۱۰ حقیقت جالب در مورد ناقوس آزادی آمریکا

سودا سلیمی
سودا سلیمی شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
۱۰ حقیقت جالب در مورد ناقوس آزادی آمریکا

حقایق جالبی در مورد ناقوس آزادی آمریکا وجود دارد که کمتر کسی به آنها توجه کرده است.

ناقوس آزادی (Liberty Bell) یکی از نمادهای آمریکا بوده که هر سال تعداد زیادی گردشگر برای دیدن آن به آمریکا سفر می‌کنند. در بیشتر تصویرهایی که از این زنگوله وجود دارد، ترک آن نادیده گرفته شده و گردشگرانی که آن را می‌بینند از دیدن ترک شگفت‌زده می‌شوند. آیا می‌دانید که برای آخرین بار کی این زنگوله به صدا در آمده است؟ در ادامه چند حقیقت جالب و خنده‌دار را در مورد این زنگوله‌ خواهید خواند.

۱. جرم زنگوله ۹۵۰ کیلوگرم و جرم یوغ آن ۴۵ کیلوگرم است.

۲. از پایین تا بالای این زنگوله حدود یک متر است. محیط آن در بالا دو متر و در پایین حدود چهار متر است.

۳. این زنگوله از ۷۰ درصد مس، ۲۵ درصد قلع و سرب، روی، آرسنیک، طلا و نقره ساخته شده و از طنابی که از نوعی درخت آمریکایی ساخته شده، آویزان شده است.

۴. ارزش این زنگوله در سال ۱۷۵۲۲۲۵ دلار است.

۵. در سال ۱۸۷۶، آمریکا جشن صد سالگی را با نمایش یک کپی از ناقوس آزادی در فیلادلفیا جشن گرفت. در هر ایالت یک کپی از زنگوله ساخته شده بود. برای مثال زنگوله‌ی پنسیلوانیا از شکر ساخته شده بود.

ناقوس آزادی

۶. روی زنگوله‌ی ساخته شده در پنسیلوانیا به جای Pennsylvania نوشته شده بود Pensylvania. در آن زمان این غلط املایی رایج بود.

۷.  روی این زنگوله یادداشت‌هایی از سازندگان آن هک شده است.

۸. حکوت فدرال در دهه‌ی ۱۹۵۰ میلادی برای هر ایالت یک ناقوس آزادی داد.

۹. وسیله‌ی به صدا درآوردن زنگوله در استفاده‌ی اول شکست و هنرمندان محلی جان پس (John Pass) و جان ستو (John Stew) مسئول تعمیر آن شدند. اسم این دو هنرمند روی زنگوله حک شد.

۱۰. تا به حال این زنگوله در سه مکان نصب شده است: تالار استقلال (Independence Hall) (خانه‌ی ایالت پنسیلوانیا) از سال ۱۷۵۳ تا ۱۹۷۶، عمارت ناقوس آزادی از سال ۱۹۷۶ تا ۲۰۰۳ و مرکز ناقوس آزادی از سال ۲۰۰۳ تا به امروز.

۱۱. برای دیدن این اثر تاریخی احتیاجی به تهیه‌ی بلیط نیست. پذیرش آزاد است و به نوبت می‌توان از آن دیدن کرد.

۱۲. هر ساله بیش از یک میلیون گردشگر از این اثر تاریخی دیدن می‌کنند.

۱۳. رکورد بازدیدکنندگان این اثر در سال ۱۹۷۶ زده شد. در آن زمان از انتقال زنگوله به خانه‌ی جدید خود دو سال می‌گذشت که ۳٫۲ میلیون نفر از آن دیدن کردند.

۱۴. زنگوله از سال ۱۸۴۶ میلادی به بعد که برای بزرگداشت تولد جرج واشنگتن نواخته شد، به صدا در نیامده است. ترک عمیق زنگوله همان موقع به وجود آمد.

۱۵. در سال‌های ۱۸۰۰ میلادی این زنگوله برای کمک به اتحاد آمریکا بعد از جنگ، سفرهای زیادی کرد و به ایالت‌های مختلفی منتقل شد.

ناقوس آزادی

۱۶. زنگوله به آیه‌ای از انجیل با این مزمون که آزادی را به تمام ساکنان سرزمین اعلام کنید، مزین شده است. با توجه به این کلمات مشخص است که در سال ۱۸۰۳ از این آیات به عنوان سنبلی برای جنبش استفاده شده است.

۱۷. در مرکز ناقوس آزادی، اطلاعات مربوط به این اثر تاریخی به دوازده زبان زنده‌ی جهان که شامل دانمارکی، هندی و ژاپنی است در دسترس گردشگران قرار گرفته است.

۱۸. لازم نیست که گردشگران برای دیدن زنگوله در صف منتظر باشند. از پنجره‌ی خیابان چستنات (Chestnut) هم می‌توان زنگوله را به خوبی دید ولی برای دیدن ترک باید حتما به داخل مرکز رفت.

۱۹. ناقوس آزادی در پارک تاریخی و ملی استقلال قرار گرفته است. پارک تاریخی و ملی استقلال، آثار مربوط به انقلاب آمریکا شامل تالار استقلال، تالار کنگره‌ی آمریکا و سایر آثار تاریخی که تاریخ این کشور را در بدو شروع این ملیت در بر می‌گیرد.

۲۰. این پارک مساحتی بالغ بر ۱۸۲ هزار کیلومتر مربع در شهر فیلادلفیا و ۲۰ ساختمان که دیدن آن برای عموم آزاد است را شامل می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع tripsavvy

دیدگاه