایران

سفر گردشگران جمهوری آذربایجان به ایران در چهار ماه نخست سال جاری میلادی، در مقایسه با مدت زمان مشابه سال پیش ۱۱٫۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری ترند، در چهار ماه نخست امسال، سفر شهروندان جمهوری آذربایجان به کشورهای خارجی در مقایسه با یک سال قبل ۱٫۱ درصد افزایش یافته و به یک میلیون و ۲۸۹ هزار نفر رسیده است.

در مدت یاد شده، ۳۱٫۳ درصد از شهروندان جمهوری آذربایجان به گرجستان،۲۷٫۷ درصد به ایران، ۲۱٫۹ درصد به روسیه، ۱۲٫۲ درصد به ترکیه، ۱٫۷ درصد به اوکراین،۱٫۴ درصد به امارات متحده عربی و ۳٫۸ درصد نیز به دیگر کشورها سفر کرده‌اند.

در چهار ماه نخست سال جاری میلادی مسافرت شهروندان جمهوری آذربایجان به ترکیه ۱۶٫۱ درصد، به گرجستان ۳٫۶ درصد و به روسیه ۱٫۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

بنا به این گزارش، در چهار ماه نخست سال جاری میلادی ۸۴۷٫۶ هزار نفر از ۱۸۲ کشور خارجی به جمهوری آذربایجان سفر کرده‌اند که در مقایسه با زمان مشابه یک سال قبل ۱۳٫۴ درصد بیشتر است.

در سال جاری میلادی ۲۸٫۳ درصد سفر شهروندان خارجی به جمهوری آذربایجان از روسیه، ۲۱٫۹ درصد از گرجستان، ۱۳٫۴ درصد از ایران، ۱۱٫۳ درصد از ترکیه، ۴٫۶ درصد از امارات متحده عربی، دو درصد از اوکراین، ۱٫۹ درصد از عراق و ۱۶٫۵ درصد از کشورهای دیگر بوده است.

این در حالی است که در چهار ماه سال جاری سفرهای شهروندان ایرانی به جمهوری آذربایجان در مقایسه با یک سال قبل، ۵٫۴ درصد کاهش یافته است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه