راهنمای سفر به استان کامپانگ پت

استان کامپانگ پت تایلند با سابقه‌ تاریخی ۷۰۰ ساله، ویرانه‌های بسیاری را از پادشاهی سوخوتای در خود جای داده است. این استان مقصدی مهم برای گردشگران علاقه‌مند به تاریخ تایلند به شمار می‌رود.

درباره استان کامپانگ پت بیشتر بخوانید:

معرفی استان کامپانگ پت

تاریخچه استان کامپانگ پت

آب و هوای استان کامپانگ پت

راهنمای سفر به استان کامپانگ پت

سوغات استان کامپانگ پت

جاهای دیدنی استان کامپانگ پت

معرفی استان کامپانگ پت

استان کامپانگ پت یکی از استان‌های کشور تایلند، واقع در قاره آسیا است. این استان که در قسمت شمال‌مرکزی قرار دارد، با استان‌های سوکوتای، فیتسانولوک، فیچیت، ناخون ساوان و تاک همسایه است. مرکز این استان کامپانگ پت نام دارد.

استان کامپانگ پت حدود ۷۳۰ هزار نفر جمعیت و مساحتی با ابعاد ۸٫۶ هزار کیلومتر مربع دارد. بیش از ۹۰٪ مردم کامپانگ پت را بودایی‌ها تشکیل می‌دهند و در رده‌های بعدی مسلمانان و مسیحیان با جمعیتی کمتر از ۱۰٪ قرار دارند. زبان ساکنان این استان تایلندی است.

کامپانگ پت در کنار دیگر استان‌های تایلند، تحت حکومت پادشاهی مشروطه قرار دارد. بزرگان ارتش در راس حکومت واقع می‌شوند و دولت از قوه‌های مجریه، مقننه و قضایی تشکیل می‌شود. نوع اداره کشور نیز به سیستم پارلمانی وست‌مینستر شباهت دارد.

کامپانگ پت

تاریخچه استان کامپانگ پت

در قرن ۱۴ میلادی و در طول پادشاهی سوخوتای، کامپانگ پت، مرکز کنونی استان، چاکانگرائو نام داشت و شهری سلطنتی به شمار می‌رفت. این شهر در طول پادشاهی سوخوتای و همچنین آیوتایا بخشی از سیستم دفاعی سلطنت را شکل می‌داد.

آب و هوای استان کامپانگ پت

آب و هوای استان کامپانگ پت، استوایی است. میزان بارندگی در تابستان زیاد است و در فصل‌های سردتر کاهش می‌یابد. دمای متوسط حدود ۲۷ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

راهنمای سفر به استان کامپانگ پت

نزدیک‌ترین فرودگاه به این استان، با فاصله‌‌ی حدودی ۳۵۰ کیلومتر، فرودگاه‌های سوارنابومی بانکوک و دون موانگ است. این شهر فاقد سیستم حمل و نقل ریلی است و نزدیک‌ترین ایستگاه قطار در شهر فیتسانولوک قرار دارد. برای ورود مستقیم به این استان می‌توان از اتوبوس‌های کامپانگ پت که از ترمینال‌های بانکوک و چیانگ مای حرکت می‌کنند، استفاده کرد. برای جابه‌جایی درون‌شهری توک‌توک‌ها، تاکسی‌ها، تاکسی‌های موتوری و سانگتیو سرویس‌های مناسبی ارائه می‌دهند.

سوغات استان کامپانگ پت

کامپانگ پت

معروف‌ترین سوغات این استان موزهای بومی است. این موزهای کوچک و گرد که موز تخم‌مرغی نامیده می‌شوند، طعمی بسیار شیرین دارند. از دیگر سوغاتی‌ها می‌توان به دست‌سازهای بومی و صنایع دستی چوبی و حصیری اشاره کرد. شما برای خرید می‌توانید به «بازار شبانه کامپانگ پت» (Night market) و «بازار موز» (Banana market) سر بزنید.

جاهای دیدنی استان کامپانگ پت

«پارک تاریخی کامپانگ پت» (Kamphaeng Phet Historical Park) محبوب‌ترین‌ جاذبه تاریخی و از جاهای دیدنی استان کامپانگ پت به شمار می‌رود. این پارک که شامل ویرانه‌هایی از پادشاهی سوخوتای است، بخشی از میراث جهانی یونسکو را تشکیل می‌دهد.

از دیگر جاذبه‌های تاریخی این استان می‌توان به «موزه ملی کامپانگ پت» (The Kamphang Phet National Museum) و «منطقه تاریخی وات پرا سی آریابوت» (Wat Phra Si Ariyabot) اشاره کرد.

کامپانگ پت

معابد و مکان‌های مقدس یکی از دیدنی‌ های استان کامپانگ پت است، که از آن جمله «معبد وات پرا بروماتات چدیارام» (Wat Phra Borommathat Chediyaram)، «معبد وات چانگ روپ» (Wat Chang Rop)، «معبد وات تپ مولی» (Wat Thep Molee) و «وات بو سامسائن» (Wat Bo Samsaen) را می‌توان نام برد.

«چشمه‌های آبگرم پرا روانگ» (Phra Ruang Hot Springs)، «پارک ملی کلونگ لان» (Khlong Lan National Park) و «پارک ملی مائه وونگ» (Mae Wong National Park) از دیگر دیدنی‌ های استان کامپانگ پت است.

نویسنده: صنم وفقی

از کجا شروع کنیم

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map