کاخ مروارید؛ میزبان نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی جمعه، ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۵
کاخ مروارید؛ میزبان نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری

جشن رمضان و نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در مجموعه فرهنگی، تاریخی کاخ مروارید به مناسبت ماه مبارک رمضان برپا است.

هم‌زمان با جشن رمضان، نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری با حضور هنرمندان و صنعتگرانی از استان‌های کشور، به منظور آشنایی بیشتر علاقه‌مندان به صنایع دستی و گردشگری در کاخ مروارید برپا شده است و هنرمندان تولیدات خود را در معرض دید عموم قرار داده‌اند.

فخرالدین صابری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز از آغاز جشن رمضان در مجموعه فرهنگی، تاریخی مروارید خبر داد و گفت:

این آیین در قالب اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و شاد از قبیل اجرای مراسم سنتی افطار، شاهنامه‌خوانی، موسیقی‌محلی اقوام با حضور هنرمندان استانی و ملی به اجرا درآمده است.

فخر الدین صابری در ادامه گفت:

هم‌چنین نمایشگاهی از آثار صنایع دستی و هنرهای سنتی در ۴۰ غرفه شامل گلیم‌بافی، چرم، شیشه‌حرارت مستقیم، منبت، سازه‌های سنتی، زیورآلات سنتی، سفال برپا شده است.

این نمایشگاه با محوریت بخش گردشگری و نیز احیای کاخ مروارید برای استفاده عموم برگزار شده است و در ۹۰ درصد غرفه‌های برپاشده صنایع دستی و گردشگری استان‌های البرز، تهران، اصفهان، شیراز، آذربایجان، گیلان، کرمانشاه و همدان توسط هنرمندان و صنعتگران این استان‌ها در معرض دید عموم قرار داده شده‌اند.

 در ایام ماه مبارک رمضان علاوه بر بخش صنایع دستی و گردشگری با اجرای برنامه های متنوع بخصوص جشن رمضان و با حضور هنرمندان صدا و سیما و هم‌چنین مراسمات شب‌های قدر همه روزه از ساعت ۱۹ الی ساعت یک صبح روز بعد پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه