هزینه سفر به مشهد چقدر است؟

مهتاب خسروشاهی
مهتاب خسروشاهی شنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۵
هزینه سفر به مشهد چقدر است؟

مشهد یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری داخلی است که گردشگران زیادی را به‌سوی خود جلب می‌کند. هزینه‌های سفر به مشهد را مرور کنیم.

یکی از مهم‌ترین جاذبه های مشهد، حرم امام هشتم شیعیان است که در این شهر قرار دارد؛ بنابراین، تعجبی ندارد که علاقه‌مندان زیادی در همه فصل‌های سال به مشهد سفر کنند.

خوشبختانه مشهد اقامتگاه‌های متنوعی دارد و هر بودجه‌ای که داشته باشید، می‌توانید اقامتگاه مناسبی برای خودتان انتخاب کنید.

با بررسی، امکانات هتل‌ها و آشنایی با رستوران‌های خوب مشهد در استان خراسان رضوی، به‌ویژه مشهد مقدس می‌توانید بودجه‌ مورد نظرتان را تعیین کنید و برای سفر برنامه بریزید.

قبل از ارائه جزئیات هزینه و راهنمای سفر به مشهد برای کسانی که تمایل دارند سفر برنامه‌ریزی شده با احتساب تمامی عناصر سفر همچون هتل و بلیط و حمل و نقل در پکیج های مسافرتی چندروزه سفری مناسب و ارزان را برای خود انتخاب کنند لازم می‌دانیم که سفر با تور را برای بخش اول این مقاله ارائه دهیم. 

تور مشهد

آرامگاه فردوسی

سفر کردن برای هر فردی چهارچوب خودش را دارد. بعضی‌ها ترجیح می‌دهند با تور سفر کنند که هزینه‌ها تا حد زیادی از پیش تعیین شده باشد از سوی دیگر، در بعضی تورها برای رزرو هتل تخفیف ارائه می‌شود و قیمت نهایی سفر ارزان‌تر خواهد بود.

قیمت‌ تور مشهد در کجارو با بررسی تمام ویژگی‌های زمانی آن یا نوع پرواز و ساعت و زمان پرواز از شهرهای مهم کشور به مشهد مقدس از میان صدها آژانس مسافرتی معرفی شده است پس اگر قصد انتخاب تور هوایی به مشهد را دارید حتما از کجارو بهترین و ارزان ترین تورهای مشهد را بررسی کرده و مناسب ترین تور را با توجه به شرایط سفر خود انتخاب کنید.

هزینه‌ی سفر به مشهد

فرودگاه مشهد

اگر سفر شما از تهران آغاز شود، می‌توانید هوایی و زمینی، با هواپیما، قطار، اتوبوس یا ماشین شخصی به مشهد بروید.

قیمت بلیط هواپیمای سیستمی تهران مشهد در حال حاضر از ۲۷۷ هزارتومان به بالا متغیر است اگر از قبل برای سفر برنامه‌ریزی کنید، و شرکت هواپیمایی خاصی مد نظر نداشته باشید، می‌توانید بلیط ارزان‌‌تر تهیه کنید برای تهیه بلیط ارزان سیستمی و چارتری از میان صدها آژانس معتبر کشور با تعدد روزهای پروازی می‌توانید در کجارو به جست‌و‌جوی بلیط پرداخته و بهترین و ارزان ترین بلیط هوایی مشهد را تهیه کنید.

سفر با قطار تجربه‌ی جالبی است که بسیار ارزان‌تر از هواپیما تمام می‌شود. هزینه‌ی بلیط قطار تهران مشهد دامنه‌ی وسیعی دارد و از حدود ۵۷ هزار تومان هزار تا ۲۱۰ هزار تومان را در بر می‌گیرد.

اتوبوس‌های تهران به مشهد از پایانه‌های جنوب، شرق، غرب و بیهقی حرکت می‌کنند. قیمت بلیط اتوبوس ۴۸ هزار، ۶۸ هزار و ۸۱ هزار تومان است.

فاصله‌ی تهران تا مشهد حدود ۸۹۰ کیلومتر است. اگر با ماشین شخصی به سفر بروید، بسته به نوع ماشین و روشن بودن کولر، حدود ۷۰ لیتر بنزین لازم دارید.

متوسط هزینه‌ی اقامت در مشهد

هتل های مشهد

هزینه‌ی هر شب اقامت در هتل‌های لوکس مشهد بین ۱۶۸ هزار تا ۵۸۰ هزار تومان است. هتل‌های میان‌رده حدود ۱۶۶ تا ۳۰۵ هزار تومان برای هر شب دریافت می‌کنند. ۱۲۰ هزار تا ۱۵۰ هزار میانگین قیمت هتل‌های ارزان مشهد است.

گزینه‌ی دیگر اقامتی در مشهد مهمانپذیر است که معمولا قیمتی حدود ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان دارند.

متوسط هزینه‌ی خورد و خوراک در مشهد

پیتزا

قیمت غذا در مشهد به نوع و کلاس رستوران بستگی دارد. از آن‌جایی که این شهر میزبان مسافران فراوانی است، تعداد غذاخوری‌هایش زیاد و متنوع است. از حدود ۱۲ هزار تا ۵۰ هزار تومان قیمت یک وعده غذا در مشهد است.

حمل و نقل در مشهد

تاکسی در مشهد پوشش خوبی دارد. علاوه بر تاکسی اتوبوس درون‌شهری در بیشتر محله‌ها و خیابان‌ها رفت‌وآمد دارد. با کمک راهنمای مترو مشهد نیز می‌توانید سفر درون‌شهری راحتی داشته باشید.

هزینه‌ی بازدید از جاذبه‌های مشهد

نادرشاه

عکس از: ویکی پدیا

مهم‌ترین جاذبه‌ی مذهبی شهر مشهد، حرم مطهر امام رضا علیه السلام است که در آن به روی همه زائران باز است. ورودی آرامگاه فردوسی ۳ هزار تومان، بلیط ورودی پارک آبی ۱۵ هزار تومان و بلیط موزه آستان قدس رضوی ۱۰۰۰ تومان است.

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در مشهد

رستورانهای مشهد

اگر در هتل لوکس اقامت کنید،‌ ۷۰۰ هزار تومان هزینه‌ی اقامت یک شب شما و دو وعده‌ غذا است. با اقامت در یک هتل میان‌رده و انتخاب رستوران‌های متوسط، هزینه‌ی یک روز شما حدود ۳۵۰ هزار تومان است. ۱۷۰ هزار تومان هزینه‌ی یک روز سفر ارزان در مشهد است.

هزینه‌ی سفر سه روزه به مشهد

آرامگاه فردوسی

عکس از: نیما نجف زاده خبرگزاری نسیم

اولویت‌ها در سفر برای هر فردی متفاوت است. بعضی‌ها ترجیح می‌دهند برای تفریح و غذای خوش‌مزه بیشتر هزینه‌ کنند. برای عده‌ای هتل لوکس اهمیت زیادی دارد. افرادی هم هستند که تلاش می‌کنند خوش بگذرانند، اما تا حد ممکن ارزان سفر کنند.

یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، هزینه‌ی یک سفر متوسط ۳ روزه به مشهد است

سفر هوایی سه روزه به مشهد در کنار هتل و رستوران لوکس می‌تواند حدود ۳ میلیون تومان هزینه داشته باشد. یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان هزینه‌ی یک سفر متوسط سه روزه به مشهد است. هزینه‌ی سفر سه روزه به مشهد درصورتی‌که ارزان سفر کنید، حدود ۸۷۰ هزار تومان بودجه نیاز دارید.

امکان پایین آوردن این هزینه‌ها وجود دارد. سایت‌های رزرو آنلاین را بررسی کنید، بعضی از هتل‌ها تخفیف ارائه می‌کنند. ضمن اینکه سفر با اتوبوس و انتخاب مهمانپذیر یک ستاره، هزینه‌ها را پایین می‌آورد.

از سوی دیگر، هزینه‌ی خرید یادگاری و سوغات مشهد، استفاده از امکانات تفریحی، خرید خرده ریز و امتحان کردن غذاهای محلی در رستوران‌های مختلف را در نظر بگیرید.

عکس کاور: irantourismcenter

مطالب مرتبط:

دیدگاه