ایران به دنبال جلب توجه گردشگران ولخرج چینی

زینب موحدی
زینب موحدی شنبه، ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۰
ایران به دنبال جلب توجه گردشگران ولخرج چینی

ایران از سال ۲۰۱۱ در فهرست مقصد امن چینی‌ها جای گرفته است، اما سهم آن از این منبع  ۱۳۰ میلیون نفری گردشگر در جهان، کمتر از یک درصد است.

دولت ایران، با برگزاری کنفرانس‌های بین المللی که با هدف اطلاع‌رسانی به شهروندان چینی سازمان یافته‌اند، تلاش زیادی می‌کند تا گردشگران دست و دل باز چینی را جذب خود کند.

علی‌رغم روابط تجاری نزدیک بین ایران و چین، اما سهم ایران از بزرگ‌ترین بازار منبع گردشگری در جهان بسیار کمتر از پتانسیل آن است.

بر اساس آخرین آماری که سفارت چین منتشر کرده است، در حدود ۱۱۷٬۰۰۰ گردشگر ایرانی در سال ۲۰۱۷ ویزای چین را دریافت کرده‌اند؛ این در حالی است که تعداد گردشگران چینی که وارد ایران شده‌اند فقط ۷۰٬۰۰۰ نفر است.

با این که تعداد گردشگران چینی از ایران طی ۶ ماه گذشته در حدود ۸٪ افزایش یافته است، اما ایران هنوز راه زیادی تا رسیدن به هدف خود مبنی بر سهم یک درصدی داشتن از این بازار، پیش رو دارد.

طبق آمارهای منتشر شده، کشورهای هنگ کنگ، ماکائو، تایلند، کره‌ی جنوبی، ژاپن، تایوان، سنگاپور، ویتنام، ایالات متحده آمریکا و فرانسه جزء پر طرفدارترین مقاصد گردشگری هستند که چینی‌ها به آن‌جا سفر می‌کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه