تجدیدنظر در قوانین حمل بار رایان ایر

زینب موحدی
زینب موحدی جمعه، ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۳۵
تجدیدنظر در قوانین حمل بار رایان ایر

رایان ایر به فکر چاره‌ای برای حل مشکل ازدحام مسافران در صف‌های بررسی بار در فرودگاه‌ها افتاده است.

بعد از افزایش مسافرانی که در صف‌های بررسی بار منتظر می‌مانند، شرکت هواپیمایی رایان ایر تصمیم به تجدیدنظر در سیاست‌های خود گرفته است. اولیری، مدیر مالی ارشد رایان ایر، با اشاره به بررسی قوانین مربوط به چمدان‌های مسافرین، می‌گوید که تغییراتی که در ماه ژانویه در این خصوص اعمال شد منجر به پیشرفت‌هایی در این خصوص شده است.

این شرکت هواپیمایی در ماه ژانویه طی اقدامی جنجال برانگیز، قوانین مربوط به حمل بار خود را تغییر داد؛ با این که همچنان این احتمال وجود دارد که مسافران دو کیف را با خود به داخل هواپیما بیاورند؛ اما طبق قوانین فعلی آن‌ها باید کیف بزرگ‌تر خود را تحویل قسمت حمل بار بدهند، مگر این که هزینه‌ی مربوط به آن را بپردازند.

کنی جیکوبز، مسئول بازاریابی رایان ایر، همان زمان اعلام کرد که:

امیدواریم که مشتریان‌مان از قوانین جدید حمل بار که با هدف کم کردن هزینه‌های مربوط به بررسی کیف‌ها و ظرفیت بیشتر برای حمل بار تصویب شده‌اند، راضی باشند.

این شرکت هواپیمایی اعلام کرده است که این تغییرات برای اجتناب از تاخیر در سوار شدن و پیاده شدن مسافران از هواپیماها اعمال خواهند شد.

نیل سوراحان، مدیری مالی ارشد رایان ایر، در ماه ژوئیه ۲۰۱۷ اعلام کرد:

کودکان دو ساله‌ای را دیده‌ام که کیفی را با خود به سمت هواپیما هل می‌دادند؛ چرا که افراد به دنبال حداکثر استفاده از ظرفیت‌ها بودند. ما در مورد ظرفیت بار در کابین‌های‌مان کاملا سخاوتمندانه عمل می‌کنیم. اگر همه‌ی افراد موافق این موضوع باشند، ما هم موافق خواهیم بود. افرادی هستند که سینک آشپزخانه با خودشان به هواپیما می‌آورند که همین مسئله می‌تواند سیاست ما را تغییر دهد.

رایان ایر

با این حال، میشل اولیری، مدیر عامل شرکت هواپیمایی رایان ایر، اعلام کرده است که به خاطر افزایش شمار مشتریانی که در صف بررسی بار در گیت‌های فرودگاه معطل می‌شوند، این شرکت شاید یک بار دیگر قوانین خود را تغییر بدهد. او در یک جلسه‌ی پرسش و پاسخ گفت که این موضوع را، مخصوصا در زمان اوج مسافرت، باید مورد بررسی قرار داد:

در حال حاضر پروازهای زیادی وجود دارد که مجبوریم ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیف را به صورت رایگان به داخل انبار بفرستیم. اگر این روند همچنان ادامه پیدا کند، ما مجبور به بازنگری قوانین خواهیم بود.

پیش از اظهارات وی، سوراحان اعلام کرده بود که این تغییرا منجر به بهبود روند خواهد شد. او گفت:

این سیاست تا کنون به شدت مورد استقبال مسافران ما واقع شده است. این تقریبا همان چیزی است که آن‌ها می‌خواهند. این کار باعث ارتقاء فرایند سوار کردن بار می‌شود و تاثیر مثبتی روی عملکرد به‌موقع ما خواهد داشت. امسال، تمرکز زیادی روی این موضوع داشته‌ایم.

اولیری، در سخنرانی قبل از جلسه‌ی پرسش و پاسخ، طرح‌های رایان ایر را برای حذف همه‌ی مواد پلاستیکی از هواپیماها در عرض پنج سال اعلام کرد و برنامه‌های این شرکت هواپیمایی برای مقابله با خروج بریتانیا از اتحادیه‌ی اروپا را اعلام کرد:

ما باید در مورد خروج بریتانیا از اتحادیه‌ی اروپا محتاطانه عمل کنیم. درست است که قراردادی درباره‌ای این جدایی وجود دارد که باید تا دسامبر سال ۲۰۲۰ اجرا بشود؛ اما ما باید اقدامات لازم را برای محافظت از سهامداران و کسب و کار خود اتخاذ کنیم.

اصلاحات مربوط به قوانین حمل بار تنها تغییراتی نیست که این ایرلاین در صدد اجرای آن است. از ۱۳ ژوئن، مسافرانی که از صندلی‌های رزرو شده استفاده نمی‌کنند تنها ۴۸ ساعت وقت دارند که به صورت آنلاین اقدام به تغییر آن کنند. این مهلت از چهار روز به دو روز تقلیل یافته است.

مطالب مرتبط:

منبع independent

دیدگاه