مدیریت توسعه گردشگری با تاکسی های جدید در توکیو

سحر ارجمند
سحر ارجمند پنجشنبه، ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰
مدیریت توسعه گردشگری با تاکسی های جدید در توکیو

اکنون که گردشگری ژاپن با رونق فوق‌العاده‌ای روبرو است، به منظور سازماندهی دو رویداد بزرگ ورزشی در ۲۶ ماه آینده، تغییرات عمده‌ای در صنعت تاکسی‌رانی توکیو ایجاد شده است.

در سال گذشته، بیش از ۲۸ میلیون گردشگر از ژاپن بازدید کردند و دولت یک برنامه هدفمند برای جذب ۴۰ میلیون گردشگر خارجی تا سال ۲۰۲۰ دارد که این برنامه فشار بیشتری بر سیستم پر تنش حمل‌ونقل توکیو تحمیل می‌کند.

تویوتا، بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در جهان، بخشی از راه‌حل این مشکل را در دست دارد.

هر کس که سوار تاکسی‌های توکیو شده باشد، به احتمال زیاد سواری در یکی از منحصربه‌فردترین سدان‌های مدل کامفورت تویوتا را تجربه کرده است که بیش از ۷۰ درصد تاکسی‌های توکیو را شامل می‌شود.

این اتومبیل‌ها که به خاطر داشتن درهای اتوماتیک شهرت دارند، ۲۲ سال است که تولید می‌شوند. با این‌ حال، تویوتا در اکتبر ۲۰۱۷ مدل جدیدی با نام JPN Taxi را معرفی کرد. این اتومبیل حمل‌و‌نقل همگانی را به خصوص برای افراد با ویژگی‌های خاص، مانند معلولین و سالمندان آسان‌تر می‌کند.

مدیریت توسعه گردشگری با تاکسی های جدید در توکیو

مدل JPN Taxi که یک خودروی هیبریدی و اتاق‌دار است با استقبال خوبی مواجه بوده است؛ اما به گفته تویوتا، تنها ۱۰ درصد از رانندگان تاکسی در توکیو، خودروی خود را تعویض کرده‌اند.

«هیروشی کایوکاوا» (Hiroshi Kayukawa)، مهندس ارشد تویوتا در دفتر مرکزی این شرکت در استان آیچی در مصاحبه‌ای با رویترز گفت:‌

ما مفهوم طراحی همگانی را انتخاب کردیم؛ چرا که ژاپن در سطح بسیار بالایی در جهان، یک جامعه پیر محسوب می‌شود. امروزه شهرها بیش از پیش با طراحی همگانی آمیخته شده‌اند، اما به نظر ما، حمل‌ونقل عمومی هم باید در این راستا تغییر کند. ایده کلی این مفهوم به این صورت است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه