راه آهن سوئیس به عنوان بهترین اپراتور اروپا انتخاب شد

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۰
راه آهن سوئیس به عنوان بهترین اپراتور اروپا انتخاب شد

یک شرکت رزرو آنلاین قطار، اقدام به بررسی کیفیت خدمات هرکدام از قطارهای سریع‌السیر اروپا کرده است تا بهترین شرکت را انتخاب کند. 

بر اساس گزارش جدیدی که در مورد کیفیت کلی خدمات شرکت‌های مهم قطار در اروپا از دیدگاه مسافران مختلف شامل خانواده‌ها و مسافران دارای معلولیت منتشر شده است، شرکت راه‌آهن ملی سوئیس، بهترین خدمات را سطح اروپا ارائه می‌دهد.

گزارش «مقایسه قطارهای بزرگ» (Great Train Comparison Report)، که به سفارتش سرویس رزرو آنلاین قطار Loco2 انجام شده است، آن دسته از شرکت‌های راه‌آهن اروپایی را که در مسیرهای طولانی حداقل ۴۰۰ کیلومتری با استفاده از قطارهای سریع‌السیر خدمات‌رسانی می‌کنند، مورد بررسی قرار داده است.

از ۱۶ شرکت راه‌آهن مختلف، از جمله شرکت راه‌آهن فدرال سوئیس (SBB CFF FFS)، شرکت Deutsche Bahn، یوراستار و ویرجین ترینز، خواسته شد که به پرسشنامه‌ای حاوی ۱۰۰ سوال درباره‌ی جزئیات امکانات و تسهیلاتی که این شرکت‌ها برای مسافران مختلف تدارک دیده‌اند، پاسخ بدهند.

راه‌آهن فدرال سوئیس، خدمات فوق‌العاده‌ای را برای خانواده‌ها در نظر گرفته است؛ علاوه بر بخش‌ها و واگن‌های خانوادگی که در این قطارها برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده است، همچنین در سطح فوقانی قطارهای شهری چند فضای بازی برای کودکان در نظر گرفته شده است. شرکت Deutsche Bahn، که در این گزارش در رتبه‌ی دوم قرار گرفته است، برای خدمات‌رسانی به کودکان از کارشناسان با تجربه‌ی کودک بهره برده است.

راه آهن سوئیس

کودکان در فضای بازی یکی از واگن‌های خانوادگی قطار فدرال سوئیس

اپراتور سوئیس همراه با «Renfe»، شرکت راه‌آهن اسپانیا، بهترین خدمات را به مسافران دارای معلولیت ارائه می‌دهند و شرایطی «سطح بالا» و «به دقت برنامه‌ریزی شده» را برای مسافرانی که دارای نیازهای مختلف هستند، فراهم کرده است. یورواستار نیز که خدماتی در سطوح مختلف، از سطح استاندارد گرفته تا سطح استاندارد ویژه، را به مسافران ویلچیرنشین خود ارائه می‌دهد، در رتبه‌ی سوم قرار گرفته است.

در این گزارش، شرکت «Deuts Bahn» به‌خاطر اجرای سیاست شفاف پایدارپذیری، از تهیه‌ی منابع غذایی متناسب گرفته تا تامین انرژی سبز برای قطارهای الکتریکی، مورد تقدیر قرار گرفته است. همچنین، اگر مسافران در راه‌آهن آلمان، برای خریدن نوشیدنی گرم، خودشان فنجان به‌همراه داشته باشند، تخفیف دریافت می‌کنند.

شرکت «Deutsche Bahn» و شرکت «خطوط ریلی اتریش» (ÖBB) برای کوله‌نوردان بهترین گزینه‌های ممکن بودند؛ هیچ‌کدام از این دو اپراتور مسافرینی که با استفاده از بلیط‌های Interrail یا Eurail مسافرت می‌کنند را مجبور به رزرو صندلی یا پرداخت هزینه‌ی بلیط نمی‌کند؛ همچنین، اینترنت وای‌فای رایگان و فضای کافی برای کوله‌پشتی‌های بزرگ‌تر در اختیار مسافراین خود قرار می‌دهند.

اگرچه اپراتورهای بریتانیایی برای قرار گرفتن در میان سه اپراتور برتر در هرکدام از دسته‌ها به‌شدت با دیگران رقابت می‌کردند؛ اما تنها در دسته‌ی خدمات‌رسانی به مسافرینی که با حیوان خانگی مسافرت می‌کردند، توانستند از بقیه‌ی اپراتورها پیشی بگیرند. در این مقوله، شرکت راه‌آهن «ویرجین ایست کوست» در جایگاه اول قرار گرفت و شرکت‌های «گریت وسترن» و «کراس کانتری ترینز» در رده‌های بعدی قرار گرفتند؛ هیچ‌کدام از این سه شرکت در ازای حمل حیوانات خانگی از مسافران خود مبلغ اضافی دریافت نمی‌کردند.

در رده‌بندی نهایی، شرکت راه‌آهن فدرال سوئیس که در چهار دسته بهترین رتبه را نسبت به شرکت‌های دیگر به دست آورده بود، در صدر فهرست قرار گرفت: بهترین خدمات برای خانواده‌ها، مسافران دارای ناتوانی‌های جسمی، دوچرخه سواران و ورزشکاران رشته‌های زمستانی. اپراتورهای «Deutsche Bahn» در آلمان و «ÖBB Railways» در اتریش هم که در همه رده‌ها عملکردی قدرتمند داشتند، به‌صورت مشترک در رده‌ی دوم قرار گرفتند.

مطالب مرتبط:

منبع guardian

دیدگاه